Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 05 jul 2021 22:34

tuurlijk en wanneer Armstrong niet zo'n eikel was geweest was 'ie er waarschijnlijk ook mee weggekomen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 jul 2021 22:57

Dus weinig hoop dat dit ploegje wel wordt ontmaskerd als het echt foute boel blijkt te zijn.
Less is bore

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 06 jul 2021 00:04

ze hebben wat mij betreft alle faciliteiten. De ervaren ploegleiding. Een thuisbasis waar je alleen gecontroleerd wordt nadat je sponsor daar toestemming voor geeft. En dan knallen in de wedstrijden naar keuze. Met de charme en het talent van Pogacar een winnende combinatie.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 06 jul 2021 07:44

De afgelopen dagen deed het verschil tussen pogacar en de rest me denken aan de Armstrong dagen. Ik zag het interview met hem tijdens de rustdag en daar deed pogacar de Armstrongiaanse uitspraak: ik wordt zovaak gecontroleerd op doping dus ik moet wel schoon rijden.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 jul 2021 08:24

BartNL schreef: 06 jul 2021 00:04 Een thuisbasis waar je alleen gecontroleerd wordt nadat je sponsor daar toestemming voor geeft.
Verklaar je nader? De service course zit gewoon in Italie (dacht ik). Traningskampen in de UAE zijn er ook niet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 06 jul 2021 08:53

thestudent schreef: 06 jul 2021 08:24 Verklaar je nader? De service course zit gewoon in Italie (dacht ik). Traningskampen in de UAE zijn er ook niet.
die laatste zijn er wel http://www.uaeteamemirates.com/team-tra ... 2021-camp/ en ik verwacht dat ze wel vaker verplichtingen in de Emiraten hebben.
Het blijft lastig omdat ik aan de ene kant fantastische sport zie maar dit doet denken aan hoe vergelijkbare resultaten in het verleden tot stand kwamen. Liefst zou ik zien dat journalistiek er wat serieuzer op in zou gaan en niet als supporters alles geloven wat verteld wordt.
Voorbeeld gisteren de avondetappe waar dan wel de vraag gesteld wordt. Danny Nelissen daar ook goed op in gaat. Paar seconden verder met Bart Brentjes was het gesprek al geroutineerd van dit onderwerp afgeleid.
Laatst gewijzigd door BartNL op 06 jul 2021 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 jul 2021 09:08

Oke ja dat, dat was meer voor de Corona vaccinatie ( sinopharm ) en voor wat sponsorverplichtingen. Maar zelf ik geloof niet dat ze zich daar open en bloot volspuiten in pre season trainingskamp omdat het nou de UAE is. Het veel belangrijkere tour voorbereidings trainingskamp was gewoon hier in europa En daar zullen de testers best kans gehad hebben om langs te komen.

https://www.cyclingnews.com/news/pogaca ... ning-camp/
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 06 jul 2021 09:10

Hoezo word je daar enkel gecontroleerd nadat er toestemming gegeven is? Heeft dat te maken met UAE-wetten?
In België gaf 1 van de top hordeloopsters een goede reden waarom doping nu misschien toch minder voorkomt. Aldus haar is wetenschappelijk trainen een heel stuk gevorderd, waardoor er nu niet meer (of veel minder) naar doping gegrepen wordt in kader van recuperatie. (https://sporza.be/nl/2021/07/05/berings ... 499859309/ )

In mijn ogen staat eenieder van ons op dezelfde splitsing of je denkt "iedereen zal wel maximaal foefelen om er aan te pas te komen, het is immers topsport" of je denkt "de kans om gepakt te worden is te groot, renners gaan dat niet meer riskeren".
Denken dat ploeg X of renner Y als enige aan de doping zitten, is in mijn ogen niet logisch. Ze zullen immers allemaal toch wel weten welke dingen werken en welke niet?

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 06 jul 2021 09:20

bartdr schreef: 06 jul 2021 09:10 Hoezo word je daar enkel gecontroleerd nadat er toestemming gegeven is? Heeft dat te maken met UAE-wetten?
nee dat heeft gewoon met veiligheid en de douane te maken. Waarschijnlijk moet je een visum hebben. Ik veronderstel dat UAE cycling de autoriteiten kan vragen om geïnformeerd te worden wanneer bepaalde personen het land in reizen. Per slot van rekening is UAE cycling er om het land te promoten. Maar omdat het kan hoeft het nog niet zo te zijn natuurlijk.
Laatst gewijzigd door BartNL op 06 jul 2021 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 jul 2021 09:22

De kans om gepakt te worden is niet zo groot eigenlijk. Operation aderlass liet zien dat zelfs een stel net boven middelmatige profs een bloeddopingprogramma kunnen hebben. Zonder dat ze gepakt zijn via het bloedpaspoort.

Overigens Namibie is ook een favoriete trainingskamp bestemming.... over een eind van de wereld weg gesproken. Victor Campenaerts zat daar voor zijn werelduurrecord.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 jul 2021 11:37

Dione de Graaff had het in De Avondetappe vol bewondering over "niet eerder vertoonde aanvalslust" waarop Michael Boogerd opmerkte dat Pantani in 1998 op zo'n zelfde wijze de basis legde voor zijn Tourzege.

Ik vrees dat de ironie van zijn opmerking Boogerd ontging.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 jul 2021 12:05

Pantani was toch wel gaaf om te zien natuurlijk...,
Dus als sport het vermaak van het volk is - is dat wel gelukt. Met welke middelen daar gelaten.
Pantani had dan niet zo de tijdrit zoals Pogi heeft. Op een uitschieter na.

Maar wat wel opvallend is, aanvalslust is mooi. Beetje verschillen zijn mooi. Helden en anti-helden zijn mooi. Maar als het teveel wordt is er geen zak aan.
We hebben de beste 1e tourweek van de afgelopen tientallen jaren gehad, qua etappes attractiviteit en qua uitputting. Maar voor plekje 1 in het klassement zit de boel wel lekker op slot. En de podiumplekken zijn dermate belangrijk dat de rest daarachter echt gewoon hun strategie daarop zal afstemmen.

Je wilt strijd, en bijzondere dingen zien, maar graag niet al te bijzonder want dan wordt het saai om te kijken en/of we geloven niet dat het allemaal eerlijk gebeurd.
Maar tegelijkertijd, als alles bij elkaar blijven door de minimale verschillen. Dan zit een wedstrijd ook op slot tot de laatste klim of zelfs pas de laatste paar km van de klim. Niemand die het verschil kan maken, er gebeurt vrijwel niets serieus. Dus geen bal aan om te kijken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie