Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fulcrum Racing 5, Racing 5 Evolution of Racing 5 2011?

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 03 apr 2011 19:27

Ik ben op zoek naar een setje wielen voor 150 tot 200 euro. Op dit moment rijd ik nog op Shimano WH-R500 wielen die standaard bij de fiets zaten, maar wil nu toch een stapje vooruit maken. Na veel zoeken en lezen ben ik erachter dat Fulcrum Racing 5 een goede set zou zijn voor een betaalbare prijs. Nou snap ik echter niet de verschillen. Ik weet dat de Evolution een verbeterde versie van de Racing 5 is, maar wat is dan de Racing 5 2011? Is dit weer een verbetering van de Evolution?

Andere suggesties voor een set wielen in dezelfde prijsklasse zijn ook welkom. Met m'n gewicht van 74kg zijn extra sterke wielen denk ik niet van belang.

camu
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 03 apr 2011 23:58

Ik heb ervaring met zowel de Racing 5 Evolution en de Racing 5 van de generatie erna. Heb weinig verschil gemerkt, op 1 belangrijk detail na: de laatste variant van de Racing 5 laat het je wel gewoon toe om fatsoenlijk een buitenband te monteren. Met de Racing 5 Evolution had ik daar nogal wat moeite mee. Wieltjes zijn stijf zat voor je gewicht, ik weeg 90 kg en rij er ook zonder problemen mee.

De eerdere variant van de Racing 5 (dus Pre-evolution) was van horen zeggen een stuk slapper, maar volgens mij moet je goed zoeken om uberhaupt nog een setje Evolutions of ouder te vinden.

swijland
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 05 okt 2004 20:44

swijland 04 apr 2011 14:20

Bij de Fulcrum 5 evolution zijn volgens mij de naven veranderd. De 2011 heeft dacht ik alleen andere stickers, die er overigens erg mooi uitzien. Ik heb er kort mee gereden en het zijn erg fijne wieltjes!

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 04 apr 2011 15:25

Dus de 2011 is in feite hetzelfde wiel als de Evolution, maar dan met andere stickers? Is dit ook de enige mogelijkheid om het verschil tussen een 'oude' 5 en de 2011 versie te achterhalen? Ik wil namelijk niet genept worden door een oud setje wielen aan te schaffen dat de FM toevallig nog achter heeft liggen.

Plaats reactie