Het ging een aantal weken goed maar op een gegeven moment begon Schwalbe pro one sealant te spuiten voor en achter en dichtte zichzelf. Helaas ging vaak weer open tijdens rijden maar ook tijdens stilstand (in de slaapkamer

Vervolgens heb ik de wielbouwer gebeld en die gaf aan de boel maar te moeten plakken. Setje ouderwets Simson gehaald, banden eraf gehaald, geplakt en met CO2 patronen er weer weten op te ploppen. Sealant erin, schudden en weer met vloerpomp op druk gezet. Ze doen het weer prima. Ik kreeg het trouwens niet voor elkaar met vloerpomp erop te krijgen en heb maar zo’n SKS compressie apparaat gekocht. Wij wonen in een appartement midden in de stad dus de badkamer zat behoorlijk onder de witte meuk....
Ik heb voor mijzelf recentelijk conti 5000 tl erop en nog geen problemen de afgelopen maanden. Dit terwijl ik kampioen lekrijden ben want fiets de hele winter door en tot recent was dit met “ouderwets” met binnenbandjes + conti 5000. We gaan het maar even verder monitoren.
Belangrijkste selling point van tubeless is niet een binnenband te hoeven vervangen tijdens fietsen bij lek (laat ik even de belofte van minder lek rijden buiten beschouwing). Terwijl ik inmiddels (helaas) expert hierin ben kan (en wil) mijn vriendin dit niet. Dus zou tubeless een ideale oplossing moeten zijn, Een beetje gemengde gevoelens zover maar conclusie is ondanks lek rijden altijd weten thuis te komen op de fiets. Ook lagere druk in banden zorgt voor meer comfort heb ik het idee.
Hebben meer mensen deze ervaring met de DARTS van onze vriend Stan? Nog tips wellicht om het wel voor elkaar te kunnen krijgen gat te dichten onderweg als sealant niet werkt? Zat nog te denken om het gat wat groter te maken en dan de plug erin maar gevoelsmatig lijkt mij dat niet juist.
Ik zag ook een oplossing van Vittoria Air-Liner als thuiskomer, ook interessant? Iemand daar ervaringen mee?