Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 29 mei 2021 14:02

Nou, het voorjaar is er hoor, heeeerlijk.
Zullen we nu gaan zeuren over alle vliegjes die er ineens ook weer zijn?
Ik heb tijdens mijn ritje bijna een 3 gangen menu binnen gekregen.
Boerke van buut'n

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 mei 2021 14:06

Nou ik klaag niet hoor. Gisteren heerlijk gefietst. Geen regen, geen wind. Beetje zon. Vanmorgen rondje hardgelopen. En een vaccinatie afspraak voor het begin van de vakantie op zak. Het leven is toch lekkerder met wat zo'n...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Cyclopetje
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2019 22:42

Cyclopetje 30 mei 2021 12:22

CampaYolo schreef: 29 mei 2021 14:02 Nou, het voorjaar is er hoor, heeeerlijk.
Zullen we nu gaan zeuren over alle vliegjes die er ineens ook weer zijn?
Ik heb tijdens mijn ritje bijna een 3 gangen menu binnen gekregen.
Heb ns aan begin van een 198 km evenement in Spanje dikke vlieg binnengekregen, geprobeerd uit te kotsen middels vinger in keel steken, hielp niet en heel die tocht geen trek meer in eten en drinken. Was ook nog ns snikheet in de middag, tussen 35 en 40. De tocht uitgereden. Door die vlieg was het wel afzien.
Vanmorgen de geur van gemaaide velden opgesnoven. En opvallend veel clubritten onderweg.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 30 mei 2021 19:29

Cyclopetje schreef: 30 mei 2021 12:22 Knip...
Vanmorgen de geur van gemaaide velden opgesnoven. En opvallend veel clubritten onderweg.
Helaas was Noord Holland gezegend met een laagje bewolking vanmorgen, dus de korte mouwen zijn voor een andere keer. Maar het was inderdaad wel heel duidelijk dat er weer in groepsverband gesport mag worden. Gedeeltelijk over de Westfriese omringdijk gereden en daar inderdaad heel veel groepen van diverse aantallen gezien.

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 30 mei 2021 20:19

Weinig gemerkt van de bewolking in Noord-Holland, reed kort/kort en nog niet echt gewend aan de zon, en dus vergeten even in te smeren...resultaat verkleurde armpjes en best wel rooie nek :oops:

En dat op rondje van 55km, Andijk - Medemblik - Lambertschaag - Hoorn en weer terug naar Bovenkarpsel.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 30 mei 2021 21:20

Heerlijk - ben al sinds woensdag middag thuis omdat een collega besmet is met corona. Vandaag getest, morgen de uitslag binnen. Ik hoop op positief met deze “ geen “ klachten. Kan ik komende week een rondje doen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 30 mei 2021 21:47

Eindelijk een clubrit en eindelijk in kort-kort, wel in het begin met mouwstukjes (10 graden is best fris).

En die clubritten, de NTFU geeft nu eindelijk als advies dat het weer mag! Dus wij zeggen als club ook dat het weer mag. Daarvoor werd er al wel in kleine groepjes gereden, maar dat was eigen keuze. Nu is het echt weer als club! En volgende week zullen er zeker meer volgen!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 30 mei 2021 22:37

Laten we maar zeggen....als je er lang op heb moeten wachten is het extra lekker

:D

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 mei 2021 09:00

Toch moet ik dan weer lachen om de kleding van velen gisteren. tot 10u een armstukje oke.... zie ik door de vingers maar jasjes, lange broeken om 12u, dan spoor je echt niet.....

En ik rij echt niet zomaar kort kort. Maar gisteren prima, je weet immers dat het binnen een uurtje warmer word.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 31 mei 2021 09:09

CampaYolo schreef: 29 mei 2021 14:02 Nou, het voorjaar is er hoor, heeeerlijk.
Zullen we nu gaan zeuren over alle vliegjes die er ineens ook weer zijn?
Ik heb tijdens mijn ritje bijna een 3 gangen menu binnen gekregen.
Zolang het enkel vliegjes zijn ... :D
Vorig jaar een wesp in mijn mond gehad, was behoorlijk 'pikant'

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 31 mei 2021 11:36

laurens87 schreef: 30 mei 2021 21:47 Knip
En die clubritten, de NTFU geeft nu eindelijk als advies dat het weer mag! Dus wij zeggen als club ook dat het weer mag. Daarvoor werd er al wel in kleine groepjes gereden, maar dat was eigen keuze. Nu is het echt weer als club! En volgende week zullen er zeker meer volgen!
Wel offtopic.
En juist hier ben ik een beetje bang voor.
Er is al zoveel extra wielren verkeer, met aanverwante negativiteit daartegen. Nu komen er ook nog nog meer en grotere groepen op de weg.
Ik hoop maar dat er ook goede wegkapiteins bij zitten, want ik ben zelf als racefietser gisteren 2 maal bijna de kant in gedwongen door tegemoet komende pelotons.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 31 mei 2021 11:51

scottwilko schreef: 31 mei 2021 11:36
laurens87 schreef: 30 mei 2021 21:47 Knip
En die clubritten, de NTFU geeft nu eindelijk als advies dat het weer mag! Dus wij zeggen als club ook dat het weer mag. Daarvoor werd er al wel in kleine groepjes gereden, maar dat was eigen keuze. Nu is het echt weer als club! En volgende week zullen er zeker meer volgen!
Wel offtopic.
En juist hier ben ik een beetje bang voor.
Er is al zoveel extra wielren verkeer, met aanverwante negativiteit daartegen. Nu komen er ook nog nog meer en grotere groepen op de weg.
Ik hoop maar dat er ook goede wegkapiteins bij zitten, want ik ben zelf als racefietser gisteren 2 maal bijna de kant in gedwongen door tegemoet komende pelotons.
Die rotpelotons, ik krijg er eerlijk gezegd het schijt van. Bijna wekelijks maak ik het mee met zo'n groot peloton: de eerste rijen rijden nog mooi met twee naast elkaar, maar wat verderop beginnen ze met drie of zelfs met vier naast elkaar te rijden, waardoor ze de hele weg inpalmen. En degenen die op kop rijden, doen zelfs niet de moeite om de rest te waarschuwen voor een tegenligger. Als tegenligger heb je dan vaak geen andere keuze dan een stukje te gaan veldrijden om een botsing te vermijden...

Plaats reactie