Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 13 mar 2021 21:07

Coburn schreef: 13 mar 2021 20:55 @Drossie2;

https://www.ospreyeurope.com/shop/nl_en ... top_sleeve

Ik ben in de loop der jaren groot fan van Osprey geworden.
Bedankt!
Ik had al naar de radial gekeken. Maar de reviews spreken elkaar soms wat tegen. Er zijn er die de vorige versie beter vonden.
Zelf heb ik de Osprey Escapist 25. Ik ben er heel tevreden over.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
Coburn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2020 12:36
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Coburn 13 mar 2021 21:26

Op welke site staan die reviews?
Osprey maakt heel veel soorten tassen, en elk voor heel specifieke omstandigheden/gebruik. Zelf heb ik ook een stuk of 5 Osprey tassen, en elk voor een specifiek doeleind aangeschaft. Negatieve reviews ben ik in dit soort situaties altijd een beetje huiverig voor, vaak zie je dat mensen het verkeerde model hebben gekocht voor hun gebruik, en zich daar dan negatief over uit laten. Aan de kwaliteit zal het bij Osprey in ieder geval niet snel liggen. Als je toch al naar Osprey aan het kijken bent, is het misschien ook de moeite waard om hier eens te neuzen: https://arcteryx.com/us/en/c/mens/packs ... compatible

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 15 mar 2021 18:42

Coburn schreef: 13 mar 2021 21:26 Op welke site staan die reviews?
Osprey maakt heel veel soorten tassen, en elk voor heel specifieke omstandigheden/gebruik. Zelf heb ik ook een stuk of 5 Osprey tassen, en elk voor een specifiek doeleind aangeschaft. Negatieve reviews ben ik in dit soort situaties altijd een beetje huiverig voor, vaak zie je dat mensen het verkeerde model hebben gekocht voor hun gebruik, en zich daar dan negatief over uit laten. Aan de kwaliteit zal het bij Osprey in ieder geval niet snel liggen. Als je toch al naar Osprey aan het kijken bent, is het misschien ook de moeite waard om hier eens te neuzen: https://arcteryx.com/us/en/c/mens/packs ... compatible
Ik had op verschillende websites reviews gelezen. Ik weet niet meer precies welke.
Heb ondertussen de Osprey Radial besteld. Stond op Zalando voor 120€. Had via het werk extra korting, dus ik betaal 112€.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 16 mar 2021 14:18

ik pendel met een ortlieb velocity. Misschien niet het ultieme op vlak van comfort, maar ik heb echt gekozen op zo waterdicht mogelijk. Het is wel echt geen ideale rugzak voor laptop etc, want bestaat uit 1 groot compartiment.

Gebruikersavatar
Coburn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2020 12:36
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Coburn 16 mar 2021 17:25

Bij Ortlieb zelf staat dit model "inclusief binnentas voor laptop". https://www.ortlieb.com/nl_nl/velocity+R4350
Misschien heb jij een ouder model?
Qua waterdichtheid zijn ze sowieso onovertroffen, alhoewel ik wel denk dat voor het meeste woon-werkverkeer het een beetje overkill is. Vaak is dan een waterafstotende stof en een hoes samen voldoende. Ortlieb tassen kun je in Zwitserland in de Rijn gooien, er in Nederland weer uit vissen, en al je spullen zijn nog droog. Ondanks dat ik zelf ook een paar Ortlieb tassen heb zou ik ze op een sportieve fiets niet zo snel gebruiken, vooral omdat ze zo lomp en vierkant zijn.

hayes

hayes 16 mar 2021 20:33

Ik heb de Nomad Velocity 20l. Heel tevreden over. In solden voor 50 euro (ipv 100) op de kop getikt. Heel fijne rugzak.

Afbeelding

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 17 mar 2021 09:55

Goed te weten dat die nieuwe versie dus wel een laptop vak heeft. De mijne is ondertussen toch al 2jaar oud.
Ik vind die waterdichtheid eigenlijk net het grootste pluspunt. Met mijn vorige rugzak met zo'n hoes heb ik toch een paar keer met natte kledij op het werk gezeten. Uitzicht/vorm is voor mij eigenlijk niet zo'n belangrijk gegeven voor het kiezen van een rugzak die door weer en wind mijn kledij droog moet kunnen houden.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 17 mar 2021 10:36

1 tip voor de aanschaf van een rugzak: passen en in de houding, waarin je hem gebruikt!
Heb een Osprey, super om te wandelen maar op de woon-werk fiets, racehouding een onding!
Heb een Deuter, op de ww fiets, top en kan ook nog een laptop in, om te wandelen een onding!
Ach, ik zeg ook maar wat

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 19 mar 2021 14:47

Het was nog even koud vanmorgen. 0,0 graden op de ROX. En met de zomerschoenen al aan was het even koude tenen hebben aan het einde van de rit. Maar wel al een beetje licht om 6u15. We gaan de goede kant op!
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 22 mar 2021 10:20

Soms vraag je je af of ze het doen om even te pesten... :evil: Gisteravond buienradar gekeken en precies als ik wil fietsen (tussen 6 en 7) een buitje voorspeld (en de rest van de dag natuurlijk kurkdroog). Vanmorgen gelukkig niets meer te zien op de buienradar. Regenkans 0%. Uiteindelijk toch nog wel wat spetters opgevangen maar dat mocht gelukkig geen naam hebben en ook pas 3 km voor de eindbestemming.

De week weer goed begonnen met een kleine 40km.
Ride bikes, not tanks!

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 06 apr 2021 14:29

Vanochtend de overschoenen nog maar eens aangedaan, helmmutsje op. Handschonen aan.
In februari op de terugweg al eens ijsje gegeten, nu ijskrabben (bij wijze van spreken dan).
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 apr 2021 15:27

Drossie2 schreef: 13 mar 2021 20:33 Ik zoek een goede rugzak om mijn laptop mee te nemen op de fiets. Iemand een goede aanrader?
Het is om dagelijks 40km te fietsen.
Mogelijk heb je inmiddels al lang en breed een goede rugtas gevonden.
Ik gebruikte al jaren een ORtlieb Backroler met zo'n rugzak harnas.. (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen).
voordeel daarvan: heel veel ruimte en spullen blijven gegarandeerd droog. Nadeel.. de combinatie is nogal zwaar en met een laptopsleeve er in nog zwaarder.

Bovendien, pakte ik pre corona de fiets ook vaak voor een extern overleg en dan vond ik in mijn pak met stropdas binnenstappen met zo'n rugtas niet zo chique..

Waterproof is voor mij wel een vereiste want een rugtas met zo'n parachute erover dat vindt ik maar niks.

Na lang zoeken kocht ik een Ucon Acrobatics Frederik Lotus rugzak. https://us.ucon-acrobatics.com/products ... -dark-grey Dat leek Ideaal want die heeft een lange rits over de voorzijde en dat is, als je zoals ik je kantoorpak in je tas stopt echt heel prettig. Echter na de eerste rit in de regen bleek dat het materiaal waar de tas van gemaakt was wel waterdicht .. Maar de naden niet.. gevolg 3 dagen oude telefoon, laptop en pak nat.... na wat gedoe wel mijn geld teruggekregen en op zoek naar een andere

Maar omdat ik geen hele sportieve tas wil is de keuze niet zo groot. ik vond toen de New Rebels Mart
https://www.new-rebels.com/nl/waterafstotend/
de andere tas was over de 90 euro en deze nog geen 40.. En daar heb ik tot op heden nog geen spijt van gehad.. het rugpand is zacht en heeft een open structuur, de tas is van mooi materiaal, aan de binnenkant merk je dan wel dat de Ucon acorbatics meer dan twee keer zo duur was, maar de buitenzijde is hetzelfde spul! handig ook vakje voor klein grut en de laptop past er echt helemaal prima in.

En hij is al een aantal regenbuien van binnen gewoon droog gebleven. (naden zijn getaped) draagt comfortabel. Wellicht een aardige tip..

Ik fiets ongeveer vergelijkbare afstand.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie