Canyon
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Gewoon op blijven rijden. En als het afbreekt, dan wel niet weggooien zoals MvdP maar mooi in de achterzak! Vervolgens nog even een sprintje aanttrekken voor een clubgenoot, en dan even nakaarten over de zondagse training met een pilsje in de zoom meeting!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14245
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zou team MvdP gewoon starten met aeroads of zien we straks de slx?
Lijkt me gezien de berichtgeving ook wel een ding.
Lijkt me gezien de berichtgeving ook wel een ding.
Het gaat uiteindelijk om de aansprakelijkheid. Canyon geeft aan niet meer gebruiken, dus als je op je plaat gaat doordat er iets afbreekt dan kan je geen aanspraak maken op garantie of erger......
Ik ben wel benieuwd op welke gronden de lancering van deze Aeroad in het verleden is "verlaat", zijn er toen ook (deze) mankementen aan het licht gekomen?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Lijkt me onwaarschijnlijk dat hij nu nog van fiets wisselt. Hij rijdt toch altijd op die Aeroad? Heb hem volgens mij nooit op een ultimate slx gezien..wasbeer2006 schreef: ↑04 mar 2021 11:18 Zou team MvdP gewoon starten met aeroads of zien we straks de slx?
Lijkt me gezien de berichtgeving ook wel een ding.
Misschien alleen een ander stuur.
o'7o
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6264
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Van: https://www.bikeradar.com/news/canyon-a ... handlebar/Douglas schreef: ↑04 mar 2021 11:49Lijkt me onwaarschijnlijk dat hij nu nog van fiets wisselt. Hij rijdt toch altijd op die Aeroad? Heb hem volgens mij nooit op een ultimate slx gezien..wasbeer2006 schreef: ↑04 mar 2021 11:18 Zou team MvdP gewoon starten met aeroads of zien we straks de slx?
Lijkt me gezien de berichtgeving ook wel een ding.
Misschien alleen een ander stuur.
Dus ofwel naar de oude Aeroad ofwel naar de Ultimate.Canyon’s sponsored professional cycling teams, including Alpecin-Fenix, Movistar and Canyon/SRAM, have also switched bikes – to the previous-generation Aeroad and Ultimate all-rounder – following the incident.
En dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat je op de nieuwe aeroad niet meer zomaar welk stuur/stuurpen dan ook kunt monteren, vanwege de interne bekabeling door het balhoofd.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16666
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Garantie zal niet zo'n probleem zijn, de sturen worden nu, of toch goed bevonden, of gewisseld.
Maar om "bij erger" aansprakelijkheid vanwege Canyon te claimen en vooral te krijgen, bij ernstige blijvende lichamelijke zou wel eens een pak moeilijker kunnen zijn.
Al wens ik het niemand toe.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Geen sinecure om al die sturen te vervangen...fiets moet daarvoor volledig teruggestuurd worden.Lcsmet schreef: ↑04 mar 2021 18:05Garantie zal niet zo'n probleem zijn, de sturen worden nu, of toch goed bevonden, of gewisseld.
Maar om "bij erger" aansprakelijkheid vanwege Canyon te claimen en vooral te krijgen, bij ernstige blijvende lichamelijke zou wel eens een pak moeilijker kunnen zijn.
Al wens ik het niemand toe.
-
- Forum-lid
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 28 nov 2011 11:45
Als ze met een andere klem komen voor de shifter, hoeven alleen maar die klemmetjes vervangen te worden. Niet het hele stuur. En dat kan bijna iedereen zelf, en anders wel iedere fietsenmaker.
Als het hele stuur moet worden vervangen, dan wordt dat wel echt een probleem.
Maar als het ze lukt om met goede klemmen te komen, (en een andere zadelpen) dan valt het probleem nog mee.
Als het hele stuur moet worden vervangen, dan wordt dat wel echt een probleem.
Maar als het ze lukt om met goede klemmen te komen, (en een andere zadelpen) dan valt het probleem nog mee.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14245
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het gaat inderdaad om de klem, niet om het stuur.
Het is een andere klem door een andere vorm van het stuur.
Een klem maken lijkt makkelijk, maar ik heb op een beurs van meneer Hope eens een uitleg gekregen dat dit nog niet heel makkelijk is op Carbon, Het is geen rocket science, maar je moet wel goed weten waar je mee bezig bent.
Misschien zit ook wel het probleem dat de shifter net niet mooi op het stuur rust (door de klem) en er dan veel meer kracht op de klem komt een paar tiende mm kan er al voor zorgen dat het kapot gaat en gaat bewegen. MvdP leunt natuurlijk ook nog eens extreem naar voren.
Ik denk dat het best wel meevalt. Denk dat het zadelpen probleem vervelender is om op te lossen.
Het is een andere klem door een andere vorm van het stuur.
Een klem maken lijkt makkelijk, maar ik heb op een beurs van meneer Hope eens een uitleg gekregen dat dit nog niet heel makkelijk is op Carbon, Het is geen rocket science, maar je moet wel goed weten waar je mee bezig bent.
Misschien zit ook wel het probleem dat de shifter net niet mooi op het stuur rust (door de klem) en er dan veel meer kracht op de klem komt een paar tiende mm kan er al voor zorgen dat het kapot gaat en gaat bewegen. MvdP leunt natuurlijk ook nog eens extreem naar voren.
Ik denk dat het best wel meevalt. Denk dat het zadelpen probleem vervelender is om op te lossen.