Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 04 feb 2021 11:25

michielios2 schreef: 04 feb 2021 11:22 Heb wel enige twijfel of dit nou de oplossing gaat zijn, hoor ook verhalen van mensen die het probleem hadden terwijl ze de fiets alleen binnen hebben gebruikt.
Weet je hoe die mensen hun zadelpen hebben gemonteerd? Met carbonpasta met korrel of korrelloos (haarspray bv.)?

Want uit het bericht van canyon haal ik dat vooral wrijving met korrel/vuil funest is.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

michielios2
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 dec 2018 09:20

michielios2 04 feb 2021 12:16

Volgens diegenen wel vet aangebracht naar behoren. Overigens is bij de meeste fietsen (inclusief die van mezelf) het vet al aangebracht door canyon.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 04 feb 2021 13:10

Hoe hebben ze dat precies gedaan dan bij jou? Zit het zadel al gemonteerd in de doos?

In mijn geval (ultimate) zat het zadel+pen los in de doos, dus zonder vet. Ook in de zadelbuis bij mijn weten niks ingevet.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 04 feb 2021 13:21

canyon doet er toch zo'n zakje bij?
nu als je zoekt naar canyon carbon paste, zijn er veel hits van mensen die het niet bij hun fiets geleverd kregen.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 04 feb 2021 14:03

Ik gebruik Tacx carbon montage pasta, met een klein korreltje. Geeft bij mij al jaren de beste fixatie, voorheen had ik nog wel eens een zakkende pen. Ik heb gewoon hetzelfde schuurschade op mijn zadelpen, zoals de foto op de vorige pagina.

Ik noem dit echt geen schade, volgens mij is het een utopie dat je het gedeelte van je zadelpen dat in je frame gaat nieuw houdt. Wat je ook gebruikt.

Het is vooral iets bij de verkoop, als de nieuwe eigenaar het zadel hoger wil afstellen. Dan zie je dat wel, maar anders niet.

Ben ook benieuwd naar die sleave, dat kan er wel eens niet mooier op worden.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 04 feb 2021 14:42

Zonder montagepasta gaat het toch altijd fout? Bij mijn 90 kg zeker.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 feb 2021 14:55

HarryuitHilversum schreef: 04 feb 2021 14:42 Zonder montagepasta gaat het toch altijd fout? Bij mijn 90 kg zeker.
Bij mij ook hoor. Kan me nauwelijks voorstellen dat een (aero carbon) zadelpen goed blijft zitten als je er niets opsmeert. Ligt ook een beetje aan het clamp systeem, maar zo'n klein wigje op een paar Nm is doorgaans niet voldoende om welk gewicht dan ook te dragen (bijv. bij kasseien of een drempel).

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 04 feb 2021 14:56

Ik weeg 80kg. Geen montagepasta gebruikt, alleen haarlak.
Na de eerste ca. 300 km (buiten) nog geen verzakking.

Edit: betreft wel een ultimate, geen aeroad.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

lars_g
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2019 06:55

lars_g 04 feb 2021 15:26

marsman schreef: 04 feb 2021 14:03 Ik gebruik Tacx carbon montage pasta, met een klein korreltje. Geeft bij mij al jaren de beste fixatie, voorheen had ik nog wel eens een zakkende pen. Ik heb gewoon hetzelfde schuurschade op mijn zadelpen, zoals de foto op de vorige pagina.

Ik noem dit echt geen schade, volgens mij is het een utopie dat je het gedeelte van je zadelpen dat in je frame gaat nieuw houdt. Wat je ook gebruikt.

Het is vooral iets bij de verkoop, als de nieuwe eigenaar het zadel hoger wil afstellen. Dan zie je dat wel, maar anders niet.

Ben ook benieuwd naar die sleave, dat kan er wel eens niet mooier op worden.
Als je op weightweenies het Aeroad forum leest dan kom je wel fotos tegen van serieuze schades in plaats van de standaard schuurplekken. Als je zadelpen in gaat deuken bij de klem of het carbon dusdanig ver weg schuurt dat je er doorheen kan kijken, is dat geen gebruikelijke schade

michielios2
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 dec 2018 09:20

michielios2 04 feb 2021 16:03

Canyon zegt nu dus dat je juist géén carbon pasta (die standaard roze zakjes zie ze meeleveren) erop moet doen, ten minste, niet op de plek waar de seat post het frame in gaat. In plaats daarvan een korrelloze grease aanbrengen aan de binnenkant van je frame (waar de seat post in gaat). Dat was bij mij dus al gedaan door canyon.

Ik ben het eens dat het in mijn geval nog wel meevalt, maar als je bedenkt dat dit al na 100km in grotendeels droog weer fietsen is, waarbij het juiste vet dus al is aangebracht, vraag ik me af wat dit voor de lange-termijn betekent.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 04 feb 2021 16:09

Eens. Het verdient allemaal geen schoonheidsprijs.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 feb 2021 18:12

werkpaard schreef: 01 feb 2021 19:32 Dat zegt denk ik iets over de marge die ze in Oosterhout hanteren.
Dat zegt vooral iets over de marge van de anderen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie