Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fiets op dak of achterklep?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 08 apr 2021 10:13

RKN schreef: 08 apr 2021 08:24 Ja klopt,

In dit geval is Seasucker dacht ik een Nederlands bedrijf. Met iedere euro die we met zijn allen naar een club als Rockbros overmaken, hollen we hier dus onze eigen economie steeds verder uit.

Dit geldt voor heel veel rotzooi die op Ali en aanverwanten aangeboden wordt. Ik denk dat we wel eens wat meer bewust mogen worden van wat we in stand houden door voor een duppie en een kwartje bij Ali op de eerste rang te willen zitten.
Als ik de website mag geloven, zijn seasuckers een Amerikaans product. Typisch gevalletje America first. Ik zou dit soort spul ook niet op Ali bestellen, maar de angst om de Nederlandse economie verder uit te hollen hoef je in ieder geval niet te hebben.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 08 apr 2021 10:28

Foutje van mij, google drukte me heel hardnekkig naar wat dan waarschijnlijk gewoon de Nederlandse reseller is ;)

Blijft wel dat de mensen van Seasucker hier hun tijd en geld in gestoken hebben en dus benadeeld worden door handel in namaak of rip offs.

Ik heb de afgelopen jaren bij een paar bedrijven opdrachten gedaan waar men te maken had met "concurrentie" die schaamteloos hun producten kopieerden (nog niet eens consumentengoederen). Als ik kijk hoeveel capaciteit er daar op R&D ingezet werd en hoe een hardnekkig probleem ze met die counterfeithandel aan de andere kant hadden, dan worden je de ogen toch wel een beetje geopend...

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1206
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 08 apr 2021 10:54

Se7en schreef: 08 apr 2021 08:53 Ach vanaf 1 juli wordt er ook BTW geheven op Ali-bestellingen van boven de 22 euro, dus wellicht neemt de koopdrang dan wat af. En aan de andere kant, als het in China goedkoper kan, is het hier te duur. Natuurlijk snap ik dat het niet helemaal zo werkt gezien de kwaliteitseisen en keurmerken e.d., maar het zegt wel iets.

In ieder geval heb ik ook wat bevestigingsmateriaal uit China gehaald (geen Seasucker-copy) en dat bevalt na jaren nog prima.
Die opmerking van hier te duur snap ik niet helemaal, misschien iets om na te denken over uitbuiting van "werknemers " ? Te duur is een relatief begrip , als hier in Nederland de salarissen op het niveau van China komen te liggen dan kunnen we ook goedkoop produceren.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 apr 2021 11:10

Als er eens iets gedaan wordt aan de enorme belastingdruk (in heel Europa, niet enkel B en NL natuurlijk), zijn we al halfweg
Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 apr 2021 14:00

TL@ schreef: 08 apr 2021 11:10 Als er eens iets gedaan wordt aan de enorme belastingdruk (in heel Europa, niet enkel B en NL natuurlijk), zijn we al halfweg
We kunnen natuurlijk ook naar de Amerikaanse belastingdruk (en natuurlijk de bijbehorende infrastructuur :mrgreen: ). Maar dan niet klagen over de snelle slijtage van autoveren en de het hele land beslaande wegdek a la bos van Wallers of Carrefour de l'arbre.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 08 apr 2021 14:34

Arno357 schreef: 08 apr 2021 10:54
Se7en schreef: 08 apr 2021 08:53 Ach vanaf 1 juli wordt er ook BTW geheven op Ali-bestellingen van boven de 22 euro, dus wellicht neemt de koopdrang dan wat af. En aan de andere kant, als het in China goedkoper kan, is het hier te duur. Natuurlijk snap ik dat het niet helemaal zo werkt gezien de kwaliteitseisen en keurmerken e.d., maar het zegt wel iets.

In ieder geval heb ik ook wat bevestigingsmateriaal uit China gehaald (geen Seasucker-copy) en dat bevalt na jaren nog prima.
Die opmerking van hier te duur snap ik niet helemaal, misschien iets om na te denken over uitbuiting van "werknemers " ? Te duur is een relatief begrip , als hier in Nederland de salarissen op het niveau van China komen te liggen dan kunnen we ook goedkoop produceren.
Het is een andere discussie die hier niet thuishoort, maar ik heb hem zelf aangeslingerd dus a la. Wat ik bedoel met 'hier te duur' is niet persé de productiekosten, maar de verkoopprijs. Omdat het een Westers product is, wordt het ook voor een Westerse prijs in de markt gezet. Dat maakt dat producten soms onevenredig veel kosten.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 apr 2021 19:06

senior schreef: 08 apr 2021 14:00
TL@ schreef: 08 apr 2021 11:10 Als er eens iets gedaan wordt aan de enorme belastingdruk (in heel Europa, niet enkel B en NL natuurlijk), zijn we al halfweg
We kunnen natuurlijk ook naar de Amerikaanse belastingdruk (en natuurlijk de bijbehorende infrastructuur :mrgreen: ). Maar dan niet klagen over de snelle slijtage van autoveren en de het hele land beslaande wegdek a la bos van Wallers of Carrefour de l'arbre.
Nog niet in België geweest? Alle wegen lijken hier wel op het bos van Wallers, het meeste belastinggeld gaat naar de logge structuur (35 regeringen) en het ambtenaren apparaat (de staat is goed voor 50% van de werkgelegenheid) en natuurlijk verdwijnt er ook heel erg veel in de zakken van onze 'bestuurders'


Effe terug on-topic: ik zou de fiets in de auto steken. Tetris voor gevorderden maar in de meeste auto's best mogelijk.
Wij zijn met de CLA Shooting Brake (die is echt klein) met 3 op vakantie geweest en die fiets zat er gewoon mee in:
Afbeelding
Afbeelding

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 apr 2021 21:44

Welke framemaat ligt daar in?
Met mijn bijna 2m lengte krijg ik mijn fietsen doorgaans niet dwars in de auto gelegd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 apr 2021 23:03

RKN schreef: 08 apr 2021 10:28 Foutje van mij, google drukte me heel hardnekkig naar wat dan waarschijnlijk gewoon de Nederlandse reseller is ;)

Blijft wel dat de mensen van Seasucker hier hun tijd en geld in gestoken hebben en dus benadeeld worden door handel in namaak of rip offs.

Ik heb de afgelopen jaren bij een paar bedrijven opdrachten gedaan waar men te maken had met "concurrentie" die schaamteloos hun producten kopieerden (nog niet eens consumentengoederen). Als ik kijk hoeveel capaciteit er daar op R&D ingezet werd en hoe een hardnekkig probleem ze met die counterfeithandel aan de andere kant hadden, dan worden je de ogen toch wel een beetje geopend...
Op zich heb je gelijk maar er wordt al heel wat langer spul op auto's gezet met zuignappen. Seasuckers is best een leuk idee maar je kan er ook niet vanuit gaan dat er geen andere bedrijven hierop inspringen.
Ik denk ook dat het een verhouding is van een paar procenten R&D en de de rest marketing. Hetzelfde geldt ongeveer voor die bel van 50euro.

Fietsspullen komen bijna allemaal uit China. Dan kun je het wat mij betreft net zo goed zelf daar halen. Bovendien sponsoren we onze economie net zo min met Amerikaanse producten. Wil je Europees spul, dan moet je een trekhaak en een fietsendrager kopen ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 apr 2021 07:41

bakboord1 schreef: 08 apr 2021 21:44 Welke framemaat ligt daar in?
Met mijn bijna 2m lengte krijg ik mijn fietsen doorgaans niet dwars in de auto gelegd.
Ik rijd met een 58 (ongeveer) voor mijn 1m87.

In een wat grotere auto, moest het achterwiel er zelfs niet uit:

Afbeelding
Skoda Octavia 3 break

Afbeelding
Skoda Octavia 2 hatchback

Hiervoor moest wel de zadelpen eruit
Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 apr 2021 13:27

TL@ schreef: 08 apr 2021 19:06 Knip

Nog niet in België geweest? Alle wegen lijken hier wel op het bos van Wallers, het meeste belastinggeld gaat naar de logge structuur (35 regeringen) en het ambtenaren apparaat (de staat is goed voor 50% van de werkgelegenheid) en natuurlijk verdwijnt er ook heel erg veel in de zakken van onze 'bestuurders'


KNIP
Afgelopen jaar nog. De wegen vielen me eigenlijk best mee. Ze waren in ieder geval stukken beter dan de gemiddelde Amerikaanse weg buiten de grote steden (en dus ook dan Wallers)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 09 apr 2021 13:50

ALS ik eens een stuk in Belgie rij, valt het me meestal mee, de wegen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie