Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 jul 2021 12:06

TL@ schreef: 02 jul 2021 09:33
daniel1975 schreef: 01 jul 2021 21:10 Tenzij de besmettingen nu al zachtjes op gaan lopen.
Ik ben er niet helemaal gerust op hoor. Spanje gaat achteruit, de scherpe daling is er absoluut uit en stabiliseert; hoe lang duurt het voordat het weer omhoog gaat?
De gemiddelde Europeaan doet echt alsof het voorbij is…..
Trump techniek toepassen, stoppen met testen. Dat zie ik nog gebeuren, zeker in Spanje en Italië (en eigenlijk ben ik het er wel mee eens)
Gezien het waarschijnlijke feit dat het verband tussen positieve testen en ziekenhuisopnames steeds zwakker wordt, zou dat wel een goed idee zijn ja... (in ieder geval tot na de zomervakantie... :twisted: )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jul 2021 13:39

Het lijkt me wel heel erg snel om nu al vast te stellen dat de ziekenhuisopnames niet zullen stijgen. Nog maar even wachten met die conclusie?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 jul 2021 18:38

Ik durf de hele EU momenteel wel aan met de auto en de fiets, maar Spanje en Portugal zou ik even laten zitten. De afgelopen dagen ben ik voor de baas alle omringende landen door geweest en nergens ook maar iets van controle of vragen tegengekomen. De Zwitsers wilden wel mijn paspoort zien, maar hadden geen interesse in mijn vaccinatiebewijs dat ik eindelijk wel eens wilde tonen.
Bij tankstations willen ze wel graag precies zijn. Daar hebben ze gelijk in. Jan en Alleman komt bij ze over de vloer en blaft er in
het rondte.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jul 2021 20:34

Ik durf ook absoluut bijna overal heen. De vraag zal meer zijn of ze iedereen toe laten.
NL gaat namelijk ook weer de verkeerde kant op qua testen en dat is helaas wel een waarde waar men naar kijkt. Wat de testbereidheid is wordt bijv niet meegenomen.
Feit is wel dat teveel mensen nu alles los laten.
Less is bore

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 05 jul 2021 19:47

Ik ben gister terug gekomen van een rondje door de Provence-Alpes-Côte d'Azur. Heen met de auto, terug met de trein. Zowel in de Alpen als in de steden (Nice, Marseille, Avignon) iedereen een masker op en je wordt er in de winkel of het OV ook wel op aangesproken als je hem even af hebt. Nergens gecontroleerd of naar mijn vaccinatiebewijs gevraagd. Op het station in Brussel stond wel een peloton politie de reizigers uit Frankrijk op te wachten en die vroegen om een verklaring van eer. Toen ik echter had uitgelegd dat ik terug naar Nederland ging, mocht ik gewoon doorlopen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 jul 2021 20:18

Er wordt op dit moment nergens meer mondkapjes buiten gedragen in de Vaucluse.
Bedoel je dat je in winkels een mondkapje moet dragen? Ja dat klopt.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 jul 2021 20:51

bever schreef: 05 jul 2021 19:47 Ik ben gister terug gekomen van een rondje door de Provence-Alpes-Côte d'Azur. Heen met de auto, terug met de trein. …
Was de auto stukgegaan dan?’
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 jul 2021 10:39

daniel1975 schreef: 02 jul 2021 20:34 Ik durf ook absoluut bijna overal heen. De vraag zal meer zijn of ze iedereen toe laten.
NL gaat namelijk ook weer de verkeerde kant op qua testen en dat is helaas wel een waarde waar men naar kijkt. Wat de testbereidheid is wordt bijv niet meegenomen.
Feit is wel dat teveel mensen nu alles los laten.
Dat is het "mooie" aan testen voor toegang natuurlijk.
Testjes doen en je mag van alles --> en tegelijkertijd nemen we heel veel meer testen af en dus detecteren we ook meer gevallen die we eerder niet zagen (al dan niet bij mensen zonder symptonen).
Statistieken over aantal besmettingen kan je dan ook niet meer (eenvoudig) vergelijken met de vorige periode. En daarmee ook de relatie met ziekenhuisopnames niet. Al is het wel mooi dat het aantal besmettingen oploopt, het aantal ziekenhuisopnames niet en we dat dan kunnen uitleggen aan de vaccinatie ipv testmethode.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 jul 2021 11:12

Worden de toegangstoetsen meegenomen met de tellingen, of alleen bij de GGD teststraten? Ik heb echt geen idee.
Edit Veranderd door verkeerde aanvulling
Laatst gewijzigd door Jans op 06 jul 2021 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jul 2021 11:17

Alleen GGD, voorlopig nog.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 jul 2021 11:17

Ander vraagje: iemand enig idee hoe je kan checken welke info je internationale COVID-QR bevat. Ik heb de mijne door de huisarts moeten laten maken (ivm administratiefaal van weetikveel welk systeem, mijn 2e vaccinatie heb ik wel gehad, maar is niet geregistreerd bij het rivm, itt de 1e); ik heb het vermoeden dat mijn (papieren) QR alleen mijn laatste vaccinatie weergeeft. Zou leuk zijn als ik dat even kan verifiëren ergens...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 06 jul 2021 13:07

gisteren nog gecheckt met een kennis die via luxemburg, frankrijk, zwitserland naar italie is gegaan. Nergens controle gehad mbt covid.

Ik ben enkele weken geleden zonder vaccinatie, zonder test en zonder covid paspoort naar en in frankrijk geweest, geen enkele controle gehad.
Over een paar weken naar Italie via Oostenrijk, zonder vaccinatie en ook weinig zin in (onnodige) getest enz .

Plaats reactie