Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 12 mei 2021 08:17

Kan iemand mij uitleggen wat Mathieu in de tour gaat doen? Gaat hij hem winnen of zo :? Iets anders dan wellicht een etappe winnen zit er niet in. En wat staat nu mooier op je palmares? De 7de etappe in de tour 2021 naar saint-hupseflups of olympisch goud op de spelen van Tokyo?

Als je in Japan enigzins goed voor de dag wil komen, dan lijkt me het toch verstandiger om te trainen op de discipline waar je in deelneemt :roll: . Ook voldoende rust nemen vooraf en wennen aan de hitte en het tijdverschil van 8 uur, zou zo maar eens een goede strategie kunnen zijn. :lol:

Ik kan er toch weinig anders van maken dan dat dit om geld gaat. Veul geld. Mij best hoor, maar zeg dat dan gewoon. Zo van, ik ga flink cashen in Frankrijk en de spelen zijn maar bijzaak.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 12 mei 2021 08:24

Hij moet het van Canyon!

En verder:

Halló, hebben jullie die wedstrijden in Albstadt eigenlijk wel gezien? Hij wint de shorttrack, en word zevende in de cross country. Daarbij heeft hij één zwak moment, waarbij hij eigenlijk al zijn tijd verliest. Bedenk daarbij dat het veel klimwerk was, en dat hem dat met zijn gewicht van 75 kilogram relatief minder goed ligt.
Komende wereldbeker zal beter gaan.
En in Tokio ook.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 12 mei 2021 08:41

Hij zegt ook gewoon dat de sponsors hem graag in de Tour zien. Hij krijgt wat last van zijn rug tijdens het mtb-en als hij dat al lang niet heeft gedaan. Misschien kan hij tijdens de Tour 's avonds nog even een rondje doen. :mrgreen:

Het is ook niet gezegd dat hij de Tour uit rijdt. Eerder werd gesuggereerd bij de tweede rustdag te vertrekken.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 mei 2021 09:03

Ernie C. schreef: 11 mei 2021 23:31
Ik hoop wel dat het gaat lukken maar ergens vrees ik dat het maken van verkeerde keuzes als een rode draad door zijn carrière blijft lopen.
Die snap ik niet.., die vent heeft een lijst overwinningen om U tegen te zeggen.., een rij kampioenstruien liggen. En hij geniet van zijn job waarin hij lekker mag afwisselen tussen 3 disciplines.

Hoe kan je dan spreken over verkeerde keuzes als een rode draad door zijn carriere?

Hij kan andere keuzes maken, daarmee wellicht nog iets efficienter zijn in wat hij wint. Maar als dat ten kostte gaat van plezier en motivatie..,. is dát dan wel echt de betere keuze? En concessies zitten er ook in, zoals de sponsor tevreden houden (tour de france)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 mei 2021 11:20

Een aantal WK's veldrijden, een WK op de weg en afgelopen ronde van Vlaanderen, dat zijn aardig wat dingen waar hij beter had kunnen doen door andere keuzes te maken. Dat zijn allemaal dingen die ieder jaar terug komen dus dan kan ik begrijpen dat je kiest voor de fun of de sponsorverplichting.

Er is in ieder geval zeker niet gebleken dat hij onverslaanbaar is in alle grote wedstrijden.

Goud op de OS is echter al jarenlang zijn grote droom. Dan kun je het wat mij betreft zo ideaal mogelijk aanpakken.
Als je fietssponsor daar niet in mee wil gaan, dan heb je ook de verkeerde ploeg gekozen.

Vooralsnog bewijst de ploeg hem in ieder geval een grote dienst door het goed te doen in de Giro. Als ze bij Canyon doorhebben dat de ploeg meer is dan vd Poel, kan hij wellicht wat meer vrijheid krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 12 mei 2021 12:17

De ploeg staat momenteel vijfde op de wereldranglijst van de UCI. Merlier en Vermeersch staan individueel beiden dik in de top honderd.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 mei 2021 13:34

Die ploeg is echt wel meer dan MVDP alleen, was vorig jaar ook al.

Maar net als Sagan-Bora gaat de meeste aandacht naar de superster (die ook meer verdiend dan alle renners van de ploeg samen)
Afbeelding

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 mei 2021 19:22

En weer gewonnen in de Short track. Dit keer in een spannende sprint met Tom Pidcock.

Ik ben benieuwd of het hem zondag ook lukt. Het zal lastig worden verwacht ik.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 mei 2021 19:32

Pidcock had problemen met zijn versnellingsapparaat, kon niet naar het kleinste kransje schakelen tijdens de sprint met Mathieu.
Ook Pidcock in supervorm!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 mei 2021 20:15

Maar Mathieu had slechte benen... (zegt 'ie)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 14 mei 2021 20:42

…en schoot uit zijn pedaal bij de eerste keer aanzetten.
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 14 mei 2021 22:31

Mooi! De XC belooft zo wel spannend te worden.
Afbeelding

Plaats reactie