Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 jun 2021 10:20

BartNL schreef: 24 jun 2021 09:45
nijkie schreef: 24 jun 2021 07:32 Gisteren heeft ze tot de Kop van Deelen gefietst en weer terug naar Wageningen.Ze groette mij onderweg en zei, moet even de laatste ontwikkelingen op fiets.nl lezen😉
op die route heeft ze een paar sterke segmenten gereden met tijden die je niet rijdt wanneer je niet behoorlijk traint. Even volhouden en ze gaat nog races finishen ook :P
Ik heb geen idee hoe Nijkie weet dat ze naar Wageningen terug gefietst is? Hele eind meegereden? Op Strava stopt het in Wolfheze ;) En @nijkie, in Wageningen is ze nog niet thuis.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8544
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 jun 2021 10:32

Je begrijp de insteek van mijn post hoop ik Jans😉
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 jun 2021 10:50

BartNL schreef: 24 jun 2021 09:45
nijkie schreef: 24 jun 2021 07:32 Gisteren heeft ze tot de Kop van Deelen gefietst en weer terug naar Wageningen.Ze groette mij onderweg en zei, moet even de laatste ontwikkelingen op fiets.nl lezen😉
op die route heeft ze een paar sterke segmenten gereden met tijden die je niet rijdt wanneer je niet behoorlijk traint. Even volhouden en ze gaat nog races finishen ook :P
timo2.0 schreef: 23 jun 2021 21:36 In het kader van de actie "dit is het Puck Moonen Topic" toch maar weer eens terug naar het onderwerp van dit topic: ze had er zin in vandaag, meerdere PR's en snelle tijden op Strava...


https://www.strava.com/pros/puck_moonen?hl=nl-NL
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 24 jun 2021 10:59

27 april, 2021, interview Nico Dick,:

Mag ik opmerken dat jij jezelf veel druk oplegt? Je vertelde vorig jaar dat je in 2024 wereldkampioene zou worden, terwijl je er voorlopig amper in slaagt een wedstrijd uit te rijden.
“Ik werd geïnterviewd en kreeg de vraag wat ik wilde bereiken in mijn carrière. ‘Noem iets tastbaars’, zei de interviewer. Toen antwoordde ik dat wereldkampioen worden het mooiste is. ‘Kan dat?’, vroeg hij. ‘Misschien, binnen een jaar of vier’, zei ik. Dat is toen als krantenkop gebruikt en overal overgenomen. Sindsdien word ik daar vaak op aangesproken. Zoals jij me daar nu ook op aanspreekt.”

“Weet je, groot zijn op social media (Puck Moonen heeft onder meer 536.000 volgers op Instagram, red) is vaak leuk, maar heel dikwijls is het helemaal geen cadeau. Wat ik ook doe of zeg, commentaar komt er altijd.”

Je krijgt nu de kans die uitspraak van toen recht te zetten.
“Ik moet realistisch zijn. 2024 zal niet lukken. Ik moet de tijd nemen om mezelf te ontwikkelen. Ik heb koersritme in 1.1, 2.1 en 1.2-wedstrijden nodig om stappen te zetten. Voorlopig geen WorldTour-koersen. Maar mijn doel blijft wel hetzelfde. En ik zal er alles uithalen wat erin zit. De motivatie is nog intact.”

Einde citaat.

Haar uitspraken en werkelijkheid liggen dus héél wat genuanceerder als in dit topic door enkelen (weet wie ik bedoel) steevast als enkel feit wordt beweerd en aan de hand daarvan belachelijk wordt gemaakt.
Waarheidsbevinding is, zeker als het om het bekritiseren van een persoon (Puck Moonen) gaat, een eerste vereiste.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 jun 2021 12:26

Op 2 juli 2017 zei ze in het televisieprogramma Tour du Jour dat ze niet herinnerd wil worden als mooiste maar als beste sportvrouw van Nederland en dat ze daarom wereldkampioen wil worden (ze voegde er wel aan toen dat Marianne Vos overtreffen "lastig wordt"). Ze heeft dat zelf daarna nog in meerdere interviews herhaald, bijvoorbeeld in april 2020 in een vraaggesprek met Wielerflits.

In het interview met Wielerflits waar Jaap Telder aan refereert, komt ze daar inderdaad op terug. Ze lag op dat moment onder vuur bij haar ploeg en in de media omdat ze ter elfder ure had afgezegd voor Luik-Bastenaken-Luik nadat ze de Waalse Pijl had gemist wegens een gemiste PCR-test. Dat is onderdeel van het welles-nietes gedoe tussen de ploeg en Moonen. Maar laten we nu niet net doen alsof ze ooit één keer in een opwelling heeft gezegd dat ze wereldkampioen wil worden. Laten we het voortschrijdend inzicht noemen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 24 jun 2021 12:33

Dat voortschrijdend inzicht, daar had ik het al eerder over. Ik kan mij herinneren dat jij mij daarmee belachelijk maakte, ik was een troll.
Nu zeg je hetzelfde als ik al eerder zei, maar nu als een eigen uitspraak. Hypocrisie ten top?

Maakt verder niet uit hoor, maar wilde het toch even kwijt.
Have a nice day. :)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 jun 2021 12:52

Nee hoor, dat ik het voortschrijdend inzicht noem was juist een verwijzing naar jouw eerdere gebruik van precies die bewoording. Ik blijf erbij dat ik het bij een renster die al twee jaar geen enkele wedstrijd heeft uitgereden, niet van "gezonde ambitie" of "voortschrijdend inzicht" vind getuigen als ze kopvrouw wil zijn in plaats van wereldkampioen. Have a nice day ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 jun 2021 13:07

Ik heb het RedBull filmpje net nog maar eens bekeken. Misschien geeft dat iets meer duidelijkheid? Ik kan alleen nergens de uitslag vinden waar ze het over heeft.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 jun 2021 13:12

Overigens zijn er genoeg voorbeelden van uitspraken die Moonen inderdaad nooit heeft gedaan maar die een eigen leven zijn gaan leiden.
Zo heeft ze bijvoorbeeld ooit gezegd ze arts wou worden maar nog wel deelcertificaten schei- en natuurkunde moest halen (omdat ze dat niet in haar VWO-pakket had) om aan die studie te kunnen beginnen maar dat het behalen van die certificaten er nooit van is gekomen omdat ze ging wielrennen.
Dit werd vervolgens in juni 2016 door FHM gebracht als "Puck is niet alleen onwijs sexy, maar is ook nog eens heel erg slim: ze studeert Natuurkunde en Scheikunde en is van plan om Geneeskunde te gaan studeren. Puck, of je nu dokter wordt of wielrenster, wij staan voor je te juichen!"

https://fhm.nl/puck-moonen-maakt-vrouwe ... ete-sport/

Dit is vervolgens door heel veel websites en media klakkeloos overgenomen waardoor het verhaal opeens was dat ze "haar studie natuur- en scheikunde heeft stopgezet om zich vol te focussen op het wielrennen". Dat heeft ze dus echt nooit beweerd.

https://sportnieuws.nl/wielrennen/puck- ... r-du-jour/
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 24 jun 2021 13:17

timo2.0 schreef: 24 jun 2021 12:52 ... als ze kopvrouw wil zijn....
Dat heeft ze niet gezegd!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 jun 2021 13:25

ik word echt misselijk jongens........van al die chips en cola :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 24 jun 2021 13:35

afrit13 schreef: 24 jun 2021 13:17
timo2.0 schreef: 24 jun 2021 12:52 ... als ze kopvrouw wil zijn....
Dat heeft ze niet gezegd!
Maar bepaalde forumleden hier willen juist dat ze dat wél gezegd zou hebben, en daar pinnen ze zich voortdurend op vast, als een repeterende breuk, om haar blijvend te kunnen bekritiseren. Media nemen vaak onwaarheden kritiekloos over van elkaar zonder te controleren op correctheid. We zijn nu inmiddels vier jaar verder.

Het voortschrijdend inzicht is hier nog niet zo ver...

@rikkert: ik heb hier emmer staan. :D
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 24 jun 2021 13:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie