Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

i-mac

i-mac 13 jul 2021 14:13

TL@ schreef: 13 jul 2021 13:57 Ik vind het wel erg dat mensen die geen ongetest vaccin willen direct worden weggezet als 'antivaxxer'
Ongetest? https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medi ... n--vaccins


Waar ik werk, is 93% van het ziekenhuispersoneel (3000 mensen) gevaccineerd. De 7% die het niet deed, was op een paar gevallen na, allemaal omwille van een medische voorgeschiedenis. Alle artsen, en dat zijn er een goeie 300, namen allemaal het vaccin.

Om weer geen eindeloze discussie te creëren, ik zet niemand weg als anti-vaxxer. Elk moet doen wat hij/zij wilt. Maar dat je straks zonder vaccin veel zaken reizen, evementen, café, restaurant, enzovoort ... niet meer zal kunnen/mogen doen, is een feit.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 jul 2021 14:27

Ik kan hier vanalles aanhalen maar dan wordt het toch weer gecensureerd, toch zal ik het maar laten.

Volgend jaar krijg jullie je corona/griep combi vaccin en wordt ermee omgegaan als griep. Ik zal dan maar weer een jaartje vliegvakantie overslaan en volgend jaar dan eindelijk eens op vakantie gaan buiten de EU (zonder vaccin)
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27532
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jul 2021 14:42

Jouw opmerking dat het "ongetest" is zou inderdaad weggehaald moeten worden, is namelijk aantoonbaar fake news.

Dat je je niet wil laten vaccineren moet je verder zelf weten, daar heb ik verder weinig problemen mee. Je maakt het jezelf alleen wel onnodig moeilijk.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 13 jul 2021 14:51

TL@ schreef: 13 jul 2021 13:57
amclassic-fan schreef: 13 jul 2021 12:48
marsman schreef: 13 jul 2021 10:32 Dus de antivaxxers kunnen Frankrijk min of meer schrappen als bestemming.
Hebben we ook nog een oplossing voor antivaxxers die in Nederland willen blijven?
Ik vind het wel erg dat mensen die geen ongetest vaccin willen direct worden weggezet als 'antivaxxer'

99% van de mensen laten zich vaccineren omdat het makkelijk is dan zelf een beetje kritisch te denken.

Wat Macron hier doet, neigt trouwens naar een 'totalitair regime' dan dat het iets te maken heeft met de volksgezondheid :( (en dan raar opkijken wanneer burgers absoluut geen vertrouwen meer hebben in de politiek en massaal op 'alternatieve' partijen stemmen)
Ik vind het wel erg dat je dus niet na kunt denken als iemand zich laat vaccineren volgens jou.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2021 14:58

@TL heeft zich waarschijnlijk laten leiden door het doolhof van Youtube. Misschien kan hij beter naar een stukje Lubach kijken.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 jul 2021 15:05

havana schreef: 13 jul 2021 14:42 Jouw opmerking dat het "ongetest" is zou inderdaad weggehaald moeten worden, is namelijk aantoonbaar fake news.

Dat je je niet wil laten vaccineren moet je verder zelf weten, daar heb ik verder weinig problemen mee. Je maakt het jezelf alleen wel onnodig moeilijk.
Nauwelijks getest dan :roll: (enkel dat van Johnson heeft een min of meer normale ontwikkeling doorgaan zonder 'handpicked' test personen)


pinarello schreef: 13 jul 2021 14:51
TL@ schreef: 13 jul 2021 13:57
amclassic-fan schreef: 13 jul 2021 12:48

Hebben we ook nog een oplossing voor antivaxxers die in Nederland willen blijven?
Ik vind het wel erg dat mensen die geen ongetest vaccin willen direct worden weggezet als 'antivaxxer'

99% van de mensen laten zich vaccineren omdat het makkelijk is dan zelf een beetje kritisch te denken.

Wat Macron hier doet, neigt trouwens naar een 'totalitair regime' dan dat het iets te maken heeft met de volksgezondheid :( (en dan raar opkijken wanneer burgers absoluut geen vertrouwen meer hebben in de politiek en massaal op 'alternatieve' partijen stemmen)
Ik vind het wel erg dat je dus niet na kunt denken als iemand zich laat vaccineren volgens jou.
Nee, dat is die 1% die ik over laat ;)


Bedenk jezelf even: een totaal onbetrouwbaar persoon (hier dus onze politiekers die absoluut nooit liegen) komt jouw vertellen dat een spuit de enige oplossing is voor een probleem dat in hoofdzaak door diezelfde onbetrouwbare persoon is gecreëerd (en dan bedoel ik niet het virus maar de hopeloze maatregelen daarrond) en ze worden daar dan in ondersteund door de mensen die rechtstreeks profiteren van deze spuit en al even onbetrouwbaar zijn gebleken in de afgelopen decennia (big-pharma dus).

Een klein beetje kritisch zijn, is dan toch wel het minste dat je als weldenkend mens mag doen (onafhankelijk of je dan voor de spuit kiest of niet)

Op heel veel gebieden lijkt heel de Corona-gekte meer op een geloof dan op iets anders, veelal gebaseerd op 'onderbuikgevoelens' en 'aanwijzingen' dan op echte feiten. En ja dat geld ook voor mij en voor mij is gerede twijfel reden om niet te kiezen voor het vaccin
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27532
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jul 2021 15:13

Lubach zei het nogal treffend vanmorgen op Twitter:

Remindertje: je kunt farmaceutische megabedrijven corrupte, immorele geldwolven vinden EN vinden dat diezelfde bedrijven coole dingen ontwikkelen die heel handig en nodig zijn."
Iets anders

Nauwelijks getest dan :roll: (enkel dat van Johnson heeft een min of meer normale ontwikkeling doorgaan zonder 'handpicked' test personen)
Op FB gelezen denk ik? Klopt helemaal niks van wat je daar zegt. Nogmaals prima dat je geen vaccin neemt, desnoods noem je grote teen als reden maar verspreid aub geen onzin. Vaccins en lockdowns, hoe kut ook, zijn helaas de enige uitweg uit deze teringzooi. Als je aan beide niet wenst mee te werken, dan vind ik daar heel veel van.
Laatst gewijzigd door havana op 13 jul 2021 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2021 15:18

@TL Je vindt het echt vreemd dat er op je gecensureerd zou worden? Het blijkt dus volgens jou dat de meeste Fiets-forummers een stel domme niet nadenkende mensen zijn.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 13 jul 2021 15:22

@TL typische reaktie mbt die 1%. Zegt genoeg over je.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 13 jul 2021 16:44

TL@ schreef: 13 jul 2021 15:05 Op heel veel gebieden lijkt heel de Corona-gekte meer op een geloof dan op iets anders, veelal gebaseerd op 'onderbuikgevoelens' en 'aanwijzingen' dan op echte feiten. En ja dat geld ook voor mij en voor mij is gerede twijfel reden om niet te kiezen voor het vaccin
Echte feiten?
Alle slachtoffers van deze ziekte, oud en minder oud, dat is onvoldoende als echt feit?
Graag een beetje respect voor de mensen in de zorg die al maanden het beste van zichzelf geven, maar ook voor de wetenschappers die er in geslaagd zijn in een sneltempo vaccins te ontwikkelen.
Ik hoop dat we hier weer niet vertrokken zijn voor een rondje virologie/vaccinologie.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2021 17:15

Voor de kinderen in de leeftijd 12-18 jaar lijken er nog aanpassingen te komen. Waarschijnlijk omdat die in Frankrijk nog niet twee prikken gehad (kunnen) hebben.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2021 17:24

Sowiso benieuwd naar de details. Gaan ze campingzwembaden ook onder die testregeling vanaf 21-7 laten vallen bijvoorbeeld?
Sowiso campings zijn groepen groter dan 50 personen in principe.
Less is bore

Plaats reactie