Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 20 mei 2021 15:36

Tires Maxxis High Road SL 336
Bevallen deze een beetje, zit er ook naar te kijken want ze zijn behoorlijk wat lichter dan de concurrentie. Dat ze redelijk snel slijten vind ik niet zo'n probleem, maar de lekbestendigheid is wel een dingetje.

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 20 mei 2021 16:10

trigun schreef: 16 mei 2021 20:22
Erik1.0 schreef: 13 apr 2021 10:54 Het is een maat 51.
Andere bidonhouders heb ik over nagedacht maar ben erg gehecht aan arundel. Doel was een ultralichte (Aero) disc bike maken maar wel 1 die echt bruikbaar is (niet een freak bike met 1 x 6 versnellingen en 25mm velgen en 1 rem...). Zitten inderdaad extralite naven in. Berk zadel is onderweg!

Grtz
Mag ik vragen hoe groot je bent, armlengte, binnenbeenlengte?

Ik heb een paar dagen geleden een zeer korte testrit gedaan bij een dealer, en hij stelde de 54 voor. Ondanks de redelijke korte rit (een paar honderd meter), zat ik er best comfortabel op.

Ikzelf ben 1m78, bbl 81cm en zadelhoogte moet op 70,5cm. De zadelpen moest dus een flink stuk zakken, maar was best nog aanvaardbaar qua 'looks'.

thanks!
Ik ben 1,73; bbl weet ik eigenlijk niet, top zadel naar hart bracket is bij mij altijd 72,5cm. Puur qua lengte lijkt een 54 dan wel ok voor jou.

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 20 mei 2021 16:11

Bandjes zijn perfect; 1 keer lek door een spijkertje, maar goede grip en lijken ook supersnel qua rolweerstand.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 20 mei 2021 16:26

De band die een spijkertje tegenhoudt moet ik nog tegenkomen ;-) Ik las her en der al dat lekbestendigheid niet een grote issue is bij deze band, dus mooi om te horen dat jij dezelfde ervaring hebt. Bij mij is hij ook voor mijn lichte fiets bedoeld, dus dat hij sneller slijt is niet zo'n probleem, want normaal gezien gebruik ik die voornamelijk op vakantie.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 mei 2021 18:11

Mijn tubeless Schwalbe One hebben geen probleem met (duim)spijkers. Ik heb ze er al beiden in gehad, gewoon uittrekken en verder rijden.
Afbeelding

atbspeedy
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mei 2004 10:28

atbspeedy 16 jun 2021 22:07

Sta op het punt om een 2020 supersix evo hi-mod frame aan te schaffen.
Nu kom ik op internet verhalen tegen over problemen met het balhoofd waar barstjes inkomen, doordat de metalen pin welke de uitslag van het stuur begrensd een piekbelasting geeft en er hierdoor dus schade ontstaat. (Bij normaal gebruik, geen crash oid)

Zijn er hier mensen hier die bekend zijn met dit "probleem"? Er zijn natuurlijk vele duizenden van deze frames in gebruik, dus als het een echt veel voorkomend iets is, zou er veel meer over te geschreven zijn, lijkt mij.
Enkel negatieve ervaringen worden over het algemeen gedeeld, maar toch de vraag hier.

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 16 jun 2021 22:14

Ik lees die gevallen ook, zal wel een valide probleem zijn.

Heb mijn SS EVO 2020 hi-mod nu bijna een jaar en geniet enorm van de fiets. Heb alleen een krakende zadelpen gehad (ook bekend probleem) maar die is onder garantie vervangen.

Verder heb ik het stuur vervangen, wederom door het KNOT stuur maar in een smallere breedte. Mijn 58cm frame werd geleverd met een 44cm stuur (bij de shifters), dat is meer een gravelbike formaat dan een racefiets formaat. Misschien iets om ook rekening mee te houden.

atbspeedy
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mei 2004 10:28

atbspeedy 16 jun 2021 22:33

k33z schreef: 16 jun 2021 22:14 Ik lees die gevallen ook, zal wel een valide probleem zijn.

Heb mijn SS EVO 2020 hi-mod nu bijna een jaar en geniet enorm van de fiets. Heb alleen een krakende zadelpen gehad (ook bekend probleem) maar die is onder garantie vervangen.

Verder heb ik het stuur vervangen, wederom door het KNOT stuur maar in een smallere breedte. Mijn 58cm frame werd geleverd met een 44cm stuur (bij de shifters), dat is meer een gravelbike formaat dan een racefiets formaat. Misschien iets om ook rekening mee te houden.
Vind het een erg mooi frame en een mooie aanvulling op de topstone die in de schuur staat.

Las wel dat het 2021 frame aangepast is en er een metalen inserts in het balhoofd zit. Zelf heb je er gelukkig dus nog geen issues mee gehad.

Het kraken van de zadelpen lag dit aan de zadelpen of het klemmechanisme?

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 16 jun 2021 22:46

Het klemmechanisme is in de basis niet de meest handige constructie.

Maar kraken kan opgelost worden door stricte montageinstructies te volgen, maar in mijn geval was het pas opgelost met een nieuwe zadelpen. Heb het idee dat de marges met de nieuwe pen iets kleiner zijn, waardoor hij wat minder flex kan hebben en dus niet kraakt.

2020 frame is kwetsbaarder wat ik ook al las, maar die scheurtjes heb je denk ik zelf in de hand. Gewoon geen gekke dingen doen, stuur niet de hard tegen de stops aan knallen en dan gaat het prima.

Vriend van mij heeft ook een 2020 SS EVO (non hi-mod) en die doet het ook nog prima.

tinot
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:52

tinot 21 jun 2021 22:16

atbspeedy schreef: 16 jun 2021 22:07 Sta op het punt om een 2020 supersix evo hi-mod frame aan te schaffen.
Nu kom ik op internet verhalen tegen over problemen met het balhoofd waar barstjes inkomen, doordat de metalen pin welke de uitslag van het stuur begrensd een piekbelasting geeft en er hierdoor dus schade ontstaat. (Bij normaal gebruik, geen crash oid)

Zijn er hier mensen hier die bekend zijn met dit "probleem"? Er zijn natuurlijk vele duizenden van deze frames in gebruik, dus als het een echt veel voorkomend iets is, zou er veel meer over te geschreven zijn, lijkt mij.
Enkel negatieve ervaringen worden over het algemeen gedeeld, maar toch de vraag hier.
Bij ons op de club ook een dergelijk geval. Uiteraard garantiewerk.
"Trappen moet je toch"

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 22 jun 2021 15:34

@k33z: kan je een linkje geven waar ik die instructies kan vinden.
Heb nl ook al een tijdje een "kraak" probleem en denk dat het bij het zadel vandaan komt.
Hulp in deze is welkom.
...

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 23 jun 2021 09:42

In ons team rijden ook meerdere ss-evo's en velen hebben er last van, Ga er maar vanuit dat de kraak vanuit de pen komt.

https://weightweenies.starbike.com/foru ... sf=msgonly

Dit is een van de oplossingen (bleek bij mij niet het geval te zijn).
Ik ben nu redelijk kraakvrij door:
Pen goed invetten met kopervet, behalve klem gedeelte voorzijde met carbonpasta.

Grtz

Plaats reactie