Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 apr 2021 00:23

afrit13 schreef: 25 apr 2021 22:10 Moonen had toch niet misstaan bij de rest van haar ploeg vandaag. Justine Ghekiere, Kelly van den Steen, Lenny Druyts, alle drie DNF.
Goedkope opmerking, afrit13. Ze namen tenminste de moeite aan de start te verschijnen en mee op training te gaan.

Ghekiere is nog maar net drie maanden wielrenster (had tot dit voorjaar nog nooit één wedstrijd gefietst) en heeft van Omloop tot Brabantse Pijl alle voorjaarsklassiekers gereden: een aantal DNF's, een paar keer de streep gehaald, een leerproces.

Van den Steen koerst dit voorjaar sinds de Westhoek, reed zes wedstrijden uit waaronder de Ronde van Vlaanderen, Dwars door Vlaanderen en Gent-Wevelgem. Ze heeft twee DNF's op haar naam waaronder vandaag in Luik.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 apr 2021 00:28

Sulla schreef: 25 apr 2021 22:34
afrit13 schreef: 25 apr 2021 22:10 Moonen had toch niet misstaan bij de rest van haar ploeg vandaag. Justine Ghekiere, Kelly van den Steen, Lenny Druyts, alle drie DNF.
Thalita de Jong reed dan voor een niet perfect voorbereide invaller geen onaardige race.
Talitha de Jong is dan ook een talent die door heel veel fysieke tegenslag op een zijspoor raakte en zich aan het terugvechten is. Die regenboogtrui waar Moonen van droomt, die heeft zij bijvoorbeeld al.
Het viel mij de afgelopen maanden al vaker op dat ze kritisch is naar Moonen: o.a. de rechtstreekse vraag via instagram wat ze, naast een paar uurtjes swiften, verder zoal doet op een dag qua trainen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 26 apr 2021 09:04

@Timo, type Japkejanneke in, in google en het is je helemaal duidelijk.
Ach, ik zeg ook maar wat

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 apr 2021 09:43

Japkejanneke, die heeft in ieder geval geen wereldkampioenspretenties volgens mij. Verder is het een groot influencers walhalla bij Japkejanneke waar de sponsoring tegen de plinten opklotst. Maar goed, dat is het concept van influenza-ers.

Ik volg tegenwoordig wat van dit soort types op insta, gewoon om me te verbazen over de totaal niet kritische houding en geveinsde onafhankelijkheid van deze figuren. Ik volg ook iemand dit doet, die toevallig dicht mij mij in de buurt woont, dat zie je een beetje de werkelijkheid tov de insta-bubble. We hebben er de grootste lol om hier :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 26 apr 2021 10:34

ophetkantje schreef: 26 apr 2021 09:04 @Timo, type Japkejanneke in, in google en het is je helemaal duidelijk.
Ik snap em!! :lol: Gelijk contact aanbieden bij Chevalmeire!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 26 apr 2021 10:57

timo2.0 schreef: 26 apr 2021 00:28 Het viel mij de afgelopen maanden al vaker op dat ze kritisch is naar Moonen: o.a. de rechtstreekse vraag via instagram wat ze, naast een paar uurtjes swiften, verder zoal doet op een dag qua trainen.
in het gunstigste geval is dat niet kritisch maar hoopte ze misschien dat Puck meer reclame voor de wielersport en haar wielerploeg zou maken.
Ik zou daarnaast verwachten dat een (semi)professionele wielerploeg tegenwoordig wel minimum eisen aan de fitheid van de rijders stelt. Dat is eenvoudig te meten. Stel dat Puck daar dan niet aan voldoet zou het ook voor Puck duidelijk moeten zijn waar ze staat.
Zoals het nu is blijft er ruimte voor speculatie en zie je in dit topic ook dat er aannames gedaan worden. Zolang het onduidelijk is blijf ik van het positieve uitgaan.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 apr 2021 11:27

Van wat positiefs ga je uit @Bart? Ik kan zoveel bedenken. Puck die nog een sub-topper gaat worden? Thalita die een mooie ploeg krijgt? Puck kan een leuk financieel onafhankelijk leven lijden middels Instagram?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 26 apr 2021 12:16

Jans schreef: 26 apr 2021 11:27 Puck kan een leuk financieel onafhankelijk leven lijden middels Instagram?
In een goed gereformeerde levensvisie is het leven inderdaad lijden ;)
Zeker met duivelse zaken als Instagram :lol:
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 apr 2021 12:33

rikkert schreef: 26 apr 2021 09:43 Japkejanneke, die heeft in ieder geval geen wereldkampioenspretenties volgens mij. Verder is het een groot influencers walhalla bij Japkejanneke waar de sponsoring tegen de plinten opklotst. Maar goed, dat is het concept van influenza-ers.

Ik volg tegenwoordig wat van dit soort types op insta, gewoon om me te verbazen over de totaal niet kritische houding en geveinsde onafhankelijkheid van deze figuren. Ik volg ook iemand dit doet, die toevallig dicht mij mij in de buurt woont, dat zie je een beetje de werkelijkheid tov de insta-bubble. We hebben er de grootste lol om hier :-)
Daar hoef je iemand toch niet voor te volgen?
Je kunt ook zonder account wel even op Instagram kijken.

In feite snijdt je jezelf in de vingers door influencers te volgen die spullen aanprijzen waar je in geïnteresseerd bent.
De kosten die daarvoor gemaakt worden, worden aan jou doorgerekend.

Sowieso snap ik niet waarom je aandacht zou willen schenken aan iemand die er alleen in is geïnteresseerd om jou zoveel mogelijk onnodige meuk door je strot de douwen.
Voor mij staat "ik volg een influencer" gelijk aan: "Ik koop mijn fietsen altijd bij een oplichter" o.i.d.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 apr 2021 12:37

mrcoffee schreef: 26 apr 2021 12:16
Jans schreef: 26 apr 2021 11:27 Puck kan een leuk financieel onafhankelijk leven lijden middels Instagram?
In een goed gereformeerde levensvisie is het leven inderdaad lijden ;)
Zeker met duivelse zaken als Instagram :lol:
Veranderen heeft nu geen zin meer :oops:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 apr 2021 12:42

Ernie C. schreef: 26 apr 2021 12:33
rikkert schreef: 26 apr 2021 09:43 Japkejanneke, die heeft in ieder geval geen wereldkampioenspretenties volgens mij. Verder is het een groot influencers walhalla bij Japkejanneke waar de sponsoring tegen de plinten opklotst. Maar goed, dat is het concept van influenza-ers.

Ik volg tegenwoordig wat van dit soort types op insta, gewoon om me te verbazen over de totaal niet kritische houding en geveinsde onafhankelijkheid van deze figuren. Ik volg ook iemand dit doet, die toevallig dicht mij mij in de buurt woont, dat zie je een beetje de werkelijkheid tov de insta-bubble. We hebben er de grootste lol om hier :-)
Daar hoef je iemand toch niet voor te volgen?
Je kunt ook zonder account wel even op Instagram kijken.

In feite snijdt je jezelf in de vingers door influencers te volgen die spullen aanprijzen waar je in geïnteresseerd bent.
De kosten die daarvoor gemaakt worden, worden aan jou doorgerekend.

Sowieso snap ik niet waarom je aandacht zou willen schenken aan iemand die er alleen in is geïnteresseerd om jou zoveel mogelijk onnodige meuk door je strot de douwen.
Voor mij staat "ik volg een influencer" gelijk aan: "Ik koop mijn fietsen altijd bij een oplichter" o.i.d.
Ik moet het beter formuleren: ik kijk af en toe op hun account. Volgen volgens de insta-definitie van volgen doe ik niet, dan draag ik bij aan het succes.

Ik bekijk die accounts meer uit interesse hoe dit soort dingen werken. En om te betalen of ik het idioot en lachwekkend vind. En "ik volg een influencer" of "ik kijk af en toe op een account van een influencer" staat bij gelijk aan "ik heb het gezien, heb mezelf een mening gevormd, en handel daarnaar". Dat betekent inderdaad dat bedrijven en merken die gebruik maken van dit soort influencers bij met 1-0 achter staan.

Het enige dat ik volg op insta is @interieurterreur en @orgeljoke :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 apr 2021 12:47

BartNL schreef: 26 apr 2021 10:57
timo2.0 schreef: 26 apr 2021 00:28 Het viel mij de afgelopen maanden al vaker op dat ze kritisch is naar Moonen: o.a. de rechtstreekse vraag via instagram wat ze, naast een paar uurtjes swiften, verder zoal doet op een dag qua trainen.
in het gunstigste geval is dat niet kritisch maar hoopte ze misschien dat Puck meer reclame voor de wielersport en haar wielerploeg zou maken.
Ik zou daarnaast verwachten dat een (semi)professionele wielerploeg tegenwoordig wel minimum eisen aan de fitheid van de rijders stelt. Dat is eenvoudig te meten. Stel dat Puck daar dan niet aan voldoet zou het ook voor Puck duidelijk moeten zijn waar ze staat.
Zoals het nu is blijft er ruimte voor speculatie en zie je in dit topic ook dat er aannames gedaan worden. Zolang het onduidelijk is blijf ik van het positieve uitgaan.
Dan kom je denk ik weer bij wat ik gisteren schreef: in het vrouwenpeloton heb je een aantal ploegen met budgetten om het professioneel aan te pakken en dat ook doen (met name SDworks, Jumbo Visma, Movistar, Canyon, Trek, Bike Exchange, DSM) maar daar onder is het al snel een stuk minder, waardoor de kloof tussen de toppers en de rest veel groter is dan bij de mannen. Wat nog eens versterkt wordt doordat bij de dames alle categorieën met elkaar koersen.
Bingoal Chevalmeire lijkt in feite niet veel meer dan een sponsor die de zusjes De Jong en de zusjes Druyts van fietsen, shirts, een oude teambus en een minimaal inkomen voorziet. Daar hangen dan nog wat talenten en paradijsvogels bij waarmee ze aandacht genereren, waaronder Moonen. Over trainingsschema's en - programma's lees ik nooit iets en hun website zegt niets over wie hun begeleiders zijn. Of ze de fitheid van Moonen bijhouden is ook onduidelijk maar dat zal toch wel het geval zijn. Ik kan mij voorstellen dat het vanwege uitkomst van die tests is waarom ze haar dit voorjaar nergens lieten starten. Vervolgens maakte het kotsvoorval in haar eerste (en tot nu toe enige) koers van het seizoen het er ook niet beter op.

Het valt mij trouwens ook op, als ik zo door haar instagram scroll, helemaal nergens foto's van Puck met ploeggenoten of überhaupt met andere wielrensters. Misschien blijkt dat marketingtechnisch beter of zo, maar opvallend is het wel, zeker vergeleken met de accounts van haar collega's die voortdurend met hun ploeg- en trainingsmaatjes op de foto gaan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie