Tja, dan moeten de renners niet komen klagen hé (al vind ik het nog steeds onzin)
Heel dat gezever over 'veiligheid' loopt soms de spuigaten uit, je neemt ieders gezond verstand weg door alles te reglementeren. En dan gaat dat niet enkel over fietsen maar over heel onze maatschappij, alles moet 'veilig' zijn, zo erg zelfs dat je niet eens meer mag/kan leven.
Breng iedereen dan in een chemische coma, zo kan er zeker niets gebeuren en is iedereen 'veilig'
Wielerseizoen 2021
het hangt er allemaal van de omstandigheden af: verwacht je een compact peleton, is de aanloop naar de rotonde hellend of dalend, wat volgt er na de rotonde, is het niet beter van de rotonde langs maar één zijde te doen nemen. wat is de toegevoegde waarde van die rotonde, kan de meet niet wat verder gelegd worden, enz.. Vandaag gezien dat bij de aankomst in de tour de provence in de laatste km de hekken een meter of 3 naar buiten toegingen en dan terug naar binnen, wie verzint zoiets op een plaats waar voldoende ruimte was en komt er daar nog in de laatste km iemand in het midden van de weg gewandeld... En scherpe bochten in de laatste 100-en meters zijn ook te mijden zeker in de grote ronden waar zelfs voor plaats 10 of 20 "gevochten" wordt. Niet gevaarlijk maar in de vuelta heeft men de gewoonte op een aankomst bergop de finish 50 m na een scherpe bocht te leggen, wat daar het nut van is?MarkVeenstra schreef: ↑11 feb 2021 10:08Een rotonde, en zeker zo'n grote ruime rotonde, zou ook in de laatste kilometer geen probleem mogen zijn. Ze gaan toch ook regelmatig nog een haakse bocht om op 300m voor de streep (of korter)?fiedoo schreef: ↑05 feb 2021 14:52 als er een peleton aan de sprint begint wat verwacht je dan? Dat ze de rotonde op 400m van de meet tegen 30 kms/u gaan nemen? Komaan zeg! kun je evengoed een massasprint organiseren met in de laatste 100m 20% bergaf liefst nog wat kasseien en de renners de schuld geven als het fout loopt!
Laat ik het omdraaien. Hoe lang (en breed) zou het laatste rechte stuk dan wel niet moeten zijn?
Want als je deze rotonde niet op 400m maar op 800m had gelegd. Was het dan goed genoeg geweest? Snelheid en druk om voorin te blijven is niet anders op dat punt toch? Moet je de rotonde dan op 1200m hebben als uiterste? Of op 2km voor de meet?
En een grote brede rotonde (het was zeker niet een of andere kleine minirotonde met allerhande obstakels), of 20% omlaag plus kasseien in de laatste 100m. Ik snap dat je het even in het absurde wilt trekken. Maar met die vergelijk als "dan kun je net zo goed" .., zeg je feitelijk dat er in ieder geval in de laatste 400m geen bocht, helling, knik, oneffenheid oid meer te vinden mag zijn. Vandaar mijn vraag, hoe lang moet dan het laatste rechte stuk in jouw ogen zijn?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Goede reactie van Trentin, ook wat betreft de voorbeeldfunctieafrit13 schreef: ↑11 feb 2021 13:24 Reactie van Matteo Trentin op het geklaag van zijn collega's over de nieuwe regels:
https://sporza.be/nl/2021/02/11/trentin ... 041581256/
In het verleden kon je zeggen dat er regelmatig iets schortte aan de communicatie, maar deze keer niet. Iedereen is geïnformeerd. In november en december was al een mail verstuurd naar 800 renners met daarin de plannen voor de nieuwe regels. Amper 16 renners hebben die mail geopend en het document bekeken.
Daarnaast zorgt het straatmeubilair voor gevaar. In de nieuwe regels van de UCI zouden er richtlijnen zijn voor het plaatsen van nadarafsluitingen, maar de eerste rit in de Tour de la Provence bewees dat er op vlak van straatmeubilair in sommige koersen ook nog werk aan de winkel is.
Diep in de finale moest het peloton in volle aanloop naar de sprint enkele verkeerseilandjes ontwijken. De stukje werden nergens aangegeven of gemarkeerd en dat zorgde achteraf voor onbegrip bij renners en de wielerwereld in het algemeen.
Onder meer columnist Thijs Zonneveld, Tomas Van den Spiegel van Flanders Classics en renners als Louis Vervaeke en Carlos Barbero lieten zich horen.
Diep in de finale moest het peloton in volle aanloop naar de sprint enkele verkeerseilandjes ontwijken. De stukje werden nergens aangegeven of gemarkeerd en dat zorgde achteraf voor onbegrip bij renners en de wielerwereld in het algemeen.
Onder meer columnist Thijs Zonneveld, Tomas Van den Spiegel van Flanders Classics en renners als Louis Vervaeke en Carlos Barbero lieten zich horen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Ik train (als er geen corona is) met een club met junioren en nieuwelingen mee. Die jonge gasten zaten bij het naar beneden rijden van een viaduct al op hun bovenbuis, voluit mee trappend en twee meter naar links en rechts zwabberend. Dat deed helemaal niemand, voor de profs dat deden, dus inderdaad wel degelijk voorbeeldfunctie.
Ach, ik zeg ook maar wat
Armpjes op het stuur mag ook niet meer. Er zijn allerlei regels wat betreft de afmetingen en verhoudingen van een koersfiets. Het is dan ook vreemd om toe te staan dat je er anders op gaat zitten. Dan kun je bij een TT fiets ook wel een tweede zadel of iets dergelijks op een gunstiger plaats aanbrengen.
Het viel me afgelopen seizoen bij een aantal ploegen op dat die zo'n joekel van een fietscomputert gebruiken, dat die bijna als tijdritstuur te gebruiken isEmPeHa schreef: ↑12 feb 2021 13:11 Armpjes op het stuur mag ook niet meer. Er zijn allerlei regels wat betreft de afmetingen en verhoudingen van een koersfiets. Het is dan ook vreemd om toe te staan dat je er anders op gaat zitten. Dan kun je bij een TT fiets ook wel een tweede zadel of iets dergelijks op een gunstiger plaats aanbrengen.
Ik zag in ieder geval bij Sunweb een paar keer dat met "armpjes losjes op stuur" de computer vasthouden daar wel verdacht veel van weg krijgt...
Misschien dat ze dit ermee ondervangen willen?
Met de spelling van dagdagelijks is niks mis. Staat in Van Dale en in de (officiële) Woordenlijst Nederlandse Taal. Of het al dan niet om correct taalgebruik gaat, is een andere kwestie, maar heeft niets met spelling te maken.