Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 jan 2021 11:14

@daniel1975 Dat laatste wil ik ook niet beweren. Voor iemand de opmerkingen helemaal verkeerd leest.

De bevolking is meestal een stuk relaxter dan het regime. In Turkije ook zo.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 jan 2021 11:37

Sinds kort kunnen we Nederland ook aan dat rijtje toevoegen :)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jan 2021 11:40

thestudent schreef: 23 jan 2021 11:14 @daniel1975 Dat laatste wil ik ook niet beweren. Voor iemand de opmerkingen helemaal verkeerd leest.

De bevolking is meestal een stuk relaxter dan het regime. In Turkije ook zo.
Vergeet rusland niet!! Op de moskovieten na, dat is echt vervelend volk. Een binnenlandse vlucht die niet vanuit Moskou vertrekt is een stuk relaxter dan die over het paard getilde moskovieten die alles aan boord ff willen regelen.

Maar ik snap je opmerkingen helemaal hoor, no worries.
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 jan 2021 11:45

amclassic-fan schreef: 23 jan 2021 07:58
@rvv jij hebt je matrassen ook in prijs verdubbeld toen we in lockdown gingen? Ongeacht of er een verkoopcontract was.
In mijn markt is er geen sprake van schaarste. Er is meer aanbod dan vraag. De vraag is door de verplichte winkelsluiting sowieso al veel lager dan het aanbod.

Een matras in prijs verdubbelen is niet logisch.

Zou de vraag van matrassen veel hoger worden dan dat er kan worden aangeboden dan zal de prijs ook omhoog gaan.

Als ik slechts 10 matrassen ter beschikking heb en de volgende 10 gaan pas heel veel later geleverd worden en er zijn 100 klanten.. dan verkoop ik ze toch echt wel aan diegene die het meeste wil betalen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 jan 2021 11:47

Van Dissel zette streep door uitbreiden OMT'

Leden van het Outbreak Management Team (OMT) hebben vorig jaar in de zomer onderling gediscussieerd over de vraag of er bijvoorbeeld sociologen, gedragswetenschappers en economen toegevoegd moesten worden aan het belangrijkste adviesorgaan van het kabinet in de coronacrisis. De experts vroegen zich af of hun blik op de coronapandemie niet "te nauw" was, schrijft de Volkskrant in een reconstructie.

Het OMT bestaat hoofdzakelijk uit medisch experts. Wel kan het adviesorgaan "afhankelijk van de agendapunten" soms andere experts uitnodigen, schrijft het RIVM. De leden vroegen zich na de eerste coronagolf af ze in hun adviezen voldoende oog hadden voor het effect van de maatregelen op bijvoorbeeld kinderen en ondernemers. OMT-voorzitter Jaap van Dissel maakte volgens de krant een einde aan die discussie.

"Het OMT moet zich buigen over het virus, over testen, over een exitstrategie (...) We zitten er om de kwaal te bestrijden, niet voor de bijwerkingen", zou hij hebben gezegd. Het OMT zat met enkel medisch experts aan tafel lang niet altijd op één lijn. Met nog meer experts aan tafel zou het vinden van een consensus helemaal niet meer te doen zijn, zo vreesde Van Dissel.
Bedenkelijke berichten vandaag op het liveblog. :roll:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jan 2021 11:53

thestudent schreef: 23 jan 2021 11:47
Van Dissel zette streep door uitbreiden OMT'

Bedenkelijke berichten vandaag op het liveblog. :roll:
Yup.
En een paar omt leden die roepen dat de versoepelingen veel te ver gingen afgelopen zomer.
Alsof de bevolking het had begrepen en getrokken als de zomer strenger zou zijn geweest. Dan heb je toch weinig sociaal inzicht imho.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jan 2021 11:59

Een deel van de bevolking die ook hier op het forum zit vonden mijn opmerkingen in september ook belachelijk toen ik vond dat de jong volwassenen teveel hun gang konden gaan.
Of het echt gescheeld zou hebben weet ik niet omdat het toch bijna overal, zeker in Europa maar ook veel andere gebieden, flink verkeerd gegaan is.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 jan 2021 12:04

daniel1975 schreef: 23 jan 2021 11:40
Vergeet rusland niet!! Op de moskovieten na, dat is echt vervelend volk.
[/quote]
Wat echt vervelend is , en Rus op wintersport vakantie :lol:
Wat een ongemanierde volk, voor de rest geen kwaad woord over ze hoor.
Het westen heeft ze over 50 / 100 jaar hard nodig.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 jan 2021 12:07

Jans schreef: 23 jan 2021 11:59 Een deel van de bevolking die ook hier op het forum zit vonden mijn opmerkingen in september ook belachelijk toen ik vond dat de jong volwassenen teveel hun gang konden gaan.
Of het echt gescheeld zou hebben weet ik niet omdat het toch bijna overal, zeker in Europa maar ook veel andere gebieden, flink verkeerd gegaan is.
Dus het is nog altijd de schuld van de jongeren en jong volwassenen? :?:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 jan 2021 12:08

@thestudent, daar waren we het hier op het forum ook al over eens. Betreft de Volkskrant.

Ps bij Jans is alles onder de 70 jong of jong volwassenen ;-)

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 23 jan 2021 12:12

mao schreef: 23 jan 2021 12:04 Wat echt vervelend is , en Rus op wintersport vakantie :lol:
Wat een ongemanierde volk, voor de rest geen kwaad woord over ze hoor.
Het westen heeft ze over 50 / 100 jaar hard nodig.
Gelukkig is de gemiddelde Ollander op wintersport (of waar ter wereld ook) altijd de beschaafdheid zelve.....

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 23 jan 2021 12:18

Het valt alleen meer op door onze lengte,😜

Gesloten