Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Door weer en wind of mooi weer fietser?

Wat doe jij?

Als ik wil fietsen ga ik, ongeacht het weer
37
19%
Ik ga meestal wel maar laat me soms tegenhouden
131
66%
Ik fiets alleen bij zonneschijn of zachte temperaturen
24
12%
Ik fiets juist bij wat slechter weer
5
3%
 
Totaal aantal stemmen: 197

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 23 mar 2021 08:22

Nou, mijn `regenfiets` slijt wel degelijk een stuk harder dan mijn `zomerfiets`. Overal gaat zand tussen zitten op een gegeven moment en dat is niet goed voor bewegende onderdelen. Wat overigens ook niet helpt is dat mijn schuur dusdanig vochtig is dat de fiets het grootste gedeelte van de winter niet meer droog wordt. Maar goed, ik laat mij over het algemeen niet tegenhouden door wat regen. Dan maak ik het tochtje gewoon een stukkie korter. (al wordt ik vooral blij van hoge temperaturen, hoe heter hoe beter)

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 23 mar 2021 09:07

Ik ben van de stroming dat slecht weer niet bestaat. Omdat ik een hekel aan binnen fietsen heb, ga ik altijd naar buiten. Heb afgelopen jaar een setje spatborden gekocht en dat helpt al een hoop. Lekker in de regen fietsen heeft ook wel wat. Alleen jammer dat veel onderdelen niet zo goed tegen modder, gruis en water kunnen. Maar ja, een hobby kost nou eenmaal geld.
Michiel

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 23 mar 2021 21:07

Bij woon-werk verkeer (27 km enkele reis) fiets ik het hele jaar door. Als het 's ochtends al regent pak ik vaak wel de auto.. Als het vriest en er kans op gladheid is ga ik ook niet meer op de fiets (slecht bevallen, ik wil geen valpartijen meer).
Op de terugweg mag het van mij gerust regenen, soms geniet ik daar gewoon van, ook als weet ik dat het slecht voor je fiets is (net de trapas vervangen). Ik ben er nog nooit ziek van geworden.
Voor ritten in het weekend ben ik wel kieskeuriger. Dan hoeft het voor mij niet perse.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

phil23
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2020 14:27

phil23 23 mar 2021 22:15

Als ik zie dat het s'morgens vroeg regent( vertrek meestal om 4.45) dan pak ik de auto.Maar over het algemeen stap ik op de fiets.Woon werk rit 26 km heen en uiteraard 26 terug.
Ik heb de keuze of de Sensa trentino,Cube nu Road race of de Giant quick e+speed Pedelec.
Nu het mooier weer in aantocht is zal de Sensa wat vaker gekozen worden....
In de weekenden samen met vriendin meestal beide de Cube nu Road en dan wat bospaden en gravel paden.
Waaien doet het vaker hier in zeeland maar een keer een nat pak vindt ik nooit een probleem.
Een mooi weer rijder zou ik niet zeggen maar wel iemand met een luxe wat keuze van fiets betreft😉
Phil

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54

Gebruikersavatar CampaYolo 23 mar 2021 23:10

Wielrennen is ongetwijfeld iets wat ik het liefste in de zon doe. Gelukkig woon ik in Nederland :lol:
Maar ff serieus, als het koud of kil is ga ik op de MTB het bos in. Daar krijg ik het vanzelf warm van.
Voor de rest zie ik geen excuses om niet te gaan fietsen. Anders is het altijd wel te nat, te koud, te warm, te winderig of te droog.
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 mar 2021 22:32

Ik ben een ras echte en trotse mooiweer fietser!
Ik haat wind, heb een hekel aan vrieskou en veracht duisternis en natte bladerpreu op de weg.

Regen daarentegen vind ik geen probleem. Maar fietsen in de zon met een aangename temperatuur heeft echt mijn voorkeur. In de winter fiets ik dan ook nauwelijks, tenzij het windstil is en zonovergoten. En dan mag het ook best koud zijn want daar kun je je op kleden.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 25 mar 2021 09:42

Fiets het hele jaar door op race of MTB. Maar wanneer het regent op zaterdag of zondag draai ik me nog een keer om in bed. Een klein buitje onderweg vind ik niet zo erg.
Woon-werk gaat wel op de fiets, ook als het regent. Alleen als het echt slecht is (flinke regen en een bak wind) pak ik de auto.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 mar 2021 09:49

Het motto hier thuis is, slecht weer bestaat niet, slecht voorbereid wel...

Wel is het zo dat de weg naar de garage een stuk lastiger zo niet totaal onbegaanbaar is als het regent.😇

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 06 apr 2021 17:14

Windkracht 10, Sneeuw, ijs, hitte, slagregen: ik ga op de fiets :)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 apr 2021 18:08

Ik vandaag toch echt niet, hagel gevolgd door zon en dan weer sneeuw en wind en nu ijsregen.

Ik ben maar op de Tacx gekropen vandaag
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 apr 2021 18:41

Vandaag had ik er ook even geen zin in met om de 10 minuten een hagelbui...
, morgen nieuwe kansen en ziet het er na 11.00 redelijk uit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

i-mac

i-mac 06 apr 2021 19:15

Morgen ga ik een poging wagen om een rit te rijden. Hoe dan ook, tegen de wind zal dat pittig zijn. Maar wind mee zie ik dan als een beloning voor het harde labeur. Vorige week kort-kort, morgen terug winterkledij uit de kast halen.

Plaats reactie