Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 26 feb 2021 17:38

Je hebt nog nooit in de bebouwde kom meegemaakt dat je met de auto soms langzamer en soms sneller bent dan een fietser? En dat je dus twee keer ingehaald kan worden?

Ik ben veel nieuwsgieriger naar wat er eventueel nog tussen het Fiatje en de wielrenner is gebeurd toen de Fiat de wielrenner weer voorbij ging. Getoeterd, geroepen of iets anders?

Dat 'uitwijken' van de Fiat is ook overdreven, want hij werd niet gesneden door de wielrenner, maar de Fiat reed gewoon te ver naar rechts en corrigeerde dat

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 mar 2021 19:21


Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 mar 2021 22:32

Idd geniaal 😆
Heb het wel gemist hoor, hopelijk komende herfst weer kans!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 12 mar 2021 08:19

Gisteren was inderdaad wel de perfecte dag geweest anders. Haha. Blijkbaar zijn er inderdaad dus gekken die daar fietsen met zulke wind.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 12 mar 2021 13:12

thestudent schreef: 12 mar 2021 08:19 Gisteren was inderdaad wel de perfecte dag geweest anders. Haha. Blijkbaar zijn er inderdaad dus gekken die daar fietsen met zulke wind.
De wind is daar sowieso altijd hard.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 13 mar 2021 13:09

Ik kan zo gauw niet achterhalen of dit al eerder hier voorbij gekomen is, Blijt evenwel triest dat er op deze manier op wielrenners wordt gereageerd.

https://www.ad.nl/binnenland/het-leven- ... ~a79dc9ad/
Hoe sterk is de eenzame fietser...

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 mar 2021 09:28

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mar 2021 09:49

Bedankt Timo, ik hoop dat de mannen die dit aangaat het ook zullen begrijpen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 mar 2021 10:03

Ik voel een discussie aankomen tussen fatsoen, gelijkheid, gevoel van veiligheid (of intimidatie) .., maar ook weerbaarheid, opvoeding, tijdsgeest, vrijheid van meningsuiting etc.

Mijn mening, het is onnodig om opmerkingen te maken als je ingehaald wordt. Onafhankelijk door wat voor persoon dat is (man, vrouw, kind, bejaarde, helmloze...). En onafhankelijk van het soort opmerking. Je wordt ingehaald, je hebt toch al verloren ;-) blijf in je eigen bubbel :P.
Het is ook onnodig om je aanstoot te geven aan opmerkingen van mensen die je inhaalt. Zij hebben toch al verloren, door een opmerking (onafhankelijk van wat voor opmerking het is) laten ze zich alleen maar meer kennen. Daarnaast zijn het mensen die je na die 2 seconden passeren waarschijnlijk nooit meer tegen komt. Geen aandacht besteden, lekker verder gaan met wat je al deed, lekker fietsen.

Overigens kan je overwegen om positieve opmerkingen, complimentjes, wel te accepteren en daar blij van te worden. Dan is het een beetje zoals facebook of instagram. Alles is goed, zolang het maar positief is. Wat lastig kan zijn natuurlijk voor degene die toch dat compliment brengt. Want als je zegt: "mooie fiets" tegen een vent op een fiets. Die zal dat wel snappen, het gaat om de fiets. Zeg je dat tegen een wielrenster loop je zomaar het risico dat zij dat opvat als sexistisch, alsof je het niet echt over de fiets had maar over haar zelf. Hetzelfde compliment, zelfde zender, andere ontvanger == ander effect. Daarom kan je elke opmerking maar beter vermijden ;-)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 17 mar 2021 12:00

MarkVeenstra schreef: 17 mar 2021 10:03 . Daarom kan je elke opmerking maar beter vermijden ;-)
Daar vrees ik nu juist voor...........want van het vermijden van iedere opmerking wordt de wereld ook alleen maar slechter. En tot zekere hoogte zijn we hier heel hard op weg naar toe.

Een man mag niets meer zeggen tegen een vrouw
Een blanke mag niets meer zeggen tegen een zwarte
Een links mag niets meer zeggen over rechts en vv.
Een atheïst mag niets meer zeggen over een gelovige.
Een witte vrouw mag geen zwarte poëet vertalen
Een witte professor mag geen onderzoek meer doen naar slavernij

etc etc etc.

en uiteindelijk stopt iedere dialoog.

Ik vis er nu trouwens één specifiek zinnetje uit. Het is inderdaad vaak onnodig om een opmerking te maken en je als je die wel maakt moet je je inderdaad wel afvragen of je die opmerking ook gemaakt had als het geen vrouw geweest was. Maar het idee om maar krampachtig in je eigen bubbel te blijven om maar het risico te vermijden op teentjes te trappen ben ik heel erg tegen.

Overigens zijn er (en dat zal hier wel het geval zijn geweest) opmerkingen die je ook gewoon nooit moet maken en die gewoon echt niet kunnen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 mar 2021 14:08

We zijn nog nooit zo emotioneel en gevoelig geweest.
We zitten in een periode van hoog-romantiek. “De allerindividueelste uiting van de allerindividueelste emotie”
Vrijheid betekent niet meer ‘vrij van onderdrukking door een overheerser’, maar de vrijheid nemen alles te mogen zeggen wat er in je opkomt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mar 2021 14:27

Sulla schreef: 17 mar 2021 12:00
MarkVeenstra schreef: 17 mar 2021 10:03 . Daarom kan je elke opmerking maar beter vermijden ;-)
Daar vrees ik nu juist voor...........want van het vermijden van iedere opmerking wordt de wereld ook alleen maar slechter. En tot zekere hoogte zijn we hier heel hard op weg naar toe.

Een man mag niets meer zeggen tegen een vrouw
Een blanke mag niets meer zeggen tegen een zwarte
Een links mag niets meer zeggen over rechts en vv.
Een atheïst mag niets meer zeggen over een gelovige.
Een witte vrouw mag geen zwarte poëet vertalen
Een witte professor mag geen onderzoek meer doen naar slavernij

etc etc etc.

en uiteindelijk stopt iedere dialoog.

Ik vis er nu trouwens één specifiek zinnetje uit. Het is inderdaad vaak onnodig om een opmerking te maken en je als je die wel maakt moet je je inderdaad wel afvragen of je die opmerking ook gemaakt had als het geen vrouw geweest was. Maar het idee om maar krampachtig in je eigen bubbel te blijven om maar het risico te vermijden op teentjes te trappen ben ik heel erg tegen.

Overigens zijn er (en dat zal hier wel het geval zijn geweest) opmerkingen die je ook gewoon nooit moet maken en die gewoon echt niet kunnen.
Natuurlijk mag een man iets zeggen tegen een vrouw maar een groepje mannen dat opmerkingen schreeuwt tegen een onbekende vrouw is toch wel andere koek.
In een groot deel van de gevallen van seksueel geweld, begint het daarmee.
Het kan dus enorm intimiderend overkomen, ook al zijn de woorden relatief onschuldig.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie