Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische Spelen Tokyo 2021

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 jul 2021 13:38

Het was een heel mooi parcours ook, signalisatie mooi in orde en een kleiner peloton. Draagt allemaal bij aan minder valpartijen.

Ik was wel aan het hopen dat daar ineens 6 man van Movistar zou opduiken om Carapaz terug te gaan halen :D
Afbeelding

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 24 jul 2021 13:56

In deze constellatie weet de helft van de kopgroep dat ze kansloos zijn. Maar ze kunnen wel nog het koersverloop beïnvloeden door iets wel of juist niet te doen.
Ik denk dat toen McNulty er eenmaal af was een aantal renners vrede hadden met Carapaz als winnaar, dat is natuurlijk iemand die al een erelijst heeft waarbij een olympisch kampioenschap past.
Dat naast uiteraard het belang de eigen ploeg.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2021 15:34

Mooie koers inderdaad.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 jul 2021 16:32

ultra_ivo schreef: 24 jul 2021 13:56 In deze constellatie weet de helft van de kopgroep dat ze kansloos zijn. Maar ze kunnen wel nog het koersverloop beïnvloeden door iets wel of juist niet te doen.
Ik denk dat toen McNulty er eenmaal af was een aantal renners vrede hadden met Carapaz als winnaar, dat is natuurlijk iemand die al een erelijst heeft waarbij een olympisch kampioenschap past.
Dat naast uiteraard het belang de eigen ploeg.
Carapaz was gewoon de beste man in koers, straks ga je nog een wuyttsje doen van ""hij krijgt hem" :roll:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 jul 2021 17:56

TL@ schreef: 24 jul 2021 13:38 Het was een heel mooi parcours ook, signalisatie mooi in orde en een kleiner peloton. Draagt allemaal bij aan minder valpartijen.

Ik was wel aan het hopen dat daar ineens 6 man van Movistar zou opduiken om Carapaz terug te gaan halen :D
Kleinere ploegen ( 5 a 6 ) maakt het verloop inderdaad onvoorstelbaarder , wat het kijk plezier weer verhoogt. Zouden dus vaker mogen doen van mij.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 24 jul 2021 18:29

TL@ schreef: 24 jul 2021 13:38
Ik was wel aan het hopen dat daar ineens 6 man van Movistar zou opduiken om Carapaz terug te gaan halen :D
:D

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 jul 2021 19:44

fiedoo schreef: 24 jul 2021 16:32

Carapaz was gewoon de beste man in koers, straks ga je nog een wuyttsje doen van ""hij krijgt hem" :roll:
Dat Carapaz de beste man in de koers was is een lachtertje.
Op de Mikunu kon hij de beste man in koers (Pogi) niet volgen.

Na kilometerslang bekken trekken en in het wiel zitten (zie ook de Tour) kan hij uiteindelijk de sprong naar voor maken nadat VanAert de voorsprong had verkleint. Als VanAert niet kilometerslang blijft sleuren geraakt Paracaz mijn inziens zelfs niet meer vooraan.

Daar heeft hij geluk dat hij op het juiste moment op het wiel van McNulty springt en het voordeel heeft dat er maar naar twee man gekeken wordt; nl Pogacar en VanAert.

Het moge duidelijk zijn dat er maar twee renners voor de overwinning gereden hebben, waarvan Pogi de beste was, VanAert levert een fantastische prestatie op de Mikunu en ook voor de rest van de rit.

Het is Carapaz zijn recht om op die manier te koersen, zeker als het resultaat oplevert, maar dat maakt hem eerder de sluwste dan de beste man in koers.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 jul 2021 19:46

el_loco schreef: 24 jul 2021 13:37 Wel discutabel dat Evenepoel heeft aangevallen na al het werk van de ploeg. Had ie z`n benen gespaard was ie wellicht in de groep der favorieten terecht gekomen en dan had vAert een stuk meer kans gehad. Niet heel slim gespeeld vind ik.

............
Mee eens, niet al te beste prestatie van Remco, en betreurenswaardige tactiek.

Een tweede Belg vooraan (Theuns?) had de koers helemaal anders kunnen laten verlopen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2021 20:07

Hoe hangt de vlag erbij tav Remco in Belgie?
Niet zo lang geleden hoefden koersen waar hij zou starten toch eigenlijk alleen voor de vorm te worden gereden?
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 jul 2021 20:17

lugosi schreef: 24 jul 2021 19:44Het is Carapaz zijn recht om op die manier te koersen, zeker als het resultaat oplevert, maar dat maakt hem eerder de sluwste dan de beste man in koers.
Eerder de sluwste dan de sterkste man in koers. De sluwste was in dit geval de beste.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

hayes

hayes 24 jul 2021 20:19

Het is wat stil rond Remco. En misschien is dat niet eens zo slecht.
Geef hem tijd. Geef hem wat (media)stilte.

Carapaz is een mooie winnaar maar zeker niet de sterkste in koers. Misschien idd de sluwste. Z'n bekken trekken, niet overnemen en daarna keihard uithalen, zal toch op de concurrenten hun zenuwen beginnen werken. Of wel Wout of Tadej krijgen de eer van de sterkste in koers te zijn. Ik ben dan ook blij dat nadat ze beiden 90% van het werk deden in de achtervolging, ze dan ook beiden een medaille pakken en de 'slimme' koeroers met legen handen achterblijven.

Ok, je moet kunnen, maar ik krijg het ervan als een renner overneemt, na 2 seconden al begint omkijken en nog 2 seconden later de elleboog daar is.

Mooi beeld meteen na de finish.
Afbeelding

Wat een verschil met voetbal waar een week na de finale nog sneren over en weer vliegen.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 24 jul 2021 20:30

hayes schreef: 24 jul 2021 20:19 Wat een verschil met voetbal waar een week na de finale nog sneren over en weer vliegen.
Ik vermoed dat Dylan Groenewegen daar heel anders over denkt net als Carapaz. Daar duurt het meer dan een jaar voordat het stil wordt.

Plaats reactie