Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Roan123
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jul 2012 08:33

Roan123 26 jul 2021 14:48

Ghini schreef: 22 jul 2021 16:31 Iemand hier die wel een Grizl heeft weten te bemachtigen? Ervaringen?
als het goed is komt mijn Grizl volgende week of in de week erna (eind juni besteld). Ik heb vrijdag een mailtje gekregen met de bevestiging van de bestelling, dus de betaling zal nu ook snel wel worden doorgevoerd.

Ik heb elke dag in juni even een paar keer per dag gekeken en heel toevallig kwamen er af en toe een paar beschikbaar, ik ging in 1e instantie voor de Grizl SL7, maar toen de Earl Grey SL6 in de maat L beschikbaar kwam maar genoegen genomen met ietsjes mindere afmontage (maar volgens bikeradar nog steeds een goede keuze met de GRX400 groep)

*edit
Lol, ik zie nu as we speak dat er toch weer een "uitverkochte" fiets beschikbaar is (Grizl SL6 maat XL), dus het loont wel om af en toe op de website te kijken.


Ook weer een update gekregen mbt de zadelpen van mn Aeroad.
We hebben een sleeve ontwikkeld die een afdichting creëert en de wrijving tussen zadelpen en zadelbuis vermindert. Dit voorkomt dat er vuil binnendringt.
...

Ons serviceteam of een van onze servicepartners zal contact met je opnemen om een persoonlijke afspraak te maken voor de reparatie. Hier worden uiteraard geen kosten voor berekend.
Nu woon ik in het noorden van NL, ik ben benieuwd waar ik met de fiets heen moet :/

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 27 jul 2021 08:04

Zijn er hier aeroad rijders die wel eens een tt-bars hebben geprobeerd?
Kunnen dit alleen originele van canyon zijn of kun je ieder model erop zetten zolang het maar geschikt is voor aero sturen (h11/h36)?!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 jul 2021 14:29

Geen TT-bars op de H11 mogelijk en op de H36 kunnen enkel die van Canyon zelf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
trigun
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 jul 2009 12:21

Gebruikersavatar trigun 27 jul 2021 15:45

Tijdens het browsen op de Canyon website gezien dat de Roadlite 5 voorradig was. Onmiddellijk eentje besteld.
Aangezien mijn aero fiets mijn enige fiets is, zal de Roadlite dienen als vakantiefiets/winterfiets en om daguitstapjes (al dan niet naar de kroeg) te doen.
Altijd handig om een non-racefiets in huis te hebben natuurlijk.
Kuota Kougar

Roan123
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jul 2012 08:33

Roan123 27 jul 2021 20:44

Critic schreef: 27 jul 2021 08:04 Zijn er hier aeroad rijders die wel eens een tt-bars hebben geprobeerd?
Kunnen dit alleen originele van canyon zijn of kun je ieder model erop zetten zolang het maar geschikt is voor aero sturen (h11/h36)?!
Ik heb voordat mijn aeroad werd geleverd het mooie aero stuur/cockpit (cp11 geloof ik) laten vervangen door een Al H13 cockpit omdat ik er mijn eigen tt bars op wou zetten (ivm triathlon) . Volgens een medewerker van canyon was een nieuwe tt extension in ontwikkeling maar dan alleen voor de h36 cockpit.
Maar goed ik hoor niets meer over die extensions, dus het kan ook zo maar zijn dat Canyon een dikke vinger naar iedereen opsteekt en mensen die willen tijdrijden/Triathlonnen een Speedmax wil aansmeren

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 28 jul 2021 07:13

Ze zijn nu alweer een tijdje niet meer verkrijgbaar, inderdaad.
Laatste keer dat ze op de site stonden, was in 2020 en waren ze op een paar weken weer uitverkocht:

Afbeelding

Er is ook een korte versie geweest:
Afbeelding

Ze werden gemaakt door Profile Design:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 28 jul 2021 07:46

trigun schreef: 27 jul 2021 15:45 Tijdens het browsen op de Canyon website gezien dat de Roadlite 5 voorradig was. Onmiddellijk eentje besteld.
Aangezien mijn aero fiets mijn enige fiets is, zal de Roadlite dienen als vakantiefiets/winterfiets en om daguitstapjes (al dan niet naar de kroeg) te doen.
Altijd handig om een non-racefiets in huis te hebben natuurlijk.
Ik zat eens naar dat fietsje te kijken; zoiets lijkt me met een ander stuurtje en shifters ook redelijk makkelijk naar een "gravelbike" om te turnen, of mis ik dan iets?

Gipsfietser
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2021 14:31

Gipsfietser 28 jul 2021 14:37

bankrenner schreef: 12 jul 2021 20:10 Heeft iemand ervaring met brede (gravel);banden op een Endurance C.F. Disc ? Is 38mm mogelijk ? En eventuele foto’s van de setup zouden meer dan welkom zijn.
Ik heb een setje DT Swiss wielen met 35mm Continental Speedkings eronder liggen. Voor valt die erg mooi (vind ik) en achter is het net aan. 33-34mm zou misschien beter zijn. Zie foto.
Bijlagen
Canyon.jpg

Gebruikersavatar
trigun
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 jul 2009 12:21

Gebruikersavatar trigun 28 jul 2021 19:45

RKN schreef: 28 jul 2021 07:46
trigun schreef: 27 jul 2021 15:45 Tijdens het browsen op de Canyon website gezien dat de Roadlite 5 voorradig was. Onmiddellijk eentje besteld.
Aangezien mijn aero fiets mijn enige fiets is, zal de Roadlite dienen als vakantiefiets/winterfiets en om daguitstapjes (al dan niet naar de kroeg) te doen.
Altijd handig om een non-racefiets in huis te hebben natuurlijk.
Ik zat eens naar dat fietsje te kijken; zoiets lijkt me met een ander stuurtje en shifters ook redelijk makkelijk naar een "gravelbike" om te turnen, of mis ik dan iets?
Moet perfect doenbaar zijn. Ik zie veel mensen de flatbar vervangen door een gewoon race stuur met drops.
Maar ik dacht dat de roadlite maar max 32mm bandjes kan hebben, dus dat kan misschien te weinig zijn?
Kuota Kougar

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 jul 2021 18:12

Gipsfietser schreef: 28 jul 2021 14:37 ....
Ik heb een setje DT Swiss wielen met 35mm Continental Speedkings eronder liggen. Voor valt die erg mooi (vind ik) en achter is het net aan. 33-34mm zou misschien beter zijn. Zie foto.
Dat lijkt mij nu hier, of het moet gezichtsbedrog zijn, wel heel weinig ruimte over te zijn.
Met een beetje zand/steentjes in je banden schraap je zo de lak, en dieper, weg.

Mij lijken 32mm bandjes de betere keuze.
Panaracer Gravelking 32mm om maar iets te noemen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Januskriel
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2017 20:00

Januskriel 31 jul 2021 13:47

Ik heb nu nog een endurace met velgremmen en denk er over deze voor grizl te vervangen met extra wielset. Dus een set met gravel banden en een set met 30mm wegbanden. Iemand al ervaring met grizl op de weg? Racen doe ik sowiezo niet dus vandaar de eventuele omruil. Wel langere tochten met ca 30 km/h. Verschil zal minimaal zijn lijkt me.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 31 jul 2021 14:06

Ik heb met de grizzl geen ervaring. Maar met een gravelfiets/cx fiets kun je met wegbandjes natuurlijk ook prima op de weg fietsen.

Plaats reactie