Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 jun 2021 12:43

Vandaag op Instagram:
.
puckmoonen
What a way to end a fun weekend!☺️ Got something very nice (GLC 300e!) to drive for a few days and to my race today in Belgium. It felt so so good to dive back into racing with a nice group of people and I had so much fun! The legs were there too and it felt so great to be able to go with every attack. Tried something in the final 2k but couldn't make it stick, then surprised myself by still sprinting to 15th in the bunch sprint. Overall just so happy with the feeling! Fun is everything🙌🏼 More racing next week🥳
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 28 jun 2021 14:34

timo2.0 schreef: 28 jun 2021 12:43 Vandaag op Instagram:
.
puckmoonen
What a way to end a fun weekend!☺️ Got something very nice (GLC 300e!) to drive for a few days and to my race today in Belgium. It felt so so good to dive back into racing with a nice group of people and I had so much fun! The legs were there too and it felt so great to be able to go with every attack. Tried something in the final 2k but couldn't make it stick, then surprised myself by still sprinting to 15th in the bunch sprint. Overall just so happy with the feeling! Fun is everything🙌🏼 More racing next week🥳

gisteren al! :D


Sulla schreef: 27 jun 2021 23:16 Ze lijkt toch weer een sneer uit te delen aan haar team

Screenshot_20210627-231357_Instagram.jpg
puck.jpg

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 jun 2021 14:57

Ze loopt al het hele voorjaar te sneren dat haar ploeg haar in kleinere wedstrijden moet opstellen in plaats van de grote koersen, zodat ze kan ontdekken wat ze kan, maar hoe fair is dat als er in het voorjaar door de coronamaatregelen überhaupt geen kleinere wedstrijden waren? Als ik de kalender bekijk van het circuit van koersen waar die wedstrijd in Marbais onderdeel van is, dan zie ik dat die ook pas sinds twee weken weer koersen...

http://www.ecwvelo.be/nl/wedstrijden/kalender

Hoe dan ook, de relatie tussen Moonen en haar ploeg is op sterven na dood.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 28 jun 2021 15:47

Tsja, je kan het ook zo bekijken:
ze wil niét in de grote koersen opgesteld worden maar in kleinere koersen die haar beter liggen en op een ander tijdstip plaatsvinden. Dan gaat haar ploeg haar desondanks tóch in een grote wedstrijd opstellen... Dat geeft wrijving.
Meestal zijn er twee kanten aan een verhaal.
Niemand die het weet, alleen de betrokkenen.

Jcheese
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2019 11:44

Jcheese 28 jun 2021 19:55

:lol: Maar ze wil zichzelf wel 'Procyclist' noemen; dan mag je toch wel in iets meer dan kermiskoersen de finish in ieder geval kunnen halen. Het gros van het profpeloton bij de dames moet naast het fietsen nog iets anders doen om rond te kunnen komen, en zit niet in zo'n luxe positie als Moonen. Dan kan ik me voorstellen dat het beeld dat ze schetst over het leven als 'profwielrenster' bij veel echte rensters en insiders nogal wat wenkbrauwen doet fronsen. Als daar dan kritiek op komt is het wel heel makkelijk om zo verongelijkt te doen, maar dat getuigt niet van een heel reëel zelfbeeld.

Feit is dat ze ondanks haar niveau toch veel aandacht trekt. Veel 'believers' die haar op haar blauwe ogen of leuke snoetje klakkeloos geloven zoals Jaap, maar ook veel critici die er dwars door heen prikken zoals Timo. En ik moet toegeven dat ik ook opzoek of ze in een wedstrijd weer een DNF erbij heeft als ze heeft gereden ;)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 28 jun 2021 20:15

:?:
Jcheese schreef: 28 jun 2021 19:55 :lol: Maar ze wil zichzelf wel 'Procyclist' noemen; dan mag je toch wel in iets meer dan kermiskoersen de finish in ieder geval kunnen halen. Het gros van het profpeloton bij de dames moet naast het fietsen nog iets anders doen om rond te kunnen komen, en zit niet in zo'n luxe positie als Moonen. Dan kan ik me voorstellen dat het beeld dat ze schetst over het leven als 'profwielrenster' bij veel echte rensters en insiders nogal wat wenkbrauwen doet fronsen. Als daar dan kritiek op komt is het wel heel makkelijk om zo verongelijkt te doen, maar dat getuigt niet van een heel reëel zelfbeeld.

Feit is dat ze ondanks haar niveau toch veel aandacht trekt. Veel 'believers' die haar op haar blauwe ogen of leuke snoetje klakkeloos geloven zoals Jaap, maar ook veel critici die er dwars door heen prikken zoals Timo. En ik moet toegeven dat ik ook opzoek of ze in een wedstrijd weer een DNF erbij heeft als ze heeft gereden ;)
Ik ben geen " believer" die Moonen klakkeloos gelooft, integendeel. Ik volg dit topic op inhoud/reacties, niet vanwege kleur ogen of snoetje van een wielrenster. Wel bij de feiten blijven graag. Heb gezegd in een andere bijdrage dat ze van marginaal belang is in het vrouwenwielrennen en verbaas mij er juist over dat zij zolang (paar jaar?) al en inmiddels het tweede topic, zoveel aandacht genereert. Houd het bij de feiten en verzin geen dingen die onjuist zijn.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 28 jun 2021 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 28 jun 2021 20:18

Jcheese schreef: 28 jun 2021 19:55 :lol: Maar ze wil zichzelf wel 'Procyclist' noemen; dan mag je toch wel in iets meer dan kermiskoersen de finish in ieder geval kunnen halen. Het gros van het profpeloton bij de dames moet naast het fietsen nog iets anders doen om rond te kunnen komen, en zit niet in zo'n luxe positie als Moonen. Dan kan ik me voorstellen dat het beeld dat ze schetst over het leven als 'profwielrenster' bij veel echte rensters en insiders nogal wat wenkbrauwen doet fronsen. Als daar dan kritiek op komt is het wel heel makkelijk om zo verongelijkt te doen, maar dat getuigt niet van een heel reëel zelfbeeld.

Feit is dat ze ondanks haar niveau toch veel aandacht trekt. Veel 'believers' die haar op haar blauwe ogen of leuke snoetje klakkeloos geloven zoals Jaap, maar ook veel critici die er dwars door heen prikken zoals Timo. En ik moet toegeven dat ik ook opzoek of ze in een wedstrijd weer een DNF erbij heeft als ze heeft gereden ;)
+1
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 28 jun 2021 20:27

....Veel 'believers' die haar op haar blauwe ogen of leuke snoetje klakkeloos geloven zoals Jaap,...

Nogmaals:. @Jcheese:

Ik ben geen " believer" die Moonen klakkeloos gelooft, integendeel. Ik volg dit topic op inhoud/reacties, niet vanwege kleur ogen of snoetje van een wielrenster. Wel bij de feiten blijven graag. Heb gezegd in een andere bijdrage dat ze van marginaal belang is in het vrouwenwielrennen en verbaas mij er juist over dat zij zolang (paar jaar?) al en inmiddels een tweede topic, zoveel aandacht genereert. Houd het bij de feiten en verzin geen dingen die onjuist zijn. P.s. mocht je denken dat dit topic om de 'keuze' timo2.0 versus Jaap gaat dan is je zienswijze wel erg beperkt. 8-)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 jun 2021 21:12

Zolang ze, in ruil voor wat aandacht op Instagram, in een geleende Mercedes naar de kermiskoersen kan zal ze toch menen dat ze het goed doet. Ook nu valt het mij op dat dat belangrijker lijkt dan de koers: ook nu weer geen enkele foto op Instagram van voor, tijdens of na de koers, wat je toch zou verwachten bij een Pro Cyclist. Zoals ik ook geen foto's zie van haar trainingsritjes met die Gele Rijders. Al hoewel, dan staat ze met andere mensen op de foto en die bestaan, op een enkel optreden van Twan na, helemaal niet in de gesponsorde content Instagramwereld van Puck.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 28 jun 2021 23:37

timo2.0 schreef: 28 jun 2021 21:12 Zolang ze, in ruil voor wat aandacht op Instagram, in een geleende Mercedes naar de kermiskoersen kan zal ze toch menen dat ze het goed doet.
volgens mij is dat gewoon haar werk en elke deal die daar uit komt is een teken dat ze dat goed doet. Dat geeft haar ook de mogelijkheid om met een minimaal contract onbekommerd professioneel wielrenster te zijn. Sommigen hebben daar blijkbaar nog steeds moeite mee :P

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 29 jun 2021 02:51

Geen moeite mee hoor, hooguit enige verbazing over de leegte van haar online bestaan. Daarin zal ik wel naïef dan wel wereldvreemd gevonden worden, maar ik verbaas mij breder dan alleen Moonen over de leegte van de Instagramaccounts van de zogeheten influencers. Ik heb het al eerder gezegd, ik volg heel veel renners en rensters op Instagram, van bekend tot zeer onbekend, van tienduizenden tot enkele honderden volgers. Dat zijn in de regel accounts van mensen met een leven: foto's met familie en vrienden, ploeggenoten, trainingsritjes met andere renners en rensters, interactie door andere renners te taggen en berichten van andere renners te delen, op elkaars berichten reageren, elkaar feliciteren, aanmoedigen en troosten. Dan kan ik de accounts van Moonen en zoveel andere "influencermeisjes op een racefiets" enkel maar dat vinden: leeg, of anders gezegd, zielloos.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 jun 2021 08:03

Dat ben ik dan weer niet met je eens: er is wel degelijk interactie: zij post iets en dat mag jij tot je nemen, bij voorkeur voorzien van applaus. En dan zal ze dat met plezier in ontvangst nemen. Al dat geen interactie is...:-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie