Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 jul 2021 22:24

Macron had nog meer dan Corona maatregelen te vertellen. Iets waar het land in het verleden van in opstand kwam. Veranderingen van het pensioen. Verhoging van de pensioenleeftijd. (Volgens mij zonder echt te noemen wat het zou moeten worden). Zou zo maar kunnen dat het volk zich daar uiteindelijk misschien wel drukker over gaat maken.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 jul 2021 07:09

i-mac schreef: 12 jul 2021 22:05
TL@ schreef: 12 jul 2021 21:20
i-mac schreef: 12 jul 2021 20:37 https://www.hln.be/buitenland/frankrijk ... ~a8880dba/

En nog andere verplichtingen, vooral voor buitenlanders. U weze gewaarschuwd ;-)
En dan binnen 1-2 jaar klagen dat niemand nog in de zorg wil werken (in Frankrijk is het geloof in regering en vaccin een heel stuk kleiner dan bij 'ons')
Als je denkt dat men daar schrik van heeft. Ze zoeken dan wel mensen uit andere landen. Dat is iets wat in België en Nederland ook gebeurt. Maak je geen illusies …
Want gastarbeiders zijn in het verleden zo'n succesvolle oplossing gebleken :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2021 08:16

Ik vernam van een Nederlandse dame die al heel erg lang in Frankrijk woont en in allerlei vormen van zorg gewerkt heeft dat het helemaal niet vreemd is, die verplichting van vaccinatie. Volgens haar is dat altijd al voor andere vormen van vaccinatie verplicht geweest. Het was voor haar vreemd dat het voor Corona ineens niet verplicht zou zijn.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 jul 2021 09:22

Vanaf 1 augustus verplicht een vaccinatie bewijs of neg test laten zien als je een restaurant in wilt. Dat loopt dan via de Franse covid app. Of de Nederlandse ook werken gaat is nog niet bekend.
Frankrijk kennende denk ik dat het wel los zal lopen met het hanteren van die regel. Althans in grote delen van het land.
Zorgen dat je alles op papier bij je hebt zal ongetwijfeld ook helpen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27557
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jul 2021 09:23

Het werkt wel. Recordaantal prikafspraken in Frankrijk gemaakt lees ik op NOS.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2021 09:24

Voorlopig lijken de maatregelen te werken. Gisteravond 926.000 nieuwe afspraken via Doctolib (een afspraken platform). Hoe principieel kun je zijn. Er zijn nog een aantal kleinere sites waar je afspraken kunt maken, dus, de miljoen in een avond worden makkelijk gehaald.

Edit: Havana was me net voor.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2021 09:28

Volledig off topic, maar om toch ook nog even te kunnen lachen:

"Sportscholen in Seoul mogen geen uptempomuziek meer draaien
Sportscholen in de Zuid-Koreaanse hoofdstad mogen geen muziek meer draaien met een hoger tempo dan 120 beats per minuut (bpm). De BBC meldt dat de maatregel maandag wordt ingevoerd om de verspreiding van het coronavirus te beperken. Volgens de autoriteiten ademen mensen door tragere muziek minder snel tijdens het sporten en zweten ze minder.

Ook de loopbanden krijgen een beperking: mensen mogen er maximaal zes kilometer per uur op lopen. Verder komt er een tijdslimiet aan binnen sporten, twee uur in totaal, en moeten alle sportlocaties om 22.00 uur sluiten. Daarnaast mag er geen gebruik worden gemaakt van de douches."
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27557
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jul 2021 09:29

Of de Nederlandse ook werken gaat is nog niet bekend.
Ja, ook de Nederlandse QR code is geldig lees ik her en der. En anders heb ik nog mijn vaccinatiebewijs én mijn gele boekje.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 13 jul 2021 09:51

Omdat ineens veel mensen prikafspraken plannen werken de maatregelen... Bizar.

Coronapaspoort is niet verplicht voor campings en hotels overigens (in Frankrijk).

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5946
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 jul 2021 10:05

Vraagje aan de Francofielen @Jans of @Enzzo :

Ik ben niet gevaccineerd, ga mijn PCR test doen op woensdag / donderdag en rij zaterdag af naar Frankrijk voor een weekje. Zorgeloze vakantie : Ja/Nee ?

Ik ga niet uit eten - zal supermarkt bezoek doen met mondkapje en verblijf op een camping. Én ik neem de negatieve uitslag van de PCR test mee op papier.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27557
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jul 2021 10:07

Die maatregelen waarover gesproken worden gaan pas 1-8 in.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2021 10:13

rene schreef: 13 jul 2021 10:05 Vraagje aan de Francofielen @Jans of @Enzzo :

Ik ben niet gevaccineerd, ga mijn PCR test doen op woensdag / donderdag en rij zaterdag af naar Frankrijk voor een weekje. Zorgeloze vakantie : Ja/Nee ?

Ik ga niet uit eten - zal supermarkt bezoek doen met mondkapje en verblijf op een camping. Én ik neem de negatieve uitslag van de PCR test mee op papier.
Even iets rechtzetten, ik ben geen francofiel. We wonen er vanwege klimaat en omgeving. ;)
Vanaf 21 juli geldt het wel bijv. in musea en ik dacht in pretparken. Maar fietsen, boodschappen doen en wat niet meer, kan nog steeds tot 1 augustus zonder iedere twee dagen te laten testen.

Plaats reactie