Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 10 jun 2021 12:58

borgmonster schreef: 10 jun 2021 00:56 Draden spannen is al van oudsher bekend (niet dat ik het goedpraat of er begrip hoor heb, uiteraard). Nieuwjaarsnacht 1978 zagen twee ooms van me dat jongelui een draad op halshoogte over een fietspad spanden. “Gewoon” baldadigheid.
Die ooms bedachten zich niet en hebben die jongelui volledig in elkaar gemept. Ik denk dat zij er daarmee toch nog beter vanaf zijn gekomen dan een bromfietser die er tegenaan zou zijn gereden.

Dst is de enige remedie tegen zulke klootzakken, vind ik.
Persoonlijk kan ik hier ook niet bij…. Eikels doen iets heel gevaarlijks, en als reactie sla je er op los. Dan ben je toch geen cent beter?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 10 jun 2021 13:06

Tja, niet slim (eigenlijk erg onbeschoft en dom), maar ik ben gestopt mij verantwoordelijk te voelen voor idioten die toevallig dezelfde hobby hebben. Verder zie ik geen toevoegde waarde in het bericht van de politie van de vermelding van de hobby activiteit van deze persoon. Zijn gedrag is fout, niet zijn hobby. Verder zou hij ook vader kunnen zijn, automobilist, verzamelaar van minitreintjes, etc. Dat gaat we toch ook niet vermelden? Het is slechts kolen op het vuur gooien en dat zou een professional niet moeten doen…..
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 10 jun 2021 14:00

Dat laatste ben ik het wel mee eens.
Maar dat niet verantwoordelijk voelen niet helemaal. Daar heeft het niet veel mee te maken. Ik voel mij ook niet verantwoordelijk voor de acties van mede hobbyisten, maar bemerk wel regelmatig de gevolgen daarvan. (Gelukkig tot op heden niet erger dan wat opmerkingen en gebaren). Wel probeer ik door die ervaringen bewust extra netjes te doen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 10 jun 2021 16:35

In de jaren ‘80 reed ik regelmatig op het wielerparcours in Sloten bij Amsterdam.
Daar was ook een keer een kabel gespannen. Idiotie is van alle tijden

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 10 jun 2021 16:42

JoostG schreef: 10 jun 2021 13:06 Tja, niet slim (eigenlijk erg onbeschoft en dom), maar ik ben gestopt mij verantwoordelijk te voelen voor idioten die toevallig dezelfde hobby hebben. Verder zie ik geen toevoegde waarde in het bericht van de politie van de vermelding van de hobby activiteit van deze persoon. Zijn gedrag is fout, niet zijn hobby. Verder zou hij ook vader kunnen zijn, automobilist, verzamelaar van minitreintjes, etc. Dat gaat we toch ook niet vermelden? Het is slechts kolen op het vuur gooien en dat zou een professional niet moeten doen…..
Dat "je verantwoordelijk voelen voor een ander zijn gedrag" heb ik nooit gehad. Maar ik heb me ook nooit geroepen gevoeld om allerlei mogelijke excuses te vinden voor andermans wangedrag.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 jun 2021 20:35

In feite is de politie ook de enige uitvoerde macht die hier iets mee kan/moet doen.
Recht in eigen hand nemen is nooit een goed idee denk ik.
Maar ja; een burgerlijk arrest in zo’n situatie is ook erg lastig dus ik kan de emotie heel goed begrijpen. Maar toch blijf ik erbij dat vergelding met tegengeweld niet de oplossing is.
Do or don’t, there is no try

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 jun 2021 09:34

https://www.ad.nl/utrecht/wielrenner-ri ... ~a73ac374/

Je hoort zo'n verhaal altijd van 1 kant. Misschien liep die blinde hond wel midden op het fietspad en ging die op eens naar links/rechts, want ja blind. Die wielrenner kon ook niet ruiken dat die hond blind is.

Het wordt tijd dat de fietsersbond zich eens gaat uitspreken tegen de hetze tegen de wielrenners waar de media mee bezig is. Zulke berichten zorgen er voor dat er steeds gevaarlijkere situaties ontstaan.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 11 jun 2021 09:49

Staat in het artikel.....hond was ongemerkt de tuin/erf uit gelopen, en baasje hield 'even' geen toezicht. Je zou verwachten dat je je tuin veilig afsluit als je een blinde hond hebt (of uberhaupt als je dieren lis laat lopen).

Ze claimt dat wielrenner bewust is doorgereden (ze heeft camera beelden)
, maar je staat echt niet zomaar stil na zo'n geintje. En als een hondje dan alweer weggevlucht is, dan doe je niet zo veel meer.

Heel eenzijdig weer.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 11 jun 2021 10:43

Doorrijden zonder zelfs maar even te kijken is blijkbaar dan weer heel normaal. Want daar worden alweer de nodige excuses voor gezocht. Ongeluk kan gebeuren (artikel suggereert ook nergens dat het bewust is gebeurd), doorrijden is een bewuste actie.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 11 jun 2021 10:52

Als de wielrenner niet door was gereden, of nu alsnog terug zou gaan, dan loopt het allemaal met een sisser af. Dit soort berichten komen alleen maar in de wereld als ze gebeuren door het gedrag van......

En wegvluchtende hondjes die vervolgen ontvindbaar zijn.... de weg waar het gebeurde is nou niet bepaald een weg met heel veel huizen.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 11 jun 2021 10:59

Doorrijden is wel fout ja. Maar enige zelfreflectie bij die vrouw. Ze heeft geluk dat de wielrenner niet zwaar ten val komt, dan is ze gewoon aansprakelijk. En alsof een niet blinde hond wel beseft dat die het erf af gaat en de weg op gaat. Hoort gewoon niet los te lopen of uit de tuin te kunnen
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 11 jun 2021 11:11

Iedereen maakt vergissingen en fouten, de wielrenner en de eigenaar van de hond. Het gaat er echter om hoe je ermee omgaat als er iets mis gaat.

Als de 'wielrennerhaters' hier mee zouden lezen, dan zouden ze niet echt gerustgesteld worden door de reacties die hier gegeven worden.....

Plaats reactie