Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jun 2021 08:05

Ik heb de laatste weken ook een aantal keer synchronisatieproblemen (vooral van de routes) gehad, de enige manier om de route erop te krijgen was koppelen / ontkoppelen.

Ik was er bijna klaar mee, maar.... sinds de laatste update doet ie het weer perfect.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 13 jun 2021 10:32

Komt meestal voor als er een update of iets dergelijks is geweest.
Op de een of andere manier liept dat vroeguhh niet zo in de soep als de laatste tijd wel het geval is.
...

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 14 jun 2021 22:37

Inmiddels krijg ik wel de rit maar niet de route meer geupload. Ik gooi alles er nu maar af door weer terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Raar maar waar krijg ik meteen weer een foutmelding van installeren. Het lijkt of hij een update er maar niet op krijgt… Opnieuw koppelen heb ik ook al gedaan.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 16 jun 2021 11:20

Als hij daarin blijftt hangen is het waarschijnlijk een gevalletje Wahoo contacten.
Een aantal jaren geleden had ik eenzelfde geval en dat is adequaat opgelost met de toesturen van een nieuwe Elemnt.
...

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 17 jun 2021 19:24

Recent op twee ritjes problemen gehad. Vorige week ging de Bolt opeens uit, om vervolgens opnieuw op te starten.

Gisteren was het, na een km of 8 tijd voor een update vond de Bolt en begon deze opeens te installeren. Afgestapt, gewacht en vervolgens route opnieuw geselecteerd en verder gereden. Na km 70 vond de Bolt het wederom welletjes geweest en ging weer uit. Vervolgens kwam er in beeld iets in de trant van " rit herstellen x %" . Toen dit eenmaal op 100% was ( ik ben gewoon doorblijven fietsen) functioneerde alles weer, maar was de route die ik had ingesteld verdwenen ... Om maar te zwijgen van de registeratie op Strava :evil:

Ik heb deze Bolt nu ruim 4 jaar. Erg veel updates de laatste tijd en ondanks het gebruiksgemak twijfel ik langzamerhand of ik niet moet overstappen op de nieuwe uitvoering.

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 19 jun 2021 16:37

N.eelis schreef: 17 jun 2021 19:24
Ik heb deze Bolt nu ruim 4 jaar. Erg veel updates de laatste tijd en ondanks het gebruiksgemak twijfel ik langzamerhand of ik niet moet overstappen op de nieuwe uitvoering.
Je zou bijna gaan denken dat ze het met opzet doen. Hier vooral gedoe met het aanzetten van de Bolt, blijft een paar minuten op ‘instelling’ hangen voordat ie dan eigenlijk aan gaat.

jonglins
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 28 jun 2021 16:56

Met het gevaar dat de vraag al eens eerder is gepost:
Ik wil een route in mijn Wahoo Bolt importeren. Dat lukt prima, door op mijn telefoon een gpx-bestand te openen en te selecteren in de Element app. De route verschijnt dan op mijn Wahoo. Als ik hem echter later een keer opnieuw wil selecteren, is hij verdwenen. Is er een manier om de route permanent op mijn Wahoo op te slaan?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4204
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 28 jun 2021 20:16

Als je de route maakt in een app/programma wat aan je ELEMNT app is gekoppeld, dan moet ie na synchronisatie gewoon op de bolt staan.
Dus: ik heb Komoot aan m’n ELEMNT app gekoppeld. Alle routes die ik in Komoot maak, staan ná synchronisatie op m’n bolt/roam/ELEMNT.
Idem voor bijv. RidewithGPS, Strava en anderen.

jonglins
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 29 jun 2021 20:57

Dank Hanz!
Ik begreep dat er ook een mogelijk is een gpx (niet zelf gemaakt) rechtsreeks in de Wahoo te importeren.
Net bij een maat gezien dat dat werkt. Maar hij heeft een iPhone, ik een Android. Bij mij importeert ie hem wel in de Wahoo maar slaat hem niet op.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4204
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 29 jun 2021 21:41

Dit weet ik niet. Ik had tot vorige week een Android telefoon. En dat werkte zoals bij jou. Dus een GPX die ik bijv. via Whatsapp krijg, open ik in de ELEMNT app. Daar kan ik hem selecteren voor m’n Roam. En kan ik hem dus rijden. Maar hij slaat hem niet op in de Roam.

Hoe dit met iPhone gaat, moet ik nog testen.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4204
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 29 jun 2021 21:44

Nu zelf nog een vraagje. Bij mijn Android telefoon had ik mijn hotspot dezelfde naam gegeven als mijn Wi-Fi netwerk. Hierdoor maakte de Wahoo probleemloos verbinding met de hotspot.
Nu ben ik overgestapt op iPhone. Hier werkt dit echter niet. De Wahoo ziet de hotspot niet eens. Iemand tips?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 jul 2021 07:31

Stomme vraag welke misschien al meerdere keren gesteld is;
Kan ik mijn Bolt koppelen aan meerdere snelheids/cadans sensoren?
Ik krijg binnenkort een tweede fiets en wil eigenlijk niet steeds mijn sensoren omzetten.
BVD

Plaats reactie