Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2021

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 mar 2021 23:24

fiedoo schreef: 13 mar 2021 22:56
Hanz Bé schreef: 13 mar 2021 20:27 Het is topsport hoor. Dus wat mij betreft logisch dat Roglic doet wat hij doet. En ik zag een tweet van Mader dat hij dat zelf ook vindt.

Denk trouwens nog eens terug aan Armstrong vs. Pantani op de Ventoux. Het weggeven heeft toen lang pijn gedaan.
armstrong is een gepatenteerde leugenaar en Pantani heeft de overwinning niet gekregen. Ik heb de beklimming wwel 20 maal herbekeken en zie geen enke moment of beeld waaruit blijkt dat armstrong de overwinning weggeeft.
De laatste 2 km kun je wel duidelijk zien dat armstrong 2x probeert weg te rijden van pantani maar er niet in slaagt. Dus waarom zou LA dan een paar minuten later de overwinning weggeven?
Vuelta 1995: Laurent Jalabert en Bert Dietz op Sierra Nevada was dan weer een mooi gebaar waar totaal geen pijn uit voortkwam.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 mar 2021 07:59

Roglic had het kunnen doen, en dat was imago-managementsgewijs en publicitair een slimme zet geweest. Tenslotte is dit voor hem een relatief onbelangrijke overwinning in zijn palmares.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 mar 2021 08:59

De gedachte om hem te laten winnen was tot nu niet eens in mijn hoofd opgekomen, maar zou inderdaad wel geinig zijn om hem voor te laten. Het is voor Roglic inderdaad een nietszeggende etappe overwinning, maar 'voorlaten' za; door velen vast ook misgeïnterpreteerd worden.
lugosi schreef: 14 mar 2021 07:59 Roglic had het kunnen doen, en dat was imago-managementsgewijs en publicitair een slimme zet geweest. Tenslotte is dit voor hem een relatief onbelangrijke overwinning in zijn palmares.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 14 mar 2021 09:03

Het is geen kermiskoers maar gewoon topsport. En daar worden geen cadeautjes weggegeven. Er liggen gewoon bonus secondes aan de streep en hij zou zich in moeten houden wat nog meer sec verlies zou opleveren.
o'7o

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 mar 2021 09:13

Douglas schreef: 14 mar 2021 09:03 Het is geen kermiskoers maar gewoon topsport. En daar worden geen cadeautjes weggegeven. Er liggen gewoon bonus secondes aan de streep en hij zou zich in moeten houden wat nog meer sec verlies zou opleveren.
En waar denkt u dat hij die seconden nog nodig zal hebben? Gaat Schachmann hem er vandaag afrijden?

Er zijn in het verleden wel meer koersen, en van hoger niveau overgelaten aan anderen omwille van een verscheidenheid van redenen.

Roglic heeft beslist om dat niet te doen, en daar is niets mis mee. Maar het ook anders gekund.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 14 mar 2021 09:22

Hoe zit dat eigenlijk qua regelgeving mbt (al te opzichtig) overwinningen weggeven? Lijkt me toch ook wat scheve ogen te geven in de gokwereld.

Jcheese
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2019 11:44

Jcheese 14 mar 2021 09:36

Gelukkig dat Roglic dat niet gedaan heeft, en gewoon gekoerst heeft voor de overwinning. Het is topsport, endan is het mooi om te zien dat er wel gereden wordt voor de overwinning. Bovendien heeft hij nu ook niet zo'n grote marge en pakt hij nu wel 11" die vandaag bij evt pech de eindzege zouden kunnen kosten. Armstrong zat in een andere situatie op de Ventoux, maar had de overwinning achteraf ook nooit moeten weggeven.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 14 mar 2021 09:52

mao schreef: 13 mar 2021 22:01
nijkie schreef: 13 mar 2021 19:56
lugosi schreef: 13 mar 2021 19:52 Ja inderdaad vergelijken is moeilijk.

Maar meer dan een half uur 6.6W. Ligt dat niet in de lijn van zijn tijdrit in de Tour vorig jaar?
Iets van 420 watjes als hij 63,5kg weegt.
Waar is de tijd gebleven dat boven de 6W per kg verdacht was...
Was dat niet iets van boven de 6.3 W/kg op omslagpunt, dus over 1 uur ?
Ik geloof dat de beklimming van Pogacar ongeveer 36 min. duurde, dus kon ie wel iets boven zijn omslagpunt blijven rijden.

Maar er gebeuren tegenwoordig wel opvallende zaken in het wielrennen.
Wat te denken van Van Aert, die zeker 15 à 20 kg meer weegt dan de "echte" klimmers.

Echt alle koersen worden dit jaar gewonnen door dezelfde 4 of 5 ploegen. De andere teams, met op papier toch ook genoeg toppers, worden gewoon weggeblazen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 14 mar 2021 09:58

En wat zouden de Jumbo ploeggenoten ervan vinden als zij eerst zichzelf leegrijden voor Roglic en hij dan daarna n etappe weggeeft...

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 14 mar 2021 10:10

[/quote]

Echt alle koersen worden dit jaar gewonnen door dezelfde 4 of 5 ploegen. De andere teams, met op papier toch ook genoeg toppers, worden gewoon weggeblazen.
[/quote]
Ze laten zich ook wel gedwee naar de slachtbank leiden, maar dat er maar een paar ploegen winnen in van aller tijden.
Bora vaalt mij al tijden tegen... Sagan al tijden niet meer voorin gezien.
Ik weet niet wat hij verdient maar het is in ieder geval te veel.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 14 mar 2021 10:22

kxlight schreef: 14 mar 2021 09:58 En wat zouden de Jumbo ploeggenoten ervan vinden als zij eerst zichzelf leegrijden voor Roglic en hij dan daarna n etappe weggeeft...
Als er later in het seizoen bv een gat dicht moet worden gereden dan heeft er iemand (ploeg Mader) nog een rekening bij je open staan.
Het vervelende zijn die k...t oortjes, met het gevolg strikte ordes uit de auto...grrrr
Vroeger was het toch wel belangrijk hoe de hiërarchie in het peloton was, en dat je “vrienden“ had.
Mede het wegvallen hiervan is het verhard /respect loos in het peloton geworden.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 mar 2021 12:55

Jcheese schreef: 14 mar 2021 09:36 Gelukkig dat Roglic dat niet gedaan heeft, en gewoon gekoerst heeft voor de overwinning. Het is topsport, endan is het mooi om te zien dat er wel gereden wordt voor de overwinning. Bovendien heeft hij nu ook niet zo'n grote marge en pakt hij nu wel 11" die vandaag bij evt pech de eindzege zouden kunnen kosten. Armstrong zat in een andere situatie op de Ventoux, maar had de overwinning achteraf ook nooit moeten weggeven.
[/b]https://www.youtube.com/watch?v=QIW7wZ_gdtw vanaf minuut 26.40 is de eerste demarrage duidelijk te zien maar blijkt ook dat pantani niet echt onderligt en relatief makkelijk terug aansluit, De tweede versnelling is iets minder duidelijk te zien en is zowat een minuut later.
indien ergens duidelijk te zien is dat armstrong de overwinning weggeeft mag je altijd het juiste tijdsogenblik zeggen. In de spurt zijn het duidelijk twee leeggereden renners waarvan pantani de snelste is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie