Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 apr 2021 15:33

JV Wheels en Twan schuiven de dozen, met de setjes van CSC, 1 op 1 door, heb ik de indruk. Heb ze ook wel eens voorbij zien komen op MP.

Importkosten is een gok en vaak zetten ze er een lage waarde op, waardoor het op zich wel meevalt. Is de prijs (335,-) incl verzending?

"Het gewicht van alle sets is vergelijkbaar (rond de 1.700 gram." -> Weet je dat zeker? Die ERE is bijna 2kg. Kan ook niet anders met zo'n hoge alu velg.

Racemuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 jul 2019 11:40

Racemuis 14 apr 2021 15:45

De EUR 335 is inclusief transportkosten. De koers met doller is niet ongunstig momenteel.
Ik verwacht ook dat de aanbieders op MP 100 euro verdienen, maar wel exact weten wat ze moeten bestellen en waar. Ik weet ook niet of er een verschil in kwaliteit zit tussen de wielen bij CSC en bijvoorbeeld via JV Wheels.

Bij de Ere staat een gewicht van 1.740 gram.

Buiten de prijs, looks, ben ik uiteraard ook benieuwd wat beter zou rijden (of is dat niet merkbaar?)

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 14 apr 2021 16:07

Philippos schreef: 14 apr 2021 13:15 Zjoske heeft een R7000 groep. Die van jou zullen krapper zijn. Je kunt je remklauwen naar iets nieuws vervangen eventueel om meer ruimte te creëren (als alleen jouw remmen het probleem zijn en niet jouw frame). Zo komen er wel extra kosten bij.
Ah inderdaad, de nieuwere 105 groep. Had over het 2011 jaartal heen gelezen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 apr 2021 16:16

Racemuis schreef: 14 apr 2021 15:45 De EUR 335 is inclusief transportkosten. De koers met doller is niet ongunstig momenteel.
Ik verwacht ook dat de aanbieders op MP 100 euro verdienen, maar wel exact weten wat ze moeten bestellen en waar. Ik weet ook niet of er een verschil in kwaliteit zit tussen de wielen bij CSC en bijvoorbeeld via JV Wheels.

Bij de Ere staat een gewicht van 1.740 gram.

Buiten de prijs, looks, ben ik uiteraard ook benieuwd wat beter zou rijden (of is dat niet merkbaar?)
Op Futurum en de site van Ere zelf staat 1960gr voor de Explorator GC 45. Vandaar mijn opmerking. Je kan het qua gewicht niet vergelijken met de carbon sets waar jouw oog op gevallen is.

CSC wielen bestel je bij CSC gewoon op Ali. Daar zit niets bijzonders aan. Als je toch voor die wielen wilt gaan, gewoon bij Ali bestellen op de winkel van CSC zelf. Er zit geen verschil in de wielen, deze worden gewoon doorverkocht.

Er zijn genoeg leden hier die bij CSC wielen gekocht hebben, die kunnen ook bijspringen met wat handig is. Bespaar je je de extra kosten.

De tip die ik je kan meegeven is om te vragen of ze messing nippels willen gebruiken ipv alu.

Racemuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 jul 2019 11:40

Racemuis 14 apr 2021 16:38

Bedankt. Had ergens een ander gewicht gelezen. Maar denk dat voor mij die 200 gram niet het verschil maken.
Maar als ik het goed begrijp raad jij aan om die MP jongens links te laten liggen en exact hetgeen je wil te bestellen bij CSC via Ali? Die JV wheels had redelijk wat keuzes (mat of glanzend, naven), maar die heb je vast ook bij CSC.

Heb je het idee dat het carbon ook beter rijdt dan Alu? Ik heb zelf voorheen standaard 23mm hoge alu velgen gehad en daarna 43 m hoge carbon (met alu remrand). Die laatste set reed een stuk prettiger, maar denk dat dat ook echt appels met peren was.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 apr 2021 16:50

Als je via de winkel van CSC een berichtje stuurt kun je alles vragen wat je wilt qua afwerking.

Een goede (!) alu set kan beter rijden dan een middelmatige carbon set. Het materiaal van de velgen maakt niet veel uit, het gaat om het geheel als systeem. En vergeet de banden ook niet. Het is ook een stuk persoonlijke voorkeur, wat fijn is. Ik weet het, een dooddoener zo.

Als je een hoge carbon velg mooi vind staan, go for it. Tevreden naar je fiets kijken en blij er op (en hopelijk er ook blij van af) stappen, is veel waard.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 apr 2021 19:23

Racemuis schreef: 14 apr 2021 15:23 Ook ik heb een vraag over wielen uit China.
Doordat mijn oude fiets betrokken is geraakt bij een aanrijding is mijn wielset (en fiets) kapot. Ik had een Spinergy Stealth PBO wielset (carbon, met alu remrand, 43mm hoog en 1.695 gram). De wielset beviel mij enorm, maar omdat ik van de verzekering niet genoeg terug krijg om fiets en wielen te vervangen zoals voorheen wil ik graag een goedkopere wielset. Fiets heeft meer prio en krijgt schijfremmen.
Nu zit ik dus te kijken voor een mooie / goede budget wielset. De volgende opties vind ik interessant:
- Chinese wielset via Martkplaats: ik heb aanbieders JV Wheels en Twan gezien welke al jaren wielen aanbieden. de kosten voor een carbon wielset (38 mm of 50 mm) kom rond de EUR 475.
- Chinese wielset via CSC: de kosten voor een cabron wielset (38 mm of 50 mm) kom rond de EUR 335, maar ik vermoed dat hier nog wel import fees bij komen.
- Ere explorator GC 45: gaat gewoon via online winkels in NL en kost EUR 389. Het is echter wel een alu set (45 mm).

Het gewicht van alle sets is vergelijkbaar (rond de 1.700 gram.
Aangezien ik geen idee heb van kwaliteit en betrouwbaarheid van de betreffende wielset hoop ik dat de expertise hier mij een advies kan geven welke keuze ik het beste kan maken.
Je geeft 3 wielsets op waarvan 2 carbon en een alu wielset.
Vlgns mij zullen ze vwb kwaliteit en betrouwbaarheid elkaar niet ver ontlopen, alles hangt af van het gebruik.! Dus m.i. eerste keus zou zijn carbon of alu.? Als je voor alu kiest dan is de keus snel gemaakt, toch.? Kies je voor carbon (mijn keus) dan moet je rekenen dat import vanuit buiten de EU je 21% BTW over de totale aankoopwaarde incl. transport en inklaringskosten kan gaan betalen.! Zeker de BTW zoals de verwachting is na 1 juli 2021.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 14 apr 2021 19:25

Dilemma's....

Ik wil mezelf trakteren op een top setje carbon wielen en heb in het verleden goede ervaringen gehad met farsports. Ik overweeg de nieuwe ultralight feder wheels (45mm hoog met RD230 hub - totaalgewicht 1210gr wat heel mooi is). Prijs zal met verzending rond de 1200 eur liggen gok ik.
Anderzijds heb ik ook de Italiaanse Campagnolo WTO 45 op het oog (bij Hopmans 1490 eur). Keramisch gelagerd en aerodynamisch top als ik de reviews mag geloven (gewicht 1500gr).

Ik weet dat het onmogelijk is om te zeggen welke de beste zijn aangezien het genuanceerder is dan dat maar naar welk setje zou jullie voorkeur uitgaan en waarom?

type rijder: bijna altijd droge omstandigheden, heel vaak vlak en ongeveer 10-15k km gemiddeld op jaarbasis om het even heel kort samen te vatten :)
It's just a hill - Get over it

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 apr 2021 19:46

Voor dat soort bedragen zou ik niet naar China uitwijken, dus zou mijn keuze de Bora's zijn..!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 apr 2021 19:54

Orlok schreef: 14 apr 2021 19:46 Voor dat soort bedragen zou ik niet naar China uitwijken, dus zou mijn keuze de Bora's zijn..!
+1

In NL iets moois laten maken of inderdaad de Campa's!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12618
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 apr 2021 20:20

Aan de andere kant waarom?

De nl wielbouwers bestellen ook gewoon in China. Een duke of nextie velg kan je met gelijke specs op ali rond de 150 euro kopen.

Ik geloof er heel weinig van dat het kwalitatief anders is. Sterker, wat China nu maakt komt twee/drie jaar later bij de fabrikanten. Zipp kan ook eindelijk en 40mm setje maken van 1350 gram, dat is al ruim 4 jaar verkrijgbaar is China van 60% an de kosten (in nl gemaakt)

Die bora,s dat gaat dan nog wel en voor 1500 kan ik daar nog inkomen, zeker voor eventuele restwaarde.

Mijn bedenking bij de farsports zijn eerder de naaf nog 50gram lichter dan carbon ti....... en met grotere lagers. Dat houd dan in dat de naaf onderdelen zonder lagers nog even 30% lichter zijn, dat vind ik veel. Als geven carbon ti naven zowel op race als mtb geen problemen.

hayes

hayes 14 apr 2021 21:24

Racemuis schreef: 14 apr 2021 16:38 Bedankt. Had ergens een ander gewicht gelezen. Maar denk dat voor mij die 200 gram niet het verschil maken.
Maar als ik het goed begrijp raad jij aan om die MP jongens links te laten liggen en exact hetgeen je wil te bestellen bij CSC via Ali? Die JV wheels had redelijk wat keuzes (mat of glanzend, naven), maar die heb je vast ook bij CSC.

Heb je het idee dat het carbon ook beter rijdt dan Alu? Ik heb zelf voorheen standaard 23mm hoge alu velgen gehad en daarna 43 m hoge carbon (met alu remrand). Die laatste set reed een stuk prettiger, maar denk dat dat ook echt appels met peren was.
Grr... Een lange reactie getypt en stomweg venster gesloten... Here we go again.

Ik rij al een jaar of twee met CSC carbon wielen met R13 hub
https://nl.aliexpress.com/item/10257682 ... 4c4dNdfGpd

Best wel tevreden over, enkel de nipples waren gevoelig voor breken. Ik heb er een 5-6 tal moeten vervangen. Vastgezet met loctite en nu geen problemen meer.

Na een 10.000 km moesten de hubs gereviseerd en nieuwe lagers.
IK geef wel toe dat ik ze vooral voor de looks en sound kocht.

Ik heb destijds 260 + 65 verzending betaald. Ik zie dat ze nu aan 250 staan.

(is een stuk korter geworden). Als je nog iets wil vragen, stuur maar pb.

Plaats reactie