Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

MTBRobert
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2014 09:26

MTBRobert 02 apr 2021 17:32

Onderaan het artikel staat een disclaimer:
"(Dit artikel was geschreven voor de stuurbreuk in Le Samyn)."

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 02 apr 2021 17:54

dwangarbeider schreef: 02 apr 2021 15:47 Maar dan moet je dat artikel op 2 april toch niet meer zo publiceren op de Fiets site ?

Natuurlijk zal Leon de fiets getest hebben vooraleer de problemen bekend raakten.
het lijkt me dat als ze ieder artikel dat ze gratis plaatsen op de website ook nog eens moeten doornemen op actualiteit en het laatste nieuws, ze een extra redacteur moeten aannemen. En daar hebben ze vast het budget niet voor aangezien iedereen gratis informatie wil lezen...

Als je alle recente technische uitdagingen bij Canyon tot in detail wilt beschrijven en uitleggen dan wordt het me een mooie lap tekst ;)

hayes

hayes 02 apr 2021 21:50

Matthijs1973 schreef: 02 apr 2021 17:54
dwangarbeider schreef: 02 apr 2021 15:47 Maar dan moet je dat artikel op 2 april toch niet meer zo publiceren op de Fiets site ?

Natuurlijk zal Leon de fiets getest hebben vooraleer de problemen bekend raakten.
het lijkt me dat als ze ieder artikel dat ze gratis plaatsen op de website ook nog eens moeten doornemen op actualiteit en het laatste nieuws, ze een extra redacteur moeten aannemen. En daar hebben ze vast het budget niet voor aangezien iedereen gratis informatie wil lezen...

Als je alle recente technische uitdagingen bij Canyon tot in detail wilt beschrijven en uitleggen dan wordt het me een mooie lap tekst ;)
Als je een website beschouwt als iets dat er bij hoort en waar je geen of weinig extra inspanning voor wil leveren, dan kan je evengoed geen website hebben.

Ik onderhoud de website van de organisatie waar ik werk en daar kruipt best veel tijd en moeite in. In juni lanceren we normaal een nieuwe site. Ik trek daar minimaal twee weken voor uit om die te vullen en alles na te kijken. Moet dit er nog op? Klopt de info nog? Hoeveel keer is een dergelijke pagina bekeken. Enz...

Een artikel aanvullen met één extra alinea is niet zo veel moeite. Zeker aangezien het nieuws betreft dat toch een tijd in de actualiteit was. En niet enkel in het sportnieuws.

hayes

hayes 02 apr 2021 21:53

dwangarbeider schreef: 02 apr 2021 14:48 Jullie hebben het misschien al wel gelezen in het testverslagje van de Canyon Aeroad door Leon van Bon.

Ik citeer : "Het gevoel dat de fiets rechtdoor wil is erg makkelijk te doorbreken zodra je instuurt"

Toch wel bijzonder dat deze fiets de mogelijkheid biedt om niet enkel rechtdoor te gaan.
:mrgreen: :mrgreen:

Nu niet specifiek over Leon Van Bon, maar fietsrecensies zijn eigenlijk weinig nuttig. De helft van de tekst komt rechtstreeks van de fabrikant, als die al niet betaalt voor het artikel (geld of natura).

Ik lees wél veel gebruikerservaringen. Ervaringen van maandenlang of jarenlang met model x of Y gereden te hebben. Die zijn een stuk nuttiger.

Ik heb hetzelfde met auto tests. Het interesseert mijn geen hok hoe zacht het plastic van het interieur is. Of dat de journalist het stuur te klein of te groot vind.... Een autoreview van 30 min heeft misschien 5 intressante minuten.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 apr 2021 18:06

hayes schreef: 02 apr 2021 21:53 ........fietsrecensies zijn eigenlijk weinig nuttig. De helft van de tekst komt rechtstreeks van de fabrikant, als die al niet betaalt voor het artikel (geld of natura).............
Er zijn nog weinig of geen echte "journalisten".
En dan niet enkel specifiek voor fietsen, of auto's.
Zelfs in de politiek zijn de meeste "journalisten" niet echt onafhankelijk.
Op de ene of de andere manier zijn ze bijna allemaal schatplichtig aan wie of waarover ze schrijven.
Snoepreisje, dure zaken mogen gebruiken, eten en drinken, het hoort er allemaal een beetje bij en als je net iets te kritisch, of is het waarheidsgetrouw, schrijft dan moet je vrezen dat je er de volgende keer niet meer bij zal zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 apr 2021 18:46

100% mee eens.
Afbeelding

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 05 apr 2021 04:06

Zag vandaag op TV weer een Canyon fiets in 2 stukken liggen.
Zal ongetwijfeld niet alleen bij Canyon gebeuren na een valpartij, maar toch vind ik het wel erg dat bij een valpartij een carbon fiets zo makkelijk breekt.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 05 apr 2021 07:54

Was geloof ik de fiets van Oscar Riesebeek, bij de zadelbuis net boven de achterbrug finaal doormidden.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 05 apr 2021 08:20

Lcsmet schreef: 03 apr 2021 18:06
hayes schreef: 02 apr 2021 21:53 ........fietsrecensies zijn eigenlijk weinig nuttig. De helft van de tekst komt rechtstreeks van de fabrikant, als die al niet betaalt voor het artikel (geld of natura).............
Er zijn nog weinig of geen echte "journalisten".
En dan niet enkel specifiek voor fietsen, of auto's.
Zelfs in de politiek zijn de meeste "journalisten" niet echt onafhankelijk.
Op de ene of de andere manier zijn ze bijna allemaal schatplichtig aan wie of waarover ze schrijven.
Snoepreisje, dure zaken mogen gebruiken, eten en drinken, het hoort er allemaal een beetje bij en als je net iets te kritisch, of is het waarheidsgetrouw, schrijft dan moet je vrezen dat je er de volgende keer niet meer bij zal zijn.
Haha. Het is erg vermakelijk om te zien hoe velen op dit forum denken te weten hoe de journalistiek in elkaar zit. Treurig ook vooral, maar omdat ik positief ben ingesteld, kies ik toch voor vermakelijk.
Michiel

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 apr 2021 08:38

Nog vermakelijker is hoe naïef sommige mensen zijn.
Afbeelding

i-mac

i-mac 05 apr 2021 08:40

Rayb81 schreef: 05 apr 2021 04:06 Zag vandaag op TV weer een Canyon fiets in 2 stukken liggen.
Zal ongetwijfeld niet alleen bij Canyon gebeuren na een valpartij, maar toch vind ik het wel erg dat bij een valpartij een carbon fiets zo makkelijk breekt.
Die fietsen krijgen het dan ook heel hard te verduren. Veel meer dan een een doorsnee wielertoerist. Ik denk niet dat wij onze fiets zo zouden afbeulen. En de snelheid waar die profs mee crashen (en weer opstaan en verder rijden), die mag je ook niet onderschatten. Carbon is berekend op bepaalde krachten, maar ik meen ooit eens te hebben gelezen, dat dit niet in alle richtingen is. Andere forumleden weten daar misschien meer over.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 apr 2021 09:46

Tegen een flinke klap is carbon nou eenmaal niet bestand, ik kwam gisteren deze foto nog tegen van de Velo Club Rochefort. Aanrijding met een auto in een bocht.
Het hoeft dus niet perse een Canyon te zijn.
Bijlagen
168281691_152469873459516_4387131252432807522_n - kopie.jpg
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie