Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

SRAM RED ASX schakelprobleem

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 28 mei 2021 08:52

Ik heb een Canyon met SRAM RED ASX 12 speed gekocht. Bij het schakelen naar het grote voorblad (van 35 naar 48) valt de ketting er soms aan de buitenkant af (tussen blad en crank) De afstelling van de kooi lijkt prima. (Youtube van afstelling bekeken)
Ik ben niet zo bekend met SRAM RED. Is dit een bekend probleem?

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 28 mei 2021 09:11

Is bekend probleem bij niet goed afgestelde derailleurs. Als je het goed doet heb je er geen last van. Vermoed dat de lowlimit schroef niet goed is afgesteld.

Ketting er af en de volledige instructie van you tube volgen.
o'7o

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 28 mei 2021 10:10

Kan ook zijn dat de uitlijning van de derailleur niet goed is. Het is inderdaad niet zo makkelijk als bij Shimano bv. Als de kooi niet perfect op hoogte staat, of in lijn met het kettingblad zoals het hoort dan kan het inderdaad prutsen worden.

Zo had ik het ook toen mijn fiets opnieuw gespoten werd. Derailleur er af en weer terug monteren. Van alle kanten een foto genomen. de hoogte afgetekend op de nok. De wig laten zitten achter de derailleur, en toch was het net iets anders en ben ik best aan het prutsen geweest. ( was wel met Sram Red eTap. )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 mei 2021 21:31

Focus schreef: 28 mei 2021 08:52 Ik heb een Canyon met SRAM RED ASX 12 speed gekocht. Bij het schakelen naar het grote voorblad (van 35 naar 48) valt de ketting er soms aan de buitenkant af (tussen blad en crank) De afstelling van de kooi lijkt prima. (Youtube van afstelling bekeken)
Ik ben niet zo bekend met SRAM RED. Is dit een bekend probleem?
Slecht afgesteld.
Maar moet toch echt Sram Axs zijn denk ik.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 30 mei 2021 20:37

Mijn dank voor alle input!

Plaats reactie