Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5810
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 jan 2021 19:16

COUNTDOWN

Het is bijna net zo spannend als oud en nieuw.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 23 jan 2021 20:08

Mijn indruk is dat Nederland het nog steeds niet heel erg slecht doet qua corona getallen, op het vaccineren na. Het kabinet laat zich adviseren door het omt. Niemand met verkiezingen in aantocht durft verantwoording te nemen, oppositie is ook bang. Tja, niet leuk en ook niet verrassend. Helaas.

Vaccineren opstarten duurt lang, klaarblijkelijk is dit gekoppeld aan de beperkte voorraad. Tja, achteraf gaan we het zien.
Ik blijf die focus op die vaccins overdreven vinden, alsof gezond leven niet veel meer uitmaakt. We zullen over een jaar zien of deze vaccins allemaal wel zo goed zijn. Ik verwacht hier echt nog een enorme ellende mee komende maanden, maar kan niet aangeven waarom.

Die omt leden maken zich steeds belachelijker, nu krijgen ze iets kritiek dat ze teveel zichtbaar zijn en gelijk een huilverhaal in de vk. Ga je werk doen ipv geil op tv komen en ineens de BN-er uit hangen. Zorg dat je de juiste cijfers aandraagt ipv te schipperen en selectief te kiezen.
Media bah, echt bijna niet meer objectief, wat een angst zaaierij en aandacht trekkerij. Lockdown en avondklok smekers in de media, wat zetten jullie je ontzettend voor lul door het te roepen en te vragen maar wel elke keer in die studio gaan zitten.

Avond klok, wat een wereld zitten we in. Mijn indruk is dat het averechts gaat werken, velen zien dat de extra maatregelen amper werken en zijn er klaar mee.

Mondkapjes is illustratief voor het hele gebeuren. Mensen dragen het niet, roepen er wel om. Rivm is terughoudend, uiteindelijk komt het er wel en gaat niet echt beter. Sterker nog, er zijn aanwijzingen dat het tegendraads werkt.

Absurd dat mensen nog steeds jongeren overal de schuld van geven, zelf niet jong geweest? Al bijna een jaar restricties en geen feestjes, zelf bijna niet ziek worden en in de toekomst de financiële ellende. Respect dat het nog zo netjes blijft.

School kinderen/jeugd... Ik wil het niet weten hoe zwaar sommigen het hebben, maar ik vrees enorm veel schrijnende gevallen en een groter verschil tussen rijk en arm. Veel verborgen ellende en ook meer welgestelde kinderen zie je het aan af.

Wat dit corona gebeuren met mij doet? Een bevestiging van datgene wat ik al een paar jaar denk en wat steeds meer bevestigd word... We zijn een beetje dommer aan het worden met z'n allen, inclusief mezelf. Verkeerde focus en teveel blindstaren met als climax de complot theorieën van tegenwoordig. Echt triest dat mensen die denken iets te weten, op internet halve informatie vinden en zo graag geloven dat er zo veel fout is op deze wereld... Oops nu doe ik er zelf weer aan mee. Nou ja het zat wel. Ik ben een stukje ongeïnteresseerder geworden afgelopen maanden en daarin ben ik niet de enige, hopen op betere tijden. Ps ik ben niet negatiever geworden, wel minder sociaal naar mensen buiten mijn eigen kring.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 jan 2021 20:47

@hopjes voor 95% eens.

Of we echt dommer zijn geworden......... ik denk het niet, het komt alleen meer naar boven in een crisis situatie.
Als er een auto voorbij rijd zie je ook niet of er een goede bestuurder inzit, dat zie je pas als er zich bijzondere situatie of (bija) ongelukken zijn.

Er wordt een angstcultuur gecreëerd.

Er stond een mooi stuk in trouw vandaag over de dood en hoe je daar naar kijkt. Maar zo,n stuk haalt het niet bij de grote media, die zijn alleen geïnteresseerd in stemming makelij.

Dat omt erger ik me ook kapot aan. Breng gezamenlijk een advies uit en hou je waffel.

In talkshows virologie die vrijwel alle gesprekken afsluiten met we weten het niet zeker......... wat is het toch dat weet graag een viroloog horen praten en veel minder mensen met commen sense, op een of andere manier willen we feiten horen, die later geen feiten blijken te zijn.

Wat is eigenlijk een feit, het woordt wat veel te vaak onterecht gebruikt wordt, dat is volgens mij de beste betekenis.

De Britse variant is hier wel een voorbeeld van, helemaal niets aan de hand......... niet meer dan de normale corona, en maar maatregelen op baseren.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 23 jan 2021 21:07

Dommer is ook niet het juiste woord... Wat ik bedoel is dat we steeds meer dingen bewust blijven doen terwijl we weten dat het niet het beste is... Kijk naar het milieu, het voor jezelf goedpraten dat je een grotere auto en huis moet. Financiële winsten maken omdat het nu eenmaal in onze natuur zit. Kids stimuleren in opleiding, de wereld willen zien en liefst zsm, hoe we dit corona griep virus te lijf gaan, niet accepteren van de natuurlijke dood, de financiële wereld cq banken, de media, sport icm sponsorgeld en belangen, de politiek, goede-doelen-voorliegerij, misbruik in kerken/geloven, religie waarbij de rest slecht is. Ik doe er knetterhard aan mee allemaal. Beleg op de beurs, bitcoins, groot huis, 2 auto's, 3 sport fietsen, 4x per jaar op vakantie, kroeg, restaurant... Ik ben relatief gelukkig en wil zo niet 123 veranderen maar toch zie ik de toekomst voor mijn kinderen niet heel zonnig maar weet ook dat ik dat niet kan veranderen...

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 jan 2021 21:16

Bewustwording is 1, Maar 90% valt gewoon weer terug, let maar op straks.
hopelijk kunnen we ze kindere helpen het beter te maken en vooral met alles te minderen.

Want ik blijf erbij als we zo doorgaan dat we over 25 jaar zeggen dat corona helemaal niets voorstelde.

En heel belangrijk laat de overheid starten met het goeie voorbeeld.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 23 jan 2021 21:25

Helemaal mee eens.

Maar het feit dat ik bewust egoïstischer ben geworden en om me heen zie hoe anderen dat ook worden is best triest. We worden het, we weten het en we doen het. En het volgens mij gerelateerd is aan het feit dat ik er helemaal niet beter op wil worden qua middelen, geld of vrijheid of wat dan ook... Maar het is mijn vorm van afzetten tegen de domheid en blindheid van een hoop mensen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jan 2021 22:11

Welke vorm van paniek zaaien bedoelen jullie eigenlijk? Bovenstaande lange dialoog over paniekzaaien is doorspekt met doemscenario’s. Blijkbaar is de één zijn paniek de andere niet.
jullie monopoliseren de paniek gemakshalve maar even en gunnen de anderen hun paniek niet.
Do or don’t, there is no try

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 23 jan 2021 22:17

Tja, al jaaaren prediken goeroes, coaches en andere belanghebbenden dat je het eigen individu centraal moet stellen i.p.v. het collectief. Nou dat is aardig gelukt, met een toenemend egoïsme als gevolg. Zie ook al de diverse virusvoordringers.

Omdat het individu zo centraal staat, is het collectief, het samen, veel minder belangrijk gewordnen. met als gevolg dat eens zo machtige collectieve blokken, zoals bijv. de vakbonden, nu papieren tijgers zijn geworden.

Daarnaast vinden we dat alles maar maakbaar moet zijn, alles verklaarbaar, en als ons als individu niet aanstaat, moet dat gisteren al opgelost zijn.
We leren nu weer dat de mensheid soms dingen overkomt, die we maar moeten ondergaan en er maar mee hebben te dealen. Maar ja, ook dat kunnen we in onze rijke westerse wereld niet meer.

Alles moet continue doorgaan zoals IK heb heb gepland en oh wee, als er een nieuw virus opduikt, of een ander natuurfenomeen, dan moet de regering het maar oplossen, en moet er gisteren een sluitende verklaring voor zijn en eergisteren had er al een pasklaar draaiboek moeten liggen. Want ja, IK heb een forecast gemaakt dat IK in 2020 1 mln zou verdienen en dat kan nu buiten mijn schuld niet, dus moet IK schadeloos gesteld worden.

Juist in deze zie je maar weer hoe belangrijk het collectief, de samenleving is.
Nu bleren we allemaal wel, maar verder gebeurd er weinig. Als collectief kun je een vuist maken en zeggen, ho, tot hier en niet verder. Laatste maal dat dit in mijn herinnering is gebeurd was de demonstratie tegen de kruisraketten in 1983!!! Twee jaar later werden er 3,7!!!! miljoen handtekeningen aangeboden.

Of het nu gaat om kruisraketten, pensioenen, virusmaatregelen, etc alleen gezamenlijk kun je een vuist maken. En nee, dat is geen oproep om nu maar met 2 miljoen tegelijk schouder aan schouder te gaan demonstreren.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 23 jan 2021 22:22

Enzzo schreef: 23 jan 2021 22:11 Welke vorm van paniek zaaien bedoelen jullie eigenlijk? Bovenstaande lange dialoog over paniekzaaien is doorspekt met doemscenario’s. Blijkbaar is de één zijn paniek de andere niet.
jullie monopoliseren de paniek gemakshalve maar even en gunnen de anderen hun paniek niet.
Enzzo blijkbaar begrijpen wij elkaar niet, dat is niet erg. Ik heb geen zin om elke keer alles te moeten uitleggen. Als ik het idee had dat niemand me begreep hier dan had ik hier niet af en toe wat tekst getikt. Ik zie dingen op mijn manier en jij vind dat monopoliseren blijkbaar, dat mag.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 jan 2021 22:33

Je begrijpt mijn vraag niet. Je zegt dat de regering, het OMT en het RIVM aan paniekzaaien doet. Vervolgens kom je zelf met een eindeloze opsomming van paniekzaaierij. De vraag is dan welke -vermeende- paniekzaaierij wel is toegestaan? Alleen die van jou?
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 jan 2021 22:42

Lol... Ja die demonstratie tegen kruisrakketten en 3.7 miljoen handtekeningen hebben zoden aan de dijk gezet... not

Die raketten zijn er nog en zijn beter dan ooit...

Ik weet het niet zo hoor. De vakbonden hebben nooit binding weten te maken met mijn generatie millennials. Ligt dat aan mij of de doelen van de vakbond? Die vooral bang zijn voor onvermijdbare dingen als verhoging aow leeftijd.

We zitten gewoon met een demografische verdeling die scheef is. Waar gek gemiddeld gezien het oudere deel van de samenleving het grootste gedeelte van t vermogen heeft. Mede geholpen door idiote huizenprijzen. Want alles moet altijd groeien toch?
Ook door de aantallen de grootste invloed op de politiek en nooit de wil om daar ook maar iets aan te veranderen / op te geven danwel de jongeren/starters iets te gunnen.

Zaken zoals de afschaffing van de basisbeurs zullen gewoon in mijn geheugen gegrift staan. En jup saamhorig meerdere malen tegen gedemonstreerd. Er werd door experts gewaarschuwd. Hielp geen donder....

Een hypocrieter besluit is er nooit geweest. Genomen door politici die zelf nog tot wel 12 jaar gesubsidieerd gestudeerd hebben. Wat voor ons studenten al goed onmogelijk was gemaakt. Lanterfanten was er echt niet bij. ( dan kreeg je al niks meer ). Jup zadel de studenten op met schulden. Tip twee zorg er daarna voor dat de hypotheekregels wat aangescherpt worden, waardoor voor een hele generatie een huis kopen onmogelijk is. Top plan. ...

Ja zo krijg je automatisch meer frictie. Wie zijn er nu rebels de jongeren of juist de oudere generaties? Ook word verregaande digitalisering door deze oudere groep vaak als onpersoonlijk en negatief ervaren. Door mij vaak niet. Leve Digid en ov-chipkaart!

Het gaat helemaal niet zo slecht met de maatschappii als geheel. En ik wil best zorg dragen en sociale zekerheid. Alleen de maatschappij verandert. En tja verandering wordt nu eenmaal niet geaccepteerd. En onze sociale zekerheid is niet ingericht op deze massale demografische golf en wordt dus jaar na jaar steeds moeilijker op te brengen.

Je doet er niets aan de tendens is altijd dat het naar de klote gaat. In de praktijk is het een langzame evolutie naar iets anders. En als ik oud genoeg ben zal ik de generatiekloof ook wel gaan voelen.

Ik vraag me soms serieus af waar al die vrije gedachten uit de jaren 60 en 70 gebleven zijn... af en toe kom je er eentje tegen. Maar verandering willen ze nu echt niet meer.
Laatst gewijzigd door thestudent op 23 jan 2021 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 jan 2021 22:49

wasbeer2006 schreef: 23 jan 2021 21:16 Bewustwording is 1, Maar 90% valt gewoon weer terug, let maar op straks.
hopelijk kunnen we ze kindere helpen het beter te maken en vooral met alles te minderen.

Want ik blijf erbij als we zo doorgaan dat we over 25 jaar zeggen dat corona helemaal niets voorstelde.

En heel belangrijk laat de overheid starten met het goeie voorbeeld.
Ik ga lekker door, en me kindere moete mindere....
Wat is er gebeurd met :verbeter de wereld, begin met jezelf? :(
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gesloten