Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 10 mei 2021 10:38

Nee_Nee schreef: 09 mei 2021 23:09 Groepen wielrenners zouden Coronaboete moeten krijgen. Max 2 buiten met al die kloteregels momenteel. Houd je daar aan
Ik rij nooit in groepjes, dus nee ik doe het niet.

Maar de terrassen zijn weer open, op een circuit mag je wel samen fietsen maar op de openbare weg niet.

Ik ben wel klaar met de kromme regels.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 10 mei 2021 10:53

Nee_Nee schreef: 10 mei 2021 09:25 We vinden inderdaad teveel en ik voorop.
Laat ik het herformuleren. Het valt op en het zou beter uit de mensen zelf kunnen komen. “Wat zijn we aan het doen en hoe draagt dat bij aan beeldvorming”
Exact en op groepsniveau moet de NTFU/KNWU hierin een voortrekkersrol nemen. Bijvoorbeeld met strengere regels tijdens toertochten, een beperking van de groepsgrootte, het verplichten van een bel voor iedereen die bij een vereniging rijdt en zero-tolerance voor verkeersovertredingen bij groepsritten.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 mei 2021 11:02

Zo is dat!!! Zero tolerance, strenger straffen, regels zijn regels.

En die kutwielrenners die zich er dan nog niks van aantrekken (die bijvoorbeeld met zijn 4en gaan fietsen, de schande), die rij je gewoon op een hoop met je auto, die hebben er immers om gevraagd.


...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 mei 2021 11:21

Zo is dat, en die groepjes zonder bel dat is gewoon georganiseerde misdaad want ze fietsen ook allemaal zonder de wettelijk verplichte reflectoren. Trappers met stroef oppervlak zijn ook ver te zoeken bij die gasten.

Nee, fietsen zonder bel is toch echt wel de misdaad van de eeuw.

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 10 mei 2021 11:25

53x11 schreef: 10 mei 2021 11:02 Zo is dat!!! Zero tolerance, strenger straffen, regels zijn regels.

En die kutwielrenners die zich er dan nog niks van aantrekken (die bijvoorbeeld met zijn 4en gaan fietsen, de schande), die rij je gewoon op een hoop met je auto, die hebben er immers om gevraagd.


...
Deze reactie slaat nergens op.

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 10 mei 2021 11:29

NicoNB schreef: 10 mei 2021 11:21 Zo is dat, en die groepjes zonder bel dat is gewoon georganiseerde misdaad want ze fietsen ook allemaal zonder de wettelijk verplichte reflectoren. Trappers met stroef oppervlak zijn ook ver te zoeken bij die gasten.

Nee, fietsen zonder bel is toch echt wel de misdaad van de eeuw.
Fietsen zonder bel is asociaal; de wettelijke verplichting doet er niet toe.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 mei 2021 11:33

mrjellow schreef: 10 mei 2021 11:25
53x11 schreef: 10 mei 2021 11:02 Zo is dat!!! Zero tolerance, strenger straffen, regels zijn regels.

En die kutwielrenners die zich er dan nog niks van aantrekken (die bijvoorbeeld met zijn 4en gaan fietsen, de schande), die rij je gewoon op een hoop met je auto, die hebben er immers om gevraagd.


...
Deze reactie slaat nergens op.
Ik hou je slechts een spiegeltje voor...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 mei 2021 11:34

mrjellow schreef: 10 mei 2021 11:29
NicoNB schreef: 10 mei 2021 11:21 Zo is dat, en die groepjes zonder bel dat is gewoon georganiseerde misdaad want ze fietsen ook allemaal zonder de wettelijk verplichte reflectoren. Trappers met stroef oppervlak zijn ook ver te zoeken bij die gasten.

Nee, fietsen zonder bel is toch echt wel de misdaad van de eeuw.
Fietsen zonder bel is asociaal; de wettelijke verplichting doet er niet toe.
Tja, optreden tegen iets wat asociaal is gaat natuurlijk niet als je de wettelijke verplichting buiten beschouwing laat.

mrjellow schreef: 10 mei 2021 11:25
53x11 schreef: 10 mei 2021 11:02 Zo is dat!!! Zero tolerance, strenger straffen, regels zijn regels.

En die kutwielrenners die zich er dan nog niks van aantrekken (die bijvoorbeeld met zijn 4en gaan fietsen, de schande), die rij je gewoon op een hoop met je auto, die hebben er immers om gevraagd.


...
Deze reactie slaat nergens op.
Jawel hoor
Hyperbool

Het is Cruijffiaans voor je.

Maar misschien kun je even uitleggen welk probleem een fietsbel oplost volgens jou.
Als velen zonder fietsen dan heeft dat een reden denk ik.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 mei 2021 11:38

Even practisch.

Je hebt een toertocht, daar doet 1000 man aan mee (kleine tocht.., want zoiets als veenendaal veenendaal is al 6.000 oid., en een Amstel Gold of Limburgs mooiste praat je over 15.000).

Je hebt een max groep grote, én je wilt daarop handheven.
Men start de hele meute weg ergens in de ochtend. netjes in groepen van 4. hoeveel tijd moet er dan tussen zitten? 10 sec? 30 sec? .., 1000 man, 250 groepjes (en waarschijnlijk meer, want sommige mensen fietsen wel solo of in duo).,. Ben je al vrij snel een uur of 3 bezig met wegstarten.

ok.,. dat is gelukt. Je komt bij een kruispunt en er moet gewacht worden.., groepje erachter sluit aan. Moet die dan verplicht weer een tijd wachten voor ze verder mogen? Voorzie je een minimale tussenafstand tussen 2 groepjes van 4? En als het ene groepje sneller is.,. hoe lang mag je over het inhalen gaan doen? Moet dat dan binnen een halve minuut geregeld zijn oid? Beetje zoals bij de lange afstands triathlons waar je niet mag stayeren.

Goed, dan heb je dat opgeschreven.., wie gaat er handhaven? motoren die langs de route rijden? verkeersregelaars op verschillende punten? Maar dan toch niet precies bij kruispunten, want daar kan je door toedoen van ander verkeer samenklonteren.

En áls je dat al geregeld hebt..., wat is dan, aan het einde van de dag nog de indruk die je achtergelaten hebt als "wielrenners". Als andere weggebruikers tijdens hun rondje elke 20sec ingehaald worden door een groepje hardrijders. Is dat dan beter dan af en toe door een grote groep ingehaald te worden?
Of tegmoetkomend. Is een grote groep intimiderend, helemaal mee eens. En men gaat schreeuwen om de mensen erachter te waarschuwen, maar de medeweggebruiker interpreteert dat als asociaal schreeuwen in zijn richting. Maar dat is in groepjes van 4 niet anders.

Maar wat wel anders kan, ben ik met je eens, dat verenigingen die vanuit clubverband met elkaar trainen op de openbare weg én aangesloten zijn bij KNWU, een max groep grote gaan afspreken. Nu lijkt mij 4 wel erg beperkt - dan ga je het ook niet redden met het huidige beleid met wegkapiteins. Maar je zou 6 of 8 man best kunnen overwegen. (buiten corona tijd om). Veel belangrijker is het gedrag, dan de groepsgrote lijkt me. En met deze aanpak heb je een relatief klein deel van de fietsers te pakken. Want het merendeel is niet aangesloten bij een vereniging.

En de bel discussie is voor elders.. is een apart topic over.
Een bel is verplicht volgens de wet --> dus kan je ieder zijn eigen verantwoordelijkheid mee geven. Maar ik zou het vanuit vereniging of bond niet verplichten.
Heb zelf wel een bel, is soms nuttig .,. soms ook niet.., eigenlijk wordt het nooit gewaardeerd (heb je weer zo'n wielrenner die er door moet en haast heeft). En regelmatig leidt het tot irritatie. In het beste geval is het beeld bij een bellende racefietser neutraal. Dus ik denk niet dat het qua beeldvorming ook maar iets helpt als je een bel gaat verplichten voor toertochten of vanuit verenigingsverband.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 mei 2021 11:41

mrjellow schreef: 10 mei 2021 11:29
NicoNB schreef: 10 mei 2021 11:21 Zo is dat, en die groepjes zonder bel dat is gewoon georganiseerde misdaad want ze fietsen ook allemaal zonder de wettelijk verplichte reflectoren. Trappers met stroef oppervlak zijn ook ver te zoeken bij die gasten.

Nee, fietsen zonder bel is toch echt wel de misdaad van de eeuw.
Fietsen zonder bel is asociaal; de wettelijke verplichting doet er niet toe.
Het is ook asociaal om te bellen.
Op de snelweg ga je ook niet toeteren en met je lichten seinen als je iemand voorbij wilt toch? Wacht je netjes tot er ruimte voor is.
Maar nee, op een fiets mag je bellen, bellen, bellen dat de ander even plaats voor je maakt.

Een bel is opdringerig en asociaal! :twisted:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 10 mei 2021 11:46

@ MarkVeenstra. toertochten met een paar 1000 man mag alles. Als de groep groot genoeg is mag alles, want ingrijpen zou de boel dan doen escaleren, dus gewoon genoeg mensen oproepen en alles mag weer. :mrgreen:
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 10 mei 2021 12:04

In een toertocht rijd er geen peleton van een paar duizend man. Dat zou een massaslachting worden.

Plaats reactie