Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 jun 2021 09:26

Jans schreef: 17 jun 2021 08:56
rikkert schreef: 17 jun 2021 08:44
DDX schreef: 16 jun 2021 23:23 Maar wat je in je vrije tijd doet mag je toch zelf weten ?
Je baas mag je vragen wat je hebt gedaan, maar daar hoef je toch geen antwoord op te geven ?
Dat klopt, maar als dan achteraf je halve clientele in de zorg covid heeft en het blijkt dat het bij jou vandaan komt terwijl je bewust niet in quarantaine bent geweest, ben je hopelijk flink de lul.
Als Frankrijk morgen plots geel zou zijn, hoef je dan niet in quarantaine van je werkgever? Maar je komt wel besmet terug en de helft van je clientèle wordt besmet? ( Ik denk dat de meeste van de cliënten inmiddels wel gevaccineerd zijn) Ben je dan nog steeds "de lul”?
Ik ben het volkomen met je eens dat de versoepelingen veel te snel gaan.
Als Frankrijk op geel gaat, kun je nog steeds mensen besmetten. Tuurlijk. En ik vind dat Frankrijk gewoon op geel kan. Ook dat. Maar de regel is: oranje dus quarantaine omdat men bedacht heeft dat het risico te groot is als je uit een oranje komt. En als je je bewust niet aan de regels houdt, lijkt me dat je terecht de lul bent.

Als men zich aan de regels houdt, kan er nog steeds wat fout gaan, maar die regels zijn er om de risico's in te perken. Dan is het gewoon pech, kan gebeuren. Dan heb je je best gedaan het netjes te doen, dus dan ben je niet de lul.

En nee, ik ben het ook niet altijd met die regels eens, vind ze ook niet altijd te begrijpen. Maar het waarom van überhaupt dit soort regels stellen, snap ik maar al te goed.

Maar goed, Frankrijk op geel dat is het onderwerp. Het vermaarde corona-topic is niet voor niets gesloten :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 17 jun 2021 10:10

Iedereen die nu naar Frankrijk gaat voor een vakantie, gaat bewust tegen de regels in ivm code oranje. Ik ga dat morgen ook doen overigens.

Bedankt voor de info mbt grensovergangen en controles

Het is aan de 'code-gevers' om specifieker aan te geven waarom een land/regio een bepaalde kleur heeft. Gezien willekeur, wisselende maatregelen (bv vorig jaar departementen) en cijfers ligt het voor de hand dat mensen de regels negeren.

@enzzo, eens met je post over rekenmodel en data in handen van leken.
Een niet inzichtelijk rekenmodel dat met regelmaat aangepast word (verschillende input), uitkomst continue niet klopt met werkelijkheid(nooit ook maar in de buurt van verwachtingen) is funest voor mensen die zich goed willen informeren.
Als dit rekenmodel dan ook nog word gebruikt om de werkelijkheid om te buigen naar gewenste uitkomsten/maatregelen krijg je voor en tegenstanders van deze maatregelen.
Maar zoals gezegd, corona topic is niet voor niets gesloten.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 17 jun 2021 10:15

rikkert schreef: 17 jun 2021 09:26

Dat klopt, maar als dan achteraf je halve clientele in de zorg covid heeft en het blijkt dat het bij jou vandaan komt terwijl je bewust niet in quarantaine bent geweest, ben je hopelijk flink de lul.
Als Frankrijk morgen plots geel zou zijn, hoef je dan niet in quarantaine van je werkgever? Maar je komt wel besmet terug en de helft van je clientèle wordt besmet? ( Ik denk dat de meeste van de cliënten inmiddels wel gevaccineerd zijn) Ben je dan nog steeds "de lul”?
Ik ben het volkomen met je eens dat de versoepelingen veel te snel gaan.
[/quote]
Als Frankrijk op geel gaat, kun je nog steeds mensen besmetten. Tuurlijk. En ik vind dat Frankrijk gewoon op geel kan. Ook dat. Maar de regel is: oranje dus quarantaine omdat men bedacht heeft dat het risico te groot is als je uit een oranje komt. En als je je bewust niet aan de regels houdt, lijkt me dat je terecht de lul bent.

Als men zich aan de regels houdt, kan er nog steeds wat fout gaan, maar die regels zijn er om de risico's in te perken. Dan is het gewoon pech, kan gebeuren. Dan heb je je best gedaan het netjes te doen, dus dan ben je niet de lul.

En nee, ik ben het ook niet altijd met die regels eens, vind ze ook niet altijd te begrijpen. Maar het waarom van überhaupt dit soort regels stellen, snap ik maar al te goed.

Maar goed, Frankrijk op geel dat is het onderwerp. Het vermaarde corona-topic is niet voor niets gesloten :-)
[/quote]

Helemaal mee eens ! :like:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 jun 2021 10:19

bever schreef: 17 jun 2021 10:15 Helemaal mee eens ! :like:
Ik wou dat mijn vrouw dat eens zei :lol:
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 jun 2021 12:06

Wat een gezever over quarantaine als je terugkomt uit Frankrijk.
Volgens onze eigen rijksoverheid is dat gewoon niet zo namelijk!

Ja, Frankrijk staat op oranje, ja dat betekent "zeer hoog risico". Maar onze rijksoverheid hanteert verschillende tinten oranje. Want op de lijst van oranje en rode landen waar de quarantaineplicht voor geldt staat Frankrijk niet (en veel andere oranje landen ook niet):

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht

En dan even de lijst van de landen waar het om gaat uitvouwen:
De quarantaineplicht geldt voor de volgende zeer hoog risicogebieden:

Argentinië;
Bahrein;
Bangladesh (vanaf 15 juni);
Bolivia;
Brazilië;
Chili;
Colombia;
Costa Rica;
Dominicaanse Republiek;
Ecuador;
Frans-Guyana;
Guyana;
India;
Kaapverdië;
Maldiven;
Myanmar (vanaf 15 juni);
Nepal (vanaf 15 juni);
Pakistan (vanaf 15 juni);
Panama;
Paraguay;
Peru;
Seychellen;
Suriname;
Uruguay;
Venezuela;
Verenigd Koninkrijk (vanaf 15 juni);
Zuid-Afrika.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jun 2021 12:26

Ben in elk geval dat ik vanaf vandaag niet op straat een mondmasker op hoef hier!!
Alleen is nog wel verwarring blijkbaar want een hoop mensen dragen er nog steeds eentje
Do or don’t, there is no try

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 jun 2021 13:01

MarkVeenstra schreef: 17 jun 2021 12:06 Wat een gezever over quarantaine als je terugkomt uit Frankrijk.
Volgens onze eigen rijksoverheid is dat gewoon niet zo namelijk!

Ja, Frankrijk staat op oranje, ja dat betekent "zeer hoog risico". Maar onze rijksoverheid hanteert verschillende tinten oranje. Want op de lijst van oranje en rode landen waar de quarantaineplicht voor geldt staat Frankrijk niet (en veel andere oranje landen ook niet):

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht

En dan even de lijst van de landen waar het om gaat uitvouwen:
De quarantaineplicht geldt voor de volgende zeer hoog risicogebieden:

Argentinië;
Bahrein;
Bangladesh (vanaf 15 juni);
Bolivia;
Brazilië;
Chili;
Colombia;
Costa Rica;
Dominicaanse Republiek;
Ecuador;
Frans-Guyana;
Guyana;
India;
Kaapverdië;
Maldiven;
Myanmar (vanaf 15 juni);
Nepal (vanaf 15 juni);
Pakistan (vanaf 15 juni);
Panama;
Paraguay;
Peru;
Seychellen;
Suriname;
Uruguay;
Venezuela;
Verenigd Koninkrijk (vanaf 15 juni);
Zuid-Afrika.
Dus wat is dan het verschil tussen geel en oranje: ik snap het niet meer...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jun 2021 13:25

Dé vraag blijft nog steeds: waarom staat Fr niet op geel. Vind het ook zo raar dat daar geen communicatie over is.

NL in elk geval in een flink tempo versoepelen op zeer korte termijn. Hieperdepiep hoera!
Terug naar een stuk eigen verantwoordelijkheid. Laat mensen zelf maar weer eens nadenken ipv alles overdreven regelen vanuit de overheid.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 jun 2021 13:29

Je snapt het nog minder.., als je de check tool gebruik op dezelfde website.
Want die zegt dan weer dat je wél in quarantaine moet als je uit Frankrijk komt.

Tja, en als je dus op de ene plek de lijst van landen hebt (post eerder), die horen onder zeer hoog risico.

Op een volgende website vind je de uitleg van de kleurcodes, en dan blijkt oranje ook dusdanig te zijn dat er een quarantaineplicht is:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... isadviezen

En dat is bijna de hele wereld:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... -kleurcode

Laatste 2 bronnen zijn overigens niet specifiek voor corona, maar gelden ook voor andere situaties, zoals oorlogen en politiek. Hoe je dat dan weer moet relateren aan de quarantaineplicht weet ik niet, want de reden dat een land een bepaalde kleur heeft staat er niet direct bij.

Overiges is 1 ding an sich wel duidelijk, en of dat terecht is of niet. Oranje betekent dat alle niet noodzakelijke reizen worden afgeraden (en vakantie is niet noodzakelijk).
Dus ongeacht de reden van de kleur oranje, de terechtheid en redelijkheid daarvan, of de verschillende "tinten" oranje mbt maatregelen als je terug komt. In de basis zou je er alleen naartoe moeten gaan als het noodzakelijk is.
En tot op dit moment geldt dat bijv niet voor Duitsland en wel voor Frankrijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 jun 2021 14:30

MarkVeenstra schreef: 17 jun 2021 13:29 (...)

Overiges is 1 ding an sich wel duidelijk, en of dat terecht is of niet. Oranje betekent dat alle niet noodzakelijke reizen worden afgeraden (en vakantie is niet noodzakelijk).
(...)
Echt wel! ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 jun 2021 14:46

daniel1975 schreef: 17 jun 2021 13:25 Terug naar een stuk eigen verantwoordelijkheid. Laat mensen zelf maar weer eens nadenken ipv alles overdreven regelen vanuit de overheid.
En laat dat nou best moeilijk zijn ( eigen verantwoordelijkheid en nadenken )

https://www.ad.nl/binnenland/deze-schol ... gle.com%2F

https://www.ad.nl/binnenland/nederlande ... ~a0621156/

https://www.ad.nl/binnenland/honderden- ... ~ae46a84d/
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jun 2021 15:04

Dit heeft alleen niets met de situatie in Frankrijk te maken.

Dit is wat de ANWB er over meldt:
Verplicht (vanaf 11 jaar) in openbaar vervoer, vliegverkeer en zeetransport. Ook in alle afgesloten gebouwen. Daarnaast kunnen lokale overheden mondkapjes buiten verplicht stellen, vanaf 17 juni alleen nog op drukke plekken. In heel Parijs zowel binnen verplicht, buiten vanaf 17 juni alleen op drukke plekken
Bron: https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... -frankrijk
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie