Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

nrjansen
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2021 12:42
Contact

nrjansen 13 apr 2021 21:05

Tijd voor een nieuw project. Welk frame zou je adviseren voor een lichte klimfiets?

Thanks!
My VeloBuild VB-R-099 project Blog:
https://roadmeister.cc

Turnpike238
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2018 16:40

Turnpike238 16 apr 2021 14:29

Mij lijkt de Workswell WCB-R-316 een interessante optie.
Gewicht frame nog niet bekend volgens email van WW gisteren.
Framekit Workswell WCB-R-256 was 1560 gram
(frame maat 58 940 gram, vork 440 gram, zadelpen 180 gram)
Wellicht willen ze daar onder komen.

wijmaar
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:28
Locatie: Maarn

wijmaar 17 apr 2021 19:31

Vandaag de Velobuild VB-R-168 (http://www.velobuild.com/products/2021- ... den-cables) besteld, ben heel benieuwd!

Afbeelding

Chris gevraagd om een mockup te maken voor een custom paint job a la de Tarmac SL7 in Gloss Green Tint Fade over Spectraflair/Chrome. Dit zal waarschijnlijk een combinatie van Gloss Green Chameleon en zwart worden. Dus zoiets:

Afbeelding

Ben benieuwd waar Chris mee komt. Nu verder zoeken naar wielen en groep. Denk nu aan Farsports Kaze 26mm in 40mm met DT Swiss 350 en SRAM Force eTap AXS. Het lange wachten is begonnen :)

stino77
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jun 2009 12:05

stino77 19 apr 2021 10:39

nrjansen schreef: 13 apr 2021 21:05 Tijd voor een nieuw project. Welk frame zou je adviseren voor een lichte klimfiets?
Ik ga ook beginnen aan mijn custom project ;-). Al een tijdje op zoek naar een 'goedkoop' schijfrem alternatief als 2e fiets. Mijn goede fiets is voor velgremmen maar daar ben ik heel tevreden van. Nu wou ik eens iets anders proberen. Ik heb nog een mechanische super record groep en heb al campa schijfremshifters hiervoor gekocht. De wielen heb ik al via elitewheels aangekocht. Vanuit Spanje in minder dan een weekje binnen.

En door dit topic te volgen heb ik nu gekozen voor een frame van Velobuild. De 2020 VB-R-177. Lijkt me wel vrij licht voor een schijfrem frame (MaatM =920g en 380 vork). Ik heb al een superlichte klimfiets dus deze zal zowiezo iets zwaarder worden.

http://www.velobuild.com/products/2020- ... den-cables

Maar ik zal hier ook posten als alles binnen in en ik aan de 'werken' ben begonnen :-)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 apr 2021 11:03

wijmaar schreef: 17 apr 2021 19:31 Vandaag de Velobuild VB-R-168 (http://www.velobuild.com/products/2021- ... den-cables) besteld, ben heel benieuwd!

Afbeelding

Chris gevraagd om een mockup te maken voor een custom paint job a la de Tarmac SL7 in Gloss Green Tint Fade over Spectraflair/Chrome. Dit zal waarschijnlijk een combinatie van Gloss Green Chameleon en zwart worden. Dus zoiets:

Afbeelding

Ben benieuwd waar Chris mee komt. Nu verder zoeken naar wielen en groep. Denk nu aan Farsports Kaze 26mm in 40mm met DT Swiss 350 en SRAM Force eTap AXS. Het lange wachten is begonnen :)
Wat zit er veel ruimte tussen de zitbuis en de achterband.

wijmaar
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:28
Locatie: Maarn

wijmaar 19 apr 2021 11:06

NuitKor schreef: 19 apr 2021 11:03
wijmaar schreef: 17 apr 2021 19:31 ....
Wat zit er veel ruimte tussen de zitbuis en de achterband.
Beoordeel je dat op basis van onderstaande foto?

Afbeelding

Goed om te realiseren dat ze hier geen band om de velg hebben gelegd :D . Qua marketing kunnen ze nog wel wat leren.

Ze hebben de geometrie goed afgekeken van de SL7... Chainstay is exact gelijk qua lengte. Dus verwacht eerlijk gezegd dat de spacing tussen zitbuis en band redelijk overeen zal komen met gebruikelijke frames.

Afbeelding

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 19 apr 2021 11:51

Ik wacht nu bijna 2 maanden op verzending van m'n gravelframe van Velobuild. Chris is nu niet meer zo snel met de communicatie en het pakket is volgens de T&T van DPD nog steeds niet overhandigd aan hen.

Ben benieuwd, eerst verkeerde afwerking (glossy ipv matt) en daarna is de communicatie nagenoeg stil gevallen van uit Velobuild.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 19 apr 2021 12:04

Is toch wel een terugkomend verhaal met Velobuild. Goede, snelle service totdat er een probleem is. Daarna wordt het dan opeens heel veel moeilijker en trager. Maar dit lijkt me ondertussen uitzonderlijk traag.

Ik vraag me weleens af hoeveel Chrissen er werkelijk zijn, en of die andere rollen hebben binnen de sales support.

wijmaar
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:28
Locatie: Maarn

wijmaar 19 apr 2021 13:08

N.eelis schreef: 19 apr 2021 11:51 Ik wacht nu bijna 2 maanden op verzending van m'n gravelframe van Velobuild. Chris is nu niet meer zo snel met de communicatie en het pakket is volgens de T&T van DPD nog steeds niet overhandigd aan hen.

Ben benieuwd, eerst verkeerde afwerking (glossy ipv matt) en daarna is de communicatie nagenoeg stil gevallen van uit Velobuild.
Wat balen? Heb je met Paypal betaald? Zo ja, dan kan je daar misschien nog wat mee?
Maruss schreef: 19 apr 2021 12:04 Is toch wel een terugkomend verhaal met Velobuild. Goede, snelle service totdat er een probleem is. Daarna wordt het dan opeens heel veel moeilijker en trager. Maar dit lijkt me ondertussen uitzonderlijk traag.

Ik vraag me weleens af hoeveel Chrissen er werkelijk zijn, en of die andere rollen hebben binnen de sales support.
Haha, gezien de snelheid van antwoorden lijken er inderdaad nogal wat Chrissen te zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 apr 2021 13:29

wijmaar schreef: 19 apr 2021 11:06
NuitKor schreef: 19 apr 2021 11:03
wijmaar schreef: 17 apr 2021 19:31 ....
Wat zit er veel ruimte tussen de zitbuis en de achterband.
Beoordeel je dat op basis van onderstaande foto?

Afbeelding

Goed om te realiseren dat ze hier geen band om de velg hebben gelegd :D . Qua marketing kunnen ze nog wel wat leren.

Ze hebben de geometrie goed afgekeken van de SL7... Chainstay is exact gelijk qua lengte. Dus verwacht eerlijk gezegd dat de spacing tussen zitbuis en band redelijk overeen zal komen met gebruikelijke frames.

Afbeelding
ah nu zie ik het ook idd. :like:

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 19 apr 2021 16:46

wijmaar schreef: 19 apr 2021 13:08
N.eelis schreef: 19 apr 2021 11:51 Ik wacht nu bijna 2 maanden op verzending van m'n gravelframe van Velobuild. Chris is nu niet meer zo snel met de communicatie en het pakket is volgens de T&T van DPD nog steeds niet overhandigd aan hen.

Ben benieuwd, eerst verkeerde afwerking (glossy ipv matt) en daarna is de communicatie nagenoeg stil gevallen van uit Velobuild.
Wat balen? Heb je met Paypal betaald? Zo ja, dan kan je daar misschien nog wat mee?
Maruss schreef: 19 apr 2021 12:04 Is toch wel een terugkomend verhaal met Velobuild. Goede, snelle service totdat er een probleem is. Daarna wordt het dan opeens heel veel moeilijker en trager. Maar dit lijkt me ondertussen uitzonderlijk traag.

Ik vraag me weleens af hoeveel Chrissen er werkelijk zijn, en of die andere rollen hebben binnen de sales support.
Haha, gezien de snelheid van antwoorden lijken er inderdaad nogal wat Chrissen te zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang!
Yep met PayPal betaald. Ik had vanmorgen er nog maar weer is een berichtje aangewaagd en Chris (of z'n lookalike) gaf aan dat het frame on hold stond bij zijn storage agent. Het pakket zou nu al onderweg zijn, duurt ongeveer nog 2 weken... Aldus Chris.

We gaan het zien - ik werk zelf in de luchtvracht sector en heb veel met Chinezen te maken. Zonder te willen generaliseren, is mijn ervariong dat menig Chinees daar liever valse hoop geeft dan een eerlijk antwoord te geven. Tenzij ze gelijk hebben :mrgreen:

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 apr 2021 14:43

Zo'n frame zal wel met een zeecontainer moeten komen.
Hopen dat ze bij hun storage agent nog een lege hebben staan.., want daar is nogal tekort van aan die kant van de wereld.., was al enigszins een issue en het gedonder in het Suez kanaal heeft dat zeker niet beter gemaakt.

Dus als we dachten dat productie een issue was, met covid ed. Of sterke vraag naar producten (zoals met fietsen en groepsets). Dan mag je transport bij gebrek aan lege containers hier aan toe voegen ;-)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie