Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Hoe ziet je (thuis)kantoor eruit?

Cyclopetje
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2019 22:42

Cyclopetje 22 feb 2021 21:12

rikkert schreef: 22 feb 2021 19:21
Cyclopetje schreef: 22 feb 2021 15:59 Je ziet wel weer hoe luxe sommige het hebben. Ik heb slechts een hok, maar wel met de hand vers gemalen Italiaanse koffie. De vloer is ongerept beton, het 'buro' een ouw blad en de vintage schoolstoel is net zo hard als het fietszadel. Spul van de kringloop. De fiets is een Italiaanse Tommasini uit 1982.
Er zijn er vele die rekeningen indienen voor een thuiswerkplek en ook nog de energie nota's bewaren. Not my cup of coffee !
Afbeelding
Mijn werkgever was zo lief om een tegoed bij een grote kantoormeubelboer beschikbaar te stellen. Ik moet zeggen dat het zit/sta buro dat ik daarmee heb aan kunnen schaffen echt aangename verbetering van mijn leven is. Stoel heb zelf gekocht en inderdaad de bonnetjes van de koffie en de verwarming bewaren is wel erg schraal. Maar ik moet ook zeggen dat ik niet in ieders portemonnaie kan kijken....

Maar he, je hebt tenminste nog een hok, ik zit 17 uur per dag in mijn slaapkamer. Gelukkig alleen op werkdagen.
Dit is ook mijn slaapkamer, bed staat andere kant en er hangt ook was. En geen verwarming ! Heb nooit begrepen waarom mensen overdreven luxe willen wonen. Net een showroom hier en daar. Maar goed, morgen stukkie fietsen, Da s ook werken en gezonder dan welk kantoor dan ook.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 feb 2021 21:30

Cyclopetje schreef: 22 feb 2021 21:12
Heb nooit begrepen waarom mensen overdreven luxe willen wonen. Net een showroom hier en daar.
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw, prijskaartjes eraan en we hebben een winkel.....Zij ziet dat toch anders........ ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 feb 2021 21:46

Wij hebben er plezier in om ons huis een beetje mooier te maken. Dat wil niet zeggen dat we er idiote bedragen aan uitgeven. We werken deels met tweedehands bouwmaterialen en de meeste meubels komen ook van Marktplaats (soms zelfs gratis afgehaald).
Het is dus vooral een kwestie van niet stoppen met stucadoren op het moment dat je verleid wordt tot het nemen van pauze door de koffiemolen ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54

Gebruikersavatar CampaYolo 22 feb 2021 22:00

wasbeer2006 schreef: 22 feb 2021 21:30
Cyclopetje schreef: 22 feb 2021 21:12
Heb nooit begrepen waarom mensen overdreven luxe willen wonen. Net een showroom hier en daar.
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw, prijskaartjes eraan en we hebben een winkel.....Zij ziet dat toch anders........ ;)
Daar zit inderdaad het probleem.
Ik heb jaren een leeg bierkratje met een restant
stuk meubelplaat erop gebruikt als salon tafel.
Prima tafeltje. De rest van mijn huis was min of meer hetzelfde ingericht.
En toen kwam mevrouw campayolo samenwonen, ik herken geen enkele kamer meer terug. Maar eerlijk is eerlijk, het is zeker geen achteruitgang.
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 feb 2021 08:45

Wij hebben een kantoortje aan huis maar dat is vorig jaar maart door mijn vrouw in beslag genomen. Die werkt nu al een jaar thuis. 3,5 dag per week
Zelf ben ik 1 januari aan een project begonnen waar ik 3 dagen voor werk. Op kantoor mag maar 1 persoon per ruimte komen en daar is een schema voor gemaakt.
Het werk wat ik doe kan makkelijk thuis. Niet leuk maar ik ben maar heel zelden op kantoor.
Op mijn hobbykamer heb ik een werkplek en een prima hok om te werken.
Achter m'n rug is een grote kastenwand met fietsspullen en ander hobby zooi. Met deuren zodat je de zooi niet ziet.
Eind van de kamer is een groot balkon en deur staat lekker open als het weer dat toestaat.

Happy met m'n kamer maar niet happy dat ik m'n collega's zo weinig zie. Zo een meeting met "de baas". Gaat prima maar even lekker samen aan het whiteboard geeft voor mij meer jus aan m'n werk.
Na 46 jaar werk ik niet meer voor het geld (pensioen kan al in) maar om onder de mensen te zijn............ Dat doel wil niet erg lukken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 feb 2021 09:01

Vanwege het Pavé Gerard bordje, kun je hier nog net mee wegkomen ;)

Net zo'n geval in elkaar gezet voor hier op het werk (niet voor mij maar voor de kinderen):
Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 feb 2021 12:53

Ernie C. schreef: 23 feb 2021 09:01 Vanwege het Pavé Gerard bordje, kun je hier nog net mee wegkomen ;)
Achter m'n rug staat ook een plank vol met kasseien :mrgreen:

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 23 feb 2021 13:27

Keezx schreef: 22 feb 2021 19:27
Orlok schreef: 22 feb 2021 18:43 Een fax . . . . . bestaan die nog.?
Ik ben in 2017 definitief met pensioen gegaan, maar de fax was er al een jaar of 10 niet meer.....
Voor internet was het een handig, snel communicatiemiddel.
offtopic keez, maar ik werk momenteel aan een computersysteem (kunnen/worden automatisch events mee genereert) waar ook fax-functionaliteit in zit. Enkele maanden geleden had ik nog het idee dat ik daar geen rekening meer mee diende te houden, echter word dit nog gebruikt in de US en ook in het oostblok nog enkele klanten.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 23 feb 2021 17:15

Het zal je verbazen, maar in de gezondheidszorg gebruiken we nog heel veel de fax om recepten naar de apotheek te sturen. Pas sinds kort kan dit naar de meeste apotheken digitaal.
Als het dossier uit een ander ziekenhuis wordt opgevraagd gaat dit nog altijd via de fax.

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 23 feb 2021 17:38

Fax viel/valt (volgens mij) onder briefgeheim. Heb bij een organisatie gewerkt waar contracten/verkoopovereenkomsten ook per fax gingen.
Previous name Jansen01

Cyclopetje
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2019 22:42

Cyclopetje 23 feb 2021 22:01

Dit hebben ze dan weer niet op het kantoor bij de baas: verse geitenmelk.
Het loopt hier als een automaat: 50 x slingeren aan de koffiemolen voor fijn gemalen Italiaanse koffie, Het water tap ik af langs de CV ketel. Je weet wel..die vulslang. Dan volgt het pruttelen en intussen de melk tappen bij Bertus. Oost west thuis best.Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 feb 2021 08:03

Bertus, of Berta?? ;)

Plaats reactie