Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 08 jun 2021 20:38

haha in mijn optiek was dit de ideale aankomst heuvelop voor de mannen van de klassiekers met een punch 💪

hayes

hayes 08 jun 2021 22:26

'Matthieu, laat af en toe de andere jongens ook eens winnen."
(uit rapport van jonge Matthieu)

Wat! Een! Power!
Man man man.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 09 jun 2021 09:56

Echt wel indrukwekkend wat MvdP hier weer eens presteert. Zou me niks verbazen mocht hij er in de TdF ook een paar winnen. De olympische spelen daarentegen, da's toch wel andere koek (alleen al de weersomstandigheden...)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 jun 2021 10:18

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 jun 2021 10:28

fiedoo schreef: 09 jun 2021 10:18 Ander nieuws van zijn concurrent:

https://www.hln.be/wielrennen/wout-van- ... ~ac6bf7b1/
Dat lijkt mij een heel normaal bedrag waar ieder weldenkend mens gelijk op zou zijn uitgekomen. Ik snap niet dat beide partijen niet gelijk op zo'n bedrag zijn uitgekomen.
Dan heeft toch minimaal bij één van de partijen een advocaat gezeten die dacht dat er VEEL meer inzat en dat lijkt mij toch een behoorlijke inschattingsfout.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 jun 2021 10:35

Enzzo schreef: 08 jun 2021 19:54 Tja de definitieve van een massasprint is toch dat het hele peloton op de finishlijn aanstormt toch?. En dat je dan een fietslengte of 3 tot 4 iedereen achter je houdt maakt het misschien wel een “late ontsnapping” maar in mijn optiek was het een massasprint met mannen als Mathieus en Alaphilippe niet eens op de foto :)

[edit: Matthews :oops: ]
een peleton van 200 man en één renner lost, zijn die andere 199 dan ontsnapt? En kan er dan nog van een massasprint gesproken worden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 jun 2021 10:39

Gastheerg schreef: 09 jun 2021 10:28
fiedoo schreef: 09 jun 2021 10:18 Ander nieuws van zijn concurrent:

https://www.hln.be/wielrennen/wout-van- ... ~ac6bf7b1/
Dat lijkt mij een heel normaal bedrag waar ieder weldenkend mens gelijk op zou zijn uitgekomen. Ik snap niet dat beide partijen niet gelijk op zo'n bedrag zijn uitgekomen.
Dan heeft toch minimaal bij één van de partijen een advocaat gezeten die dacht dat er VEEL meer inzat en dat lijkt mij toch een behoorlijke inschattingsfout.
t Is altijd een beetje gevaarlijk om zich met iemands persoonlijke ruzies of geschillen te moeien maar voor mij is een contract toch geen vodje papier dat je zo maar mag negeren omwille van een (terug volgens mijn bescheiden mening) nogal vrij makkelijk gevonden excuus.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 jun 2021 11:05

fiedoo schreef: 09 jun 2021 10:39
t Is altijd een beetje gevaarlijk om zich met iemands persoonlijke ruzies of geschillen te moeien maar voor mij is een contract toch geen vodje papier dat je zo maar mag negeren omwille van een (terug volgens mijn bescheiden mening) nogal vrij makkelijk gevonden excuus.
Of het excuus makkelijk gevonden is, daar ben ik nog niet zo van overtuigd. Het is toch bizar dat wanneer je een zaak voorlegt aan twee rechters je twee uitspraken bekomt die 100% tegenstrijdig zijn. Het stoort me vooral dat de beroepsrechter de feiten waarop de eerste rechter zijn vonnis vormt niet weerlegt.

Feit is wel dat de beroepsrechter in deze in zijn vonnis het feit niet heeft opgenomen omtrent de gevraagde valse verklaring. Dat dit kernelement niet weerlegd of erkend wordt lijkt me wel de mogelijkheid te openen tot cassatieberoep. Of dit opschortend werkt weet ik niet.

Los van deze zaak is het toch schrijnend dat wetgeving niet duidelijker en specifieker geformuleerd is om zo'n tegenstellingen te voorkomen in uitspraken over één en dezelfde zaak.

Dat de genoemde som voor VanAert een peulschil is ga ik niet beweren, maar gezien zijn huidige inkomen zal hij daar geen boterham moeten voor laten. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat zo'n schadevergoeding op voorhand bij de onderhandelingen met Jumbo Visma besproken is en dat er een bepaalde mate van compensatie van de ploeg zou zijn.

De schade die Nuyens zichzelf toebrengt door deze zaak op deze manier af te handelen, ipv in stil onderling overleg, tegenover publiekslieveling nummer één zal dit bedrag niet kunnen compenseren. Ik zou echt niet graag als publiek figuur in de schoenen van Nick Nuyens staan....

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 jun 2021 11:09

Gastheerg schreef: 09 jun 2021 10:28

Dat lijkt mij een heel normaal bedrag waar ieder weldenkend mens gelijk op zou zijn uitgekomen. Ik snap niet dat beide partijen niet gelijk op zo'n bedrag zijn uitgekomen.
Dan heeft toch minimaal bij één van de partijen een advocaat gezeten die dacht dat er VEEL meer inzat en dat lijkt mij toch een behoorlijke inschattingsfout.
Of koppigheid bij één of beide van betrokkenen.

Een onderlinge overeenkomst had natuurlijk de beste oplossing geweest.

Ik ken natuurlijk de details niet, maar het lijkt erop dat Wout contractbreuk breekt en dat er wel wat verzachtende omstandigheden zijn.
Logischerwijze vind je mekaar dan in het midden en daarvoor hoef je niet naar de rechtbank.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 jun 2021 14:02

Als je het van beide kanten bekijkt lijkt dit heel redelijk.

Het probleem is alleen dat beide partijen dat nu juist niet doen, vaak gezien bij rechtzaken :-)
Dat was dus 1.1mln en 0.
Dat is nu de helft en 0 geworden.

Vaak zit er ook nog een stukje ijsberg onder water, dat als dit dan dan. Het bekende vragen om sorry zeggen en dan daarna een rechtzaak aanspannen omdat je bekent........ we kennen de (nieuwe) afreken cultuur wel.

Nu is dit allemaal niet zo'n punt, want beide hebben het geld wel en de media heeft weer werk.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 09 jun 2021 15:09

wasbeer2006 schreef: 09 jun 2021 14:02 Als je het van beide kanten bekijkt lijkt dit heel redelijk.

Het probleem is alleen dat beide partijen dat nu juist niet doen, vaak gezien bij rechtzaken :-)
Dat was dus 1.1mln en 0.
Dat is nu de helft en 0 geworden.

Vaak zit er ook nog een stukje ijsberg onder water, dat als dit dan dan. Het bekende vragen om sorry zeggen en dan daarna een rechtzaak aanspannen omdat je bekent........ we kennen de (nieuwe) afreken cultuur wel.

Nu is dit allemaal niet zo'n punt, want beide hebben het geld wel en de media heeft weer werk.
Ik denk dat het voor beide partijen wel een aanzienlijk bedrag is hoor, zeker als je de gerechtskosten erbij telt, ook al verdienen/verdienden beiden zeer goed hun boterham. Het is niet zoals Sagan he, met zijn boete van 1000 Zwitserse Franken :D

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 jun 2021 15:14

Waar heeft Nuyens al die tijd zo goed aan verdiend? Of waar doet hij dat nu aan? Was niet echt een topwielrenner ondanks enkele heel mooie overwinningen.

Plaats reactie