Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 02 mei 2021 13:36

Helaas ben ik vergeten foto's te maken, maar het onderste lager zat helemaal vol met roest, zelfs de lagerschalen. Inmiddels een bericht gestuurd naar Canyon.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

stipke
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:47

stipke 03 mei 2021 18:21

Ze hebben bij Canyon blijkbaar nog wat onderdelen gevonden want bepaalde modellen Endurace zijn plots terug te bestellen...

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 03 mei 2021 18:21

Dit kan natuurlijk.
Het zijn allemaal chroomstalen lagers, en deze zullen na verloop van tijd corroderen.
De mate waarin dat allemaal gebeurd is natuurlijk afhankelijk van hoe "zuinig" men is op het materiaal.
Fiets je het gehele jaar door?
Onderhoud je de fiets goed en smeer je de lagers?
Maak je de fiets droog of zet je hem zo weg?
Staat de fiets in een ruimte met een verwarming of in een schuur zonder? (Zeker in vochtige tijden heeft dit negatieve invloed)

Zeker de laatste 2 punten wordt soms te makkelijk over gedacht. Garantie zal moeilijk zijn, maar misschien een coulance regeling.

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 04 mei 2021 18:52

Net kort maar krachtig antwoord van Canyon:

Beste Richard,

Bedankt voor je mailtje.

We kunnen ons als fietsliefhebbers als geen ander voorstellen, hoe vervelend een rammelend of krakend geluid kan zijn. De lagers zouden hierin een zeker de oorzaak kunnen zijn, en door deze tijdig te vervangen behoud de bike zijn goede staat.

Omdat de levensduur van lagers sterk afhankelijks is van de hoeveelheid, maar ook de omstandigheden waarin de bike wordt gebruikt, zijn deze altijd uitgesloten van garantie. Niet alleen het gebruik, maar ook de wijze van onderhoud en wijze van opslag van de bike zijn bepalend voor de levensduur. Wanneer hierin snel sterke roestvorming zichtbaar is, zou dit er bijvoorbeeld op kunnen duiden dat de fiets schoongemaakt wordt met overvloedig water, of veel in slechte weersomstandigheden wordt gebruikt.

Wij kunnen de vervangende lagers vanuit onze fabriek aanbieden, jouw balhoofd is voorzien van een boven- en onderlager. De prijs voor deze lagers bedraagd €24,95 per stuk exclusief verzendkosten á €9,95.

We vernemen graag als je deze zou willen bestellen bij ons, zou je ons direct kunnen aangeven op welk adres je deze zou willen ontvangen? Indien je nog vragen hebt, horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Wouter
Service Team Canyon Netherlands

Canyon Nederland
Scherpakkerweg 19
5616 HP, Eindhoven
The Netherlands


Erg kort door de bocht, mijn fiets wordt niet met overvloedig water schoon gemaakt, ook fiets ik niet in het zout en wordt de fiets in een verwarmde garage gestald, waarbij de wielen los hangen en er dus geen kracht op de lagers komt. Kortom ik ben stront zuinig op mijn nieuwe fiets. Maar toch €50 voor nieuwe vragen met ook nog s bijna €10 verzendkosten voor een brievenbus pakketje. Aan klantenbinding doen ze blijkbaar niet bij Canyon.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 04 mei 2021 19:01

Bloempie schreef: 04 mei 2021 18:52 Net kort maar krachtig antwoord van Canyon:

Beste Richard,

Bedankt voor je mailtje.

We kunnen ons als fietsliefhebbers als geen ander voorstellen, hoe vervelend een rammelend of krakend geluid kan zijn. De lagers zouden hierin een zeker de oorzaak kunnen zijn, en door deze tijdig te vervangen behoud de bike zijn goede staat.

Omdat de levensduur van lagers sterk afhankelijks is van de hoeveelheid, maar ook de omstandigheden waarin de bike wordt gebruikt, zijn deze altijd uitgesloten van garantie. Niet alleen het gebruik, maar ook de wijze van onderhoud en wijze van opslag van de bike zijn bepalend voor de levensduur. Wanneer hierin snel sterke roestvorming zichtbaar is, zou dit er bijvoorbeeld op kunnen duiden dat de fiets schoongemaakt wordt met overvloedig water, of veel in slechte weersomstandigheden wordt gebruikt.

Wij kunnen de vervangende lagers vanuit onze fabriek aanbieden, jouw balhoofd is voorzien van een boven- en onderlager. De prijs voor deze lagers bedraagd €24,95 per stuk exclusief verzendkosten á €9,95.

We vernemen graag als je deze zou willen bestellen bij ons, zou je ons direct kunnen aangeven op welk adres je deze zou willen ontvangen? Indien je nog vragen hebt, horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Wouter
Service Team Canyon Netherlands

Canyon Nederland
Scherpakkerweg 19
5616 HP, Eindhoven
The Netherlands


Erg kort door de bocht, mijn fiets wordt niet met overvloedig water schoon gemaakt, ook fiets ik niet in het zout en wordt de fiets in een verwarmde garage gestald, waarbij de wielen los hangen en er dus geen kracht op de lagers komt. Kortom ik ben stront zuinig op mijn nieuwe fiets. Maar toch €50 voor nieuwe vragen met ook nog s bijna €10 verzendkosten voor een brievenbus pakketje. Aan klantenbinding doen ze blijkbaar niet bij Canyon.
Lagers vallen bij geen ander merk onder garantie. Ik weet niet hoe lang je ze al gebruikt, maar 1x per 2-3 jaar vervangen bij jaar rond fietsen is normaal.

5 jaar geleden had ik al een Canyon en bij het oude frame (2010) was het lager slecht afgesloten. Ik heb toen uit garantie nieuwe gekregen van Canyon.

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 04 mei 2021 19:05

Mijn fiets is van eind september 2020, dus zo snel kan het volgens mij nooit gaan. En dan nog, Binnen een jaar zou ik als bedrijf altijd als garantie behandelen. Mijn vorige fiets (Cube Agree) 3 jaar en 25000 km mee gefietst, lagers waren nog als nieuw. Kortom erg slechte lagers van Canyon.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 04 mei 2021 19:08

Bloempie schreef: 04 mei 2021 19:05 Mijn fiets is van eind september 2020, dus zo snel kan het volgens mij nooit gaan. En dan nog, Binnen een jaar zou ik als bedrijf altijd als garantie behandelen. Mijn vorige fiets (Cube Agree) 3 jaar en 25000 km mee gefietst, lagers waren nog als nieuw. Kortom erg slechte lagers van Canyon.
N=1

De lagers van de Endurace zijn hetzelfde als die van de Ultimate en die van mij hebben het 3 jaar a 12.000km per jaar volgehouden. Inclusief koersen in de regen etc.

Maar het is vervelend. De lagers zijn trouwens ook te koop op Alieexpress. Geen idee of hetzelfde kwaliteit is als wat je nu hebt, maar het kan niet snel slechter zijn dan nu :mrgreen:

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 04 mei 2021 19:42

Goed punt @Nuitkor, ik ga ze op Ali s opzoeken, slechter als deze kunnen ze niet zijn.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 mei 2021 19:58

Je kan ze ook gewoon in NL kopen, geen namaak maar gewoon goede kwaliteit:
https://www.lagerkoning.nl/
Afbeelding

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 04 mei 2021 20:09

Bedankt voor de tip, huize Mao is groot verbruiker van lagers 😟

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 04 mei 2021 20:13

TL@ schreef: 04 mei 2021 19:58 Je kan ze ook gewoon in NL kopen, geen namaak maar gewoon goede kwaliteit:
https://www.lagerkoning.nl/
Thanks. Net even gezocht, maar de maten van mijn fiets staan er niet bij 😔
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

stipke
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:47

stipke 04 mei 2021 21:41

Fiets op 27/4 besteld, stond als leveringsdatum half juni, en vandaag mail gekregen dat mijn fiets morgen zal geleverd worden. Ik klaag niet!

Plaats reactie