Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27406
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jan 2021 19:52

Mijn analyse is dat de gemiddelde Nederlander niet zo zeer tegen de avondklok zelf is, maar dat de avondklok het symbool aan het worden is van serieus verzet tegen coronamaatregelen. Nu was er natuurlijk altijd al verzet, tegenspraak heb je nu eenmaal altijd in een democratie (en dat is ook goed)..

Maar na de schoolsluiting lijkt er bij veel Nederlanders "iets" geknapt te zijn. Daar kwam bij de zeer trage vaccinatie en de avondklok was de druppel die emmer deed overlopen.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 24 jan 2021 20:00

Ik denk vooral dat mensen gewoon een uitlaatklep missen. En in het geval van de relschoppers zijn dat denk ik 90% hooligans. Die hebben al een jaar geen verzetje meer op zondag en nu is de druppel inderdaad de avondklok. Ik had deze taferelen eigenlijk al eerder verwacht, mensen zijn alles helemaal zat en zoeken de confrontatie. Plunderingen zijn natuurlijk niet goed te praten maar een knokpartij met de ME is iets wat voor Corona ook gebeurde...

hopjes
Forum-lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 24 jan 2021 20:02

Voor zover ik weet is het niet scholen of trage vaccinatie maar het gemis aan perspectief en het feit dat die avondklok erdoor gedrukt is terwijl de cijfers de goeie kant uitgaan. Mensen hebben door dat ze bang gemaakt worden en dat de cijfers niet kloppen. Het geleuter over mutaties enz helpt ook niet. Wat ook meespeelt is dat mensen bijna niemand kennen die echt ziek is van corona terwijl deze personen gezond waren. Dat is ook de reden dat ik vanaf het begin af aan roep... Zorg dat de juiste cijfers en informatie openbaar gemaakt worden zodat je speculatie uitsluit. Die gommers en kuipers worden echt niet meer serieus genomen door iedereen, goh wat gek.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5339
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 24 jan 2021 20:03

Kijk ikzelf en velen anderen hier hebben nog veel te veel te verliezen om zo te reageren. Nacht en dagje politiecel is morgen toch echt niet handig ivm t werk. En ik kom pas echt in de problemen zonder werk.

Sowieso geen virusontkenner ofzo, maar wel teleurgesteld in de laatste maanden weer. Ik ga ook niet tussen mensen lopen die heilig geloven dat er microchips in de vaccins zitten.... En een potje matten is nou niet echt mijn ding.

Maar als je toch al geen werk meer hebt / het werk je verboden wordt door de overheid. Je ernstige finaciele gevolgen ondergaat. Dan worden deze keuzes echt een stuk makkelijker.

En laat die hooligans zo snel mogelijk maar weer toe tot t PSV stadion. Dan weet je ten minste exact waar en wanneer er gemat moet worden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jan 2021 20:05

hopjes schreef: 24 jan 2021 19:47 Maar het is een feit dat als je mensen lang genoeg onderdrukt en voorliegt dat op een gegeven moment de bom barst. Mensen voelen zich als dieren behandeld en gaan zich uiten... Iedereen met contacten weet dit en weet wat er op de planning staat. Weet je wat wel grappig is... Links hitst de boel op, de hoolies doen de knok en de mocros plunderen. Gezellig saampjes, het kan wel😉
Mensen die zich onderdrukt voelen moeten we misschien eens een jaartje naar Eritrea sturen, dan weten ze wat echt onderdrukken is.

En voorliegen? Wat is er gelogen door de overheid dat dit gedrag rechtvaardigt? Deze mocros hebben in ieder geval weinig last van de schoolsluiting...

Edit: En die cijfers zijn er gewoon. Beter onderzoek zoals 53x11 al vaak heeft voorgesteld zou beter zijn, maar deze groep begrijpt dat toch niet (of wil het niet begrijpen).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hopjes
Forum-lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 24 jan 2021 20:08

Hoeveel groeperingen heb je nog in Nederland die zich kunnen mobiliseren. Hooligans, moterclubs, antifa, pegida en daarnaast de lokale groepjes zoals urk, stein enz. Het zou heel erg vreemd zijn als deze rellen niet hieruit voort kwamen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 jan 2021 20:12

U vergeet nog het wereldberoemde Veen
Joseba schreef: 24 jan 2021 19:42
Lijkt me inderdaad niet meer dan normaal dat je dan de boel op stelten zet, met stenen naar politie gaat gooien, auto's in brand steekt en winkels plundert. Waarom mensen in steden (en Urk) daar meer behoefte aan hebben dan in ruraal gebied vind ik wel interessant. Gaat toch om dezelfde leugens, dezelfde vrijheid etc.
Steden en Urk sociologisch op 1 hoop gooien , normaal snijdt dat geen hout maar hier misschien wel.
Gesloten (sub)culturen die nu minder uitlaatkleppen hebben en redenen om keet te schoppen, wat op bepaalde leeftijden aantrekkelijk is , om hierarchieen* te bevestigen of te vestigen.

*Wie er als eerste een steen naar de politie gooit is voor minimaal een kwartiertje het mannetje.
Laatst gewijzigd door Keezx op 24 jan 2021 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

hopjes
Forum-lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 24 jan 2021 20:12

amclassic-fan schreef: 24 jan 2021 20:05
hopjes schreef: 24 jan 2021 19:47 Maar het is een feit dat als je mensen lang genoeg onderdrukt en voorliegt dat op een gegeven moment de bom barst. Mensen voelen zich als dieren behandeld en gaan zich uiten... Iedereen met contacten weet dit en weet wat er op de planning staat. Weet je wat wel grappig is... Links hitst de boel op, de hoolies doen de knok en de mocros plunderen. Gezellig saampjes, het kan wel😉
Mensen die zich onderdrukt voelen moeten we misschien eens een jaartje naar Eritrea sturen, dan weten ze wat echt onderdrukken is.

En voorliegen? Wat is er gelogen door de overheid dat dit gedrag rechtvaardigt? Deze mocros hebben in ieder geval weinig last van de schoolsluiting...

Edit: En die cijfers zijn er gewoon. Beter onderzoek zoals 53x11 al vaak heeft voorgesteld zou beter zijn, maar deze groep begrijpt dat toch niet (of wil het niet begrijpen).
Tja, ik heb niks in Eritrea te zoeken maar voel me ook onderdrukt in mijn vrijheid. Maar wie ben jij om daarover te oordelen? Gaat het goed met je vanuit je ivoren toren?!

De Engelse mutatie en besmetting cijfers klopten niet.
De grafiek van kuipers wat de aanleiding was voor de avondklok was gebaseerd op verschillende cijfers en meetpunten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jan 2021 20:15

Er is altijd wel een overtreffende trap te vinden Mark. In Noord Korea zijn ze jaloers op Iritrea denk ik.

Dit soort gedrag is NOOIT goed te praten, maar dat een groeiende groep het beu is kan ik helemaal snappen. Dit weekend werd het geroeptoeter van Johnson direct overgenomen (de britse mutant is dodelijker), maar in de UK fluiten de wetenschappers hem al terug dat er nog lang geen overtuigend bewijs is. Die enorme verspreiding in Lansingerland lijkt ook een wassen neus, scholen 2 weken langer dicht terwijl OMT 1 week adviseerde, avondklok terwijl de cijfers dalen en dan harder controleren dan er ooit gedaan is op alcohol in het verkeer, de herhaalde oproep om niet naar natuurgebieden te gaan terwijl vele demonstraties geen verspreider zijn geweest.
En zeker nu de beslissingen langzaam maar zeker ook een electoraal ondertoontje lijken te gaan krijgen wordt het gewoon allemaal teveel voor steeds meer mensen. Zeker icm gebrek aan enig perspectief.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jan 2021 20:18

Zie net dat Nieuwsuur vanavond om 21:30 wat meer achtergrond wil brengen bij de rellen. Wie zijn deze mensen en wat willen ze? Lijkt me bijzonder interessant.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 jan 2021 20:26

Het zou me verbazen als het meerdan gewoon onbehagen is met een aantal zaken, maar ik ga het ook even bekijken...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jan 2021 20:38

hopjes schreef: 24 jan 2021 20:12 Tja, ik heb niks in Eritrea te zoeken maar voel me ook onderdrukt in mijn vrijheid. Maar wie ben jij om daarover te oordelen? Gaat het goed met je vanuit je ivoren toren?!

De Engelse mutatie en besmetting cijfers klopten niet.
De grafiek van kuipers wat de aanleiding was voor de avondklok was gebaseerd op verschillende cijfers en meetpunten.
Besmetting cijfers kloppen niet? Je bedoeld de verwachting dat die Engelse variant 30% besmettelijker was/is? Als mensen niet snappen wat het verschil is tussen een verwachting en een voldongen feit, dan mag je de kaart rellen trekken?

De avondklok is gebaseerd op het feit dat de ziekenhuizen nog steeds knap vol liggen, je weet wel dat cijfer dat dagelijks in de MSM terug komt en de verwachting dat de Engelse variant besmettelijker is. Dat waren de feiten toen het besloten werd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gesloten