ophetkantje
11 mei 2021 10:22
Peloton hoort thuis op parkoers en auto's die harder rijden dan 120 op een circuit. En zo kan ik er nog wel tien bedenken, maar dat zijn allemaal meningen, Wat ik wilde schetsen is dat er regels zijn, maar iedereen redenen verzint, waarom hij zich niet aan een bepaalde regel hoeft te houden. Ook veroordelen we graag mensen die zicht dan weer net niet houden aan de regel die wel zelf wel belangrijk vinden. Of wel ook dit is weer een zeer goed voorbeeld van de steeds meer egocentrische maatschappij waarin we leven
Nog maar een voorbeeld waar je ook weer van alles van kunt vinden, maar wat aangeeft hoe velen van ons denken, Gisteren een dag op de zaak. Niet echt essentieel maar wel goed voor mijn eigen psyche. We mogen van de werkgever 1 dag per week op kantoor werken gespreid en met voldoende afstand. Is zeker niet noodzakelijk, want we hebben ook gewoon 5 maanden volledig thuisgewerkt. Kwam gisteren een collega tegen die vroeg of ik weer met zo'n asociaal groepje was wezen fietsen, want je mag maar met tweeen buiten fietsen!! Mijn antwoord was ja, dat ben ik en daarmee ben ik net zo asociaal als jij, want de regel is ook nog steeds dat je thuiswerkt en alleen indien noodzakelijk naar je werk gaat en voor jou is het niet noodzakelijk om hier op kantoor te zijn, Zijn antwoord, ja, maar dat is anders. Precies dat weer, er is altijd een reden te verzinnen, waarom je vindt dat een regel niet voor jou geldt, En ja, ik doe daar ook vrolijk aan mee, ben niets beter dan een ander, Vind alleen dat we eens op moeten houden anderen te veroordelen die precies hetzelfde doen als jij , alleen een andere regel overtreden, omdat die nu net iets anders belangrijk vindt.
( en uiteraard heb ik de teller van mijn auto al lang een keer vergeleken met de gps en ook ik rijd heel regelmatig te hard, daar gaat mijn verhaal ook helemaal niet over, is namelijk een regel die ik ook absurd vind, zeker gezien de achtergrond ervan)
Ach, ik zeg ook maar wat