Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2021

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 mei 2021 12:06

Ik denk dat je gewoon geen etappe langer dan 150km moet gaan maken. Misschien wel 125.
Er is te veel angst dat als je er een keer doorgaat je een podiumplek of top 10 verliest

Dat vier uur als een tam peloton fietsen, wie zit daar in vredesnaam op te wachten.... vingers... :-)

Daarnaast denk ik dat veel ronderenners vooral de angst hebben te verliezen.
Kijk naar pidcock wie had twee maanden geleden het een goed idee gevonden als hij met Va de sprint aan zou gaan? Maar daardoor hebben we mooi wielrenner en je wint nog eens wat.

Dat spelletje niet rijden, is geen (soms hele kleine) kans maken op de overwinning, stap dan meteen in de auto.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 mei 2021 12:27

wasbeer2006 schreef: 21 mei 2021 12:06 Ik denk dat je gewoon geen etappe langer dan 150km moet gaan maken. Misschien wel 125.
Er is te veel angst dat als je er een keer doorgaat je een podiumplek of top 10 verliest

Dat vier uur als een tam peloton fietsen, wie zit daar in vredesnaam op te wachten.... vingers... :-)

Daarnaast denk ik dat veel ronderenners vooral de angst hebben te verliezen.
Kijk naar pidcock wie had twee maanden geleden het een goed idee gevonden als hij met Va de sprint aan zou gaan? Maar daardoor hebben we mooi wielrenner en je wint nog eens wat.

Dat spelletje niet rijden, is geen (soms hele kleine) kans maken op de overwinning, stap dan meteen in de auto.
almeida zou nu toch met veel tegenzin en na dralen gewacht hebben op remco. "zijn versie kwam er op neer dat hij goede benen had en daarom liever niet wachtte". PL zijn antwoord daarop is dat hij dan maar geen 4 minuten moest verloren hebben en dat de ploeg die hem betaalt beslist wat er moet gebeuren.
Ik vrees dat almeida zijn seizoen er na de giro ver op zit.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 21 mei 2021 12:35

wasbeer2006 schreef: 21 mei 2021 12:06
Dat vier uur als een tam peloton fietsen, wie zit daar in vredesnaam op te wachten.... vingers... :-)
Als tv kijker zit k er niet op te wachten. dan zou een uurtje koers voldoende zijn (veldrijden). eigenlijk is alleen het laatste uur koers kijkwaardig en vaak genoeg eigenlijk alleen de laatste minuut, maar de aanloop naar de finishlijn is wel bepalend voor de koers. Daarom vind ik ook dat er eigenlijk altijd tenminste 1 rit van 300km in een grote ronden zou moeten zitten. Niet dat het kijkwaardig is, maar zelfs als er rustig wordt gereden in het peloton dan nog is het een uitdaging om de volgende dag weer fris verder te fietsen., Hier komen mogelijk ook weer andere renners boven drijven.
Je wilt eigenlijk na 3 weken een complete renner op het podium hebben die korte explosieve etappes aankan, maar ook ritten van 8 uur.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2021 12:56

fiedoo schreef: 21 mei 2021 12:27
almeida zou nu toch met veel tegenzin en na dralen gewacht hebben op remco. "zijn versie kwam er op neer dat hij goede benen had en daarom liever niet wachtte". PL zijn antwoord daarop is dat hij dan maar geen 4 minuten moest verloren hebben en dat de ploeg die hem betaalt beslist wat er moet gebeuren.
Ik vrees dat almeida zijn seizoen er na de giro ver op zit.
Ik snap dat niet. Als je op 4 min staat en ogenschijnlijk zo gemakkelijk reed als Almeida deed die dag, dan moet je gokken.
En dan gokken op 2 paarden ipv een jonkie die nog nooit een grote rond heeft gereden en overduidelijk heel veel tijd aan zijn broek gaat krijgen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 mei 2021 13:07

Dus het moet veelzijdig, maar geluk en pech moet wat uigesloten worden (dus niet teveel gravel en dat soort ongein). Het moet kijkwaardig zijn., dus kort. Het zou spektakel mogen zijn. Maar we willen ook dat de meest veelzijdige renner de ronde gaat winnen.

Zomaar een observatie van wat meningen hoor ;), ze sluiten uiteraard niet allemaal aan.

Kijkenswaardig: ligt dat aan de etappe, of wat er uitgezonden wordt en op welke manier? Waarom niet het eerste half uur, of uur, met de hectiek en gevecht voor vlucht van de dag. En vervolgens het laatste uur uitzenden. Dan maakt het niet uit of er 180 of 280km tussen zit voor de kijker. Maar voor de renners en vermoeidheid de dagen erop wel. --> veelzijdigheid, herstelvermogen.
Ploegentijdrit is inderdaad kijkwaardig, maar de verschillen in ploegen budgetten zijn dermate groot dat je goede veelzijdige rennres in wat kleinere ploegen te kort zou doen. Plus dat de tijdritploegen over het algemeen dezelfde zijn die de koersen controleren met een trein op kop van het peloton.

En zo kan je nog 10x heen en weer ping pongen.., een roubaix parcours is supermooi. En spektakel. En vraagt een bepaalde vaardigheid (zwaar en sterk zijn). Maar toch zorgt het vooral voor mensen die slachtoffer worden van pech of val. En niet zo zeer voor de grote verschillen vooraan de koers. Misschien dat een rasklimmer er wat verliest en daarom in de bergen mag gaan racen om tijd terug te pakken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 mei 2021 13:48

daniel1975 schreef: 21 mei 2021 12:56
fiedoo schreef: 21 mei 2021 12:27
almeida zou nu toch met veel tegenzin en na dralen gewacht hebben op remco. "zijn versie kwam er op neer dat hij goede benen had en daarom liever niet wachtte". PL zijn antwoord daarop is dat hij dan maar geen 4 minuten moest verloren hebben en dat de ploeg die hem betaalt beslist wat er moet gebeuren.
Ik vrees dat almeida zijn seizoen er na de giro ver op zit.
Ik snap dat niet. Als je op 4 min staat en ogenschijnlijk zo gemakkelijk reed als Almeida deed die dag, dan moet je gokken.
En dan gokken op 2 paarden ipv een jonkie die nog nooit een grote rond heeft gereden en overduidelijk heel veel tijd aan zijn broek gaat krijgen.
na de eerste niet superzware bergrit met meer dan 4 minuten verlies was het duidelijk wie kopman was. AAls almeida onmiddellijk wacht staat remco op minder dan 2 minuten en heeft hij Bernal met de tijdrit in het verschiet nog altijd binnen schotafstand. Remco heeft zelfs lange tijd alleen gereden tegen een paar renners van ineos met niet te veel tijdsverlies op een terrein dat hem duidelijk niet lag, dus zo slecht was hij nu ook weer niet.
Dat jonkie, is geen gewoon jonkie, en almeida is er verleden jaar ook op het eind doorgezakt en heeft nu al +4 minuten achterstand, wat wordt dat dan op het eind van de ronde?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mei 2021 14:28

Kijken of Groenewegen vandaag zijn eerste zege binnen kan harken! Zou goed zijn voor zijn moraal denk ik en veel snelle mannen zijn al uit koers.
Vedremo...
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 mei 2021 14:33

Ze zijn nu allemaal al mannetjes op kop aan het zetten, ik denk dat ze straks allemaal zonder ploegmakkers gaan zitten en het een warboel zal worden. Misschien dat iemand het peloton nog een hak kan zetten (Keisse gewijs ;-) ) en anders zal het vooral naar Sagan kijken zijn.
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 mei 2021 16:43

fiedoo schreef: 21 mei 2021 13:48
daniel1975 schreef: 21 mei 2021 12:56
fiedoo schreef: 21 mei 2021 12:27
almeida zou nu toch met veel tegenzin en na dralen gewacht hebben op remco. "zijn versie kwam er op neer dat hij goede benen had en daarom liever niet wachtte". PL zijn antwoord daarop is dat hij dan maar geen 4 minuten moest verloren hebben en dat de ploeg die hem betaalt beslist wat er moet gebeuren.
Ik vrees dat almeida zijn seizoen er na de giro ver op zit.
Ik snap dat niet. Als je op 4 min staat en ogenschijnlijk zo gemakkelijk reed als Almeida deed die dag, dan moet je gokken.
En dan gokken op 2 paarden ipv een jonkie die nog nooit een grote rond heeft gereden en overduidelijk heel veel tijd aan zijn broek gaat krijgen.
na de eerste niet superzware bergrit met meer dan 4 minuten verlies was het duidelijk wie kopman was. AAls almeida onmiddellijk wacht staat remco op minder dan 2 minuten en heeft hij Bernal met de tijdrit in het verschiet nog altijd binnen schotafstand. Remco heeft zelfs lange tijd alleen gereden tegen een paar renners van ineos met niet te veel tijdsverlies op een terrein dat hem duidelijk niet lag, dus zo slecht was hij nu ook weer niet.
Dat jonkie, is geen gewoon jonkie, en almeida is er verleden jaar ook op het eind doorgezakt en heeft nu al +4 minuten achterstand, wat wordt dat dan op het eind van de ronde?
In een vorig bericht vond je de 2.22 minuten achterstand van remco al heel veel, de +4 minuten van aLmeida dat is dan geen probleem voor jou want is geen reden om op remco die op 14 sec stond te wachten en voor hem te knechten en hem binnen de anderhalve minuut achterstand te houden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2021 17:04

4 min is teveel, maar een welpje wat door het ijs zakt ga je ook niet redden.
Ik snap wel dat je dan zelf top 10 wilt proberen te rijden. Waarschijnlijk zal het ook niet lekker boteren tussen die twee.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 mei 2021 17:10

daniel1975 schreef: 21 mei 2021 17:04 4 min is teveel, maar een welpje wat door het ijs zakt ga je ook niet redden.
Ik snap wel dat je dan zelf top 10 wilt proberen te rijden. Waarschijnlijk zal het ook niet lekker boteren tussen die twee.
dat is niet aan almeida om dat te beslissen maar aan de ploegleiding. Almeida zijn erelijst mag niet in de verste verte ruiken aan die van dat welpje van 21.
Dus veel recht van spreken heeft hij niet denk ik .
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2021 17:42

Klopt, maar als Almeida net zo enorme hekel heeft aan de adoratie van RE snap ik hem helemaal :D
De media besteed nog meer aandacht aan hem als de rest van de top 10 bij elkaar. Gewoon genant.
Less is bore

Plaats reactie