Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 30 mei 2021 08:25

Ik ga morgen voor een weekje naar Luxemburg. Een essentiële reis (de fiets, de fiets, niets anders dan de fiets!)

Nu overwegen we om eventueel één dagje af te zakken naar de Vogezen.
Als ik het goed begrijp kun je intern binnen Frankrijk vrij reizen. Maar geldt dat ook voor buitenlandse toeristen?
Oftewel, kunnen wij probleemloos frankrijk in en weer uit?

NB; we zijn met 3 personen, waarvan 2 gevaccineerd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 mei 2021 09:22

Officieel zou je nog steeds een negatieve PCR test moeten hebben. De controle is vanaf het begin minimaal geweest als je per auto reist.
Er zijn inmiddels heel veel buitenlanders binnen Frankrijk. Maar ik heb al maanden niet meer gehoord dat er ook werkelijk gecontroleerd wordt. Wij kennen redelijk wat mensen die ik Frankrijk zijn, of geweest zijn. Niemand die iets van controle gezien heeft.
Als iemand andere ervaringen heeft, ik ben benieuwd.

Mr Elmo
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2016 19:49
Locatie: Deventer

Mr Elmo 30 mei 2021 09:23

Fase 3 – Vanaf 9 juni

– Buitenlandse toeristen zijn welkom met ‘corona-paspoort’ met een van deze 3 vrijwaringen: ofwel bewijs van vaccinatie, ofwel bewijs van immuniteit of een recente negatieve test). Meer details over deze regel is nog niet bekend.

Dit is de huidige situatie. Dus officieel zou het niet mogen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 mei 2021 09:42

Mr Elmo schreef: 30 mei 2021 09:23 Fase 3 – Vanaf 9 juni

– Buitenlandse toeristen zijn welkom met ‘corona-paspoort’ met een van deze 3 vrijwaringen: ofwel bewijs van vaccinatie, ofwel bewijs van immuniteit of een recente negatieve test). Meer details over deze regel is nog niet bekend.

Dit is de huidige situatie. Dus officieel zou het niet mogen.
Dat schreef ik toch al? Maar ik ken niemand die gecontroleerd is, al maanden niet. Zelf zijn we in maart van Nederland naar Frankrijk gegaan. Toen was er, via Luxemburg, ook geen controle. Ik zou een kopietje van je vaccinatie meenemen.
Gisteren op en om de Ventoux al best veel buitenlanders gesignaleerd.

Mr Elmo
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2016 19:49
Locatie: Deventer

Mr Elmo 30 mei 2021 09:59

Dat schreef ik toch al?
Kijk naar het tijdstip ;) van plaatsing. kan 2 seconden achter elkaar zijn geweest.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2021 10:02

Mr Elmo schreef: 30 mei 2021 09:23 Fase 3 – Vanaf 9 juni

– Buitenlandse toeristen zijn welkom met ‘corona-paspoort’ met een van deze 3 vrijwaringen: ofwel bewijs van vaccinatie, ofwel bewijs van immuniteit of een recente negatieve test). Meer details over deze regel is nog niet bekend.

Dit is de huidige situatie. Dus officieel zou het niet mogen.
Ik hoop dat dit de regel blijft.
Prima werkbaar zonder dat privacy-loze digitale vaccinatie paspoort wat nog strenger lijkt te worden ook (2weken na 2vacc pas groen).
Dit is net zo goed imho.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 mei 2021 10:03

Mr Elmo schreef: 30 mei 2021 09:59
Dat schreef ik toch al?
Kijk naar het tijdstip ;) van plaatsing. kan 2 seconden achter elkaar zijn geweest.
Sorry, je hebt gelijk

@Daniël, waarom zou je regels laten gelden die je niet controleert. Dan kun je die regels beter laten vallen. Naar mijn mening ook belachelijk dat vaccinatie nu nog niet geaccepteerd wordt, terwijl het binnenkort wel zo is.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2021 10:12

Ik heb liever geen regels ipv gecontroleerde regels ;-)
Echter, gezien de huidige situatie waarin de besmettingen hard daken maar van een heel hoog niveau af komen kan ik een paar weken uitstel begrijpen.
Ik snap alleen het optuigen van dat paspoort niet, gewoon vaccinatie bewijs moet genoeg zijn.
Ik heb 14-7 de 2e prik, ik ga de gok dan gewoon nemen hoor.
Less is bore

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 30 mei 2021 10:25

Dus, het mag officieel niet. Maar het wordt niet gecontroleerd.
Volgens mij kun je in Luxemburg gratis testen, ook als toerist. Dus we zouden (als we het tripje maken), aan het vaccinatiebewijs nog een negatieve pcr kunnen toevoegen......

alef
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2020 21:33

alef 30 mei 2021 10:25

Paar weken terug nog van Nederland naar Frankrijk gereden, net voor de eerste grote versoepelingen. Eerste tolpoort net na de grens bij Lille controle gehad. Verschillende buitenlandse auto's werden er uitgepikt. De auto voor ons (Belg) mocht terug. Wij werden niet gecontroleerd, wellicht omdat we FR kenteken rijden.

Dit was dus wel voor de eerste versoepelingen, dus toen je nog niet vrij mocht reizen. Nu mag je voor 9 uur 's avonds gewoon je gang gaan.

Mijn ervaring is dat er in de hele periode weldegelijk controle is geweest, maar niet continu, en alleen bij de grote tolpoorten steden uit, bij de belangrijke uitvalsroutes, et cetera.

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik gewoon gaan en wellicht even de péage mijden als je toch maar kort afzakt...

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5811
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 30 mei 2021 10:29

Jans schreef: 30 mei 2021 09:42
Mr Elmo schreef: 30 mei 2021 09:23 Fase 3 – Vanaf 9 juni

– Buitenlandse toeristen zijn welkom met ‘corona-paspoort’ met een van deze 3 vrijwaringen: ofwel bewijs van vaccinatie, ofwel bewijs van immuniteit of een recente negatieve test). Meer details over deze regel is nog niet bekend.

Dit is de huidige situatie. Dus officieel zou het niet mogen.
Dat schreef ik toch al? Maar ik ken niemand die gecontroleerd is, al maanden niet. Zelf zijn we in maart van Nederland naar Frankrijk gegaan. Toen was er, via Luxemburg, ook geen controle. Ik zou een kopietje van je vaccinatie meenemen.
Gisteren op en om de Ventoux al best veel buitenlanders gesignaleerd.
Nee @jans dat schreef je niet ;) . Jij schreef alleen van een negatieve PCR test. Niet van : bewijs van vaccinatie of bewijs van immuniteit. Is toch echt wat anders, zo heb ik geleerd van iemand die op de letter let. :lol:

ter info: op de site van de ANWB staat de dagelijkse update mbt reizen in Europa.
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 30 mei 2021 10:36

Mr Elmo schrijft het inderdaad klip en klaar op.

Lijken mij prima regels. In welke mate er op gecontroleerd wordt, doet daar natuurlijk helemaal niets aan af.

Plaats reactie