Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 feb 2021 14:27

@djemz, als je je er aan stoort dan blokkeer je mij toch gewoon?

En voor wat betreft je alleen een recht van spreken verwerft als je er zelf direct bij betrokken bent, dan is vrijwel iedere discussie/mening zinloos. Je raakt mij in ieder geval wel een beetje kwijt door iemand met een (afwijkende) mening weg te zetten als schreeuwer en wappie.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 feb 2021 14:41

Canyon rijders beginnen wat Tesla/Apple trekjes te krijgen, elke vorm van kritiek is ontoelaatbaar en absoluut onwaar.
Afbeelding

i-mac

i-mac 07 feb 2021 14:46

TL@ schreef: 07 feb 2021 14:41 Canyon rijders beginnen wat Tesla/Apple trekjes te krijgen, elke vorm van kritiek is ontoelaatbaar en absoluut onwaar.
Alleen een Tesla heb ik niet :lol: Los daarvan, om alle Canyon rijders over dezelfde kam te scheren, is ook wat overdreven.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 feb 2021 14:49

Uiteraard, dat is altijd het geval met veralgemenen. Het valt de laatste tijd echter wel hard op dat enige vorm van (terechte) kritiek altijd met het gestrekte been gepareerd wordt.
Afbeelding

0475
Forum-lid
Berichten: 811
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 07 feb 2021 17:18

TL@ schreef: 07 feb 2021 14:41 Canyon rijders beginnen wat Tesla/Apple trekjes te krijgen, elke vorm van kritiek is ontoelaatbaar en absoluut onwaar.
Wat ik wel heb, als Canyon berijder, dat ik het gevoel/idee krijg dat onder de kritiek er een diepere (emotionele?) laag onder zit van dat een koper van een Canyon eigenlijk iets schandelijks doet door niet bij een fysieke winkel te kopen en zo dus de detail handel het brood uit de mond rooft (en meer). Tsja, de wereld veranderd nu eenmaal en altijd.

Dat Canyon bij een gloednieuwe fiets een tegoedbon stopt als goedmakertje vind ik (ook) schandalig. Die hadden ze toch bij 2de kans c.q. outlet moeten neerzetten zoals ze dat anders ook doen.

En verder, over de kwaliteit van hun fietsen en de wijze van service verlening: Ze doen het echt niet slechter of beter dan de rest. Teveel om mij heen gezien in deze als andere branches.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 07 feb 2021 18:29

ypuh schreef: 07 feb 2021 14:27 @djemz, als je je er aan stoort dan blokkeer je mij toch gewoon?

En voor wat betreft je alleen een recht van spreken verwerft als je er zelf direct bij betrokken bent, dan is vrijwel iedere discussie/mening zinloos. Je raakt mij in ieder geval wel een beetje kwijt door iemand met een (afwijkende) mening weg te zetten als schreeuwer en wappie.
Ik ga je niet blokkeren, maar ik vind het een beetje belachelijk aan het worden dat ik al meermaals je herhaaldelijke onterechte kritiek onderuit gehaald heb met voorbeelden en je die (uit gemakzucht?) negeert om dan een paar maanden later weer diezelfde punten hier te komen uit spuwen.

Waarom zie ik je niet in andere topics commentaar geven over bijvoorbeeld wilier die moeilijk doet over gescheurde kaders te vervangen terwijl ze er garantie op geven? Want die koop je toch bij de felbegeerde fietsenmaker?

Wel die fietsenmaker kan er zelf niets aan doen want het toeval wil dat een goeie vriend van me wilier dealer is en er een klant van hem al 6 maand(!!!) aan het wachten is op antwoord over zijn kader.

Heb je kritiek over de zadelpen en de afhandeling? Daar ga je mij niets over horen zeggen, want daar heb ik zelf ook als canyon fan mijn bedenkingen over.

Een zadelpen die zoveel schade heeft na enkele honderden kms terwijl diezelfde fiets in het peloton gereden heeft.. Daar klopt iets niet aan.

En vooral sinds ik een foto gezien heb uit het prof peloton waar er al een plaatje tussen zat doet mij vermoeden dat ze er al van op de hoogte waren, maar die fietsen toch verkocht hebben.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 07 feb 2021 18:34

TL@ schreef: 07 feb 2021 14:41 Canyon rijders beginnen wat Tesla/Apple trekjes te krijgen, elke vorm van kritiek is ontoelaatbaar en absoluut onwaar.
Geen probleem met terechte kritiek zoals een fiets met schade aanleveren (die kun je natuurlijk ook gewoon retour sturen) of dat zadelpen geval.

Maar kom niet af met die levertijden want dat is niet alleen bij canyon zo, een fiets kopen die je niet past, dat je ergens anders beter krijgt voor dat geld, dat er niemand die fiets gaat willen herstellen,.. Allemaal onzin van mensen die er totaal geen ervaring mee hebben.

En vooral als ze dan zelf een fiets gaan halen zijn 150km verder dan roept dat toch wel grote vraagtekens op bij mij.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 feb 2021 18:55

Helemaal met tomtom, 0475 en Djemz eens. Het is net of het een schande is dat je een Canyon koopt. Ypuh heeft het over de Canyon rijders, maar is dat een bepaalde soort mens die allemaal hetzelfde is? Ik rij toevallig op een Canyon omdat mijn 1e fiets die ik 2e hands kocht een Canyon was en mij goed beviel. Aangezien ik graag mijn 2e fiets zelf wilde opbouwen heb ik een nieuw los Canyon frame (met korting) gekocht en opgebouwd. Maakt mij dat een Canyon rijder? Ja, maar dat maakt mij niet hetzelfde als een andere fietser die ook een Canyon heeft.

Daarbij valt het mij op dat als Canyon een fout maakt jij direct je beklaag komt doen, wat voor last heb jij er van? Elk merk heeft wel eens problemen met een frame of onderdelen. Dat ze een waardebon bij een fiets doen met schade vind ik ook niet goed, maar als hij het er niet mee eens is kan hij de fiets terug sturen.

En idd wat Djemz zegt. Je staat vooraan om het over dit postorderbedrijf te hebben, maar het forum zit ook vol met mensen die 150km rijden om 40% korting te krijgen, die zijn net zo dodelijk voor de FM om de hoek ;)

Verder maakt het mij ook niet uit hoe en wat Canyon doet. Mijn volgende fiets kan straks net zo goed een Cannondale zijn, ik ben niet merkgebonden. Ben wat dat betreft niet echt over 1 kam te scheren met Tesla/Apple gebruikers ;) Vind het belangrijker dat de geometrie goed bij mij past.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 feb 2021 20:09

Ik wil er ook wel even overheen plassen,
Er staat bij ons in de garage een aero van 2016 heeft 70k+ op de teller staan,
Is gebruikt als koers-klim-winter-training-swift-fiets, heeft diverse malen het asfalt gezien en word nog steeds dagelijks misbruikt.
Geen (diverse) ploeg fiets die er nog aan heeft kunnen tippen qua gevoel, dus geen kwaad woord over Canyon hier.
Dat zeggende hebben, alleen het frame en vork is van Canyon de rest is ingehuurd dus zoveel kan er niet fout gaan.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 07 feb 2021 20:23

Idd nuitkor, ik ben trouwens ook totaal niet merkgebonden. Ik was op slag verliefd op de teamfietsen van movistar. Toen ik zag dat ik een fiets in die kleurstelling voor 2200€ kon kopen viel ik bijna achterover. Daarom was het een no brainer voor mij.

Nu vind ik die teamkleuren van de Cannondales van EF echt mooi. Moest ik nu een fiets kopen zou het dus wss zo1 worden.

hayes

hayes 07 feb 2021 21:01

tomtom schreef: 07 feb 2021 12:51
hayes schreef: 07 feb 2021 10:27 Dan moet je toch concluderen dat ze dit zelf gewoon niet getest hebben. Als je dit al ziet na 500km...
Grappig dat vooral de niet-Canyon rijders precies schijnen te weten wat Canyon wel of niet weet/test/doet :winkthumb: ! Ik denk inderdaad dat Canyon dit soort zaken niet test met eigen testrijders, pro-teams en werknemers. Ze gooien de fiets gewoon op de markt en zien dan wel. Echt een Duitse fabrikant eigenschap tenslotte..... En niet te vergeten dat bij andere fietsfabrikanten na release ook nooit problemen worden geconstateerd.
Wow. Als mijn Sensa dit euvel zou gehad hebben, was ik echt wel heel erg pissed geweest. En zeker als de fiets best wat kost. Het is ook niet alsof Canyon niet de ressources heeft om wat deftig te testen.

Ik kijk amper in het Canyon topic. Weet ik meteen waarom. Misschien moet dit topic dan inviteonly worden...
#langetenen

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 08 feb 2021 06:56

hayes schreef: 07 feb 2021 21:01
tomtom schreef: 07 feb 2021 12:51
hayes schreef: 07 feb 2021 10:27 Dan moet je toch concluderen dat ze dit zelf gewoon niet getest hebben. Als je dit al ziet na 500km...
Grappig dat vooral de niet-Canyon rijders precies schijnen te weten wat Canyon wel of niet weet/test/doet :winkthumb: ! Ik denk inderdaad dat Canyon dit soort zaken niet test met eigen testrijders, pro-teams en werknemers. Ze gooien de fiets gewoon op de markt en zien dan wel. Echt een Duitse fabrikant eigenschap tenslotte..... En niet te vergeten dat bij andere fietsfabrikanten na release ook nooit problemen worden geconstateerd.
Wow. Als mijn Sensa dit euvel zou gehad hebben, was ik echt wel heel erg pissed geweest. En zeker als de fiets best wat kost. Het is ook niet alsof Canyon niet de ressources heeft om wat deftig te testen.

Ik kijk amper in het Canyon topic. Weet ik meteen waarom. Misschien moet dit topic dan inviteonly worden...
#langetenen
Ik denk dat je overschat hoeveel mensen hier nu een nieuwe Aeroad hebben, dus daarom hoor je ook weinig mensen die "pist" zijn hier.

En je mag van mij best commentaar hebben hoor, maar het valt wel op dat steeds dezelfden hun gram komen halen als er iets mis is bij Canyon. Begint wat op bashen te lijken. Dat is onnodig en voegt niets toe aan dit topic.

Plaats reactie