Soms heb je pech maar veel degelijker blokken dan een 1.9 pompverstuiver TDI zijn er niet gemaakt.havana schreef: ↑21 jan 2021 17:51Dat komt omdat de boel milieuvriendelijk afgesteld staat. Daardoor gaat de 1e koppeling er binnen no time aan.
Even een kuurtje bij de betere VAG tuner lost het op, maar ja als je least is dat geen optie (maar kun je bij een kapotte koppeling gewoon "even" naar de dealer).
Overigens voor mij nooit maar dan ook nooit meer VAG. Ik heb een Octavia II 1.9 TDI gehad waar ik zeker 10k in heb gestoken aan onderhoud tot het blok ermee op hield en ik mijn verlies heb genomen. Wat een ellende dat ding...
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Campagnolo Ultra Dork
DAAR denk ik nog regelmatig aan terug... de 130pk in de A3 gechipt naar 155pk... wat was dat n feest. En dan met name t koppel. Totdat de auto gestolen werd... blijkbaar vonden anderen dat dus ook...
Die 1.9TDI's waren maar op 1 manier kapot te krijgen, koud mishandelen. Je zal maar net een auto overnemen van iemand die altijd volgas reed met een koude motor.
Onze 1.9TDI (130pk) had er na ruim 180.000km nog steeds veel zin in (nieuw gekocht)
Onze 1.9TDI (130pk) had er na ruim 180.000km nog steeds veel zin in (nieuw gekocht)
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7983
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Jawel! de PSA 2.0 en 2.2 HDi (vrijwel net zo goed alleen net iets beter )Soms heb je pech maar veel degelijker blokken dan een 1.9 pompverstuiver TDI zijn er niet gemaakt.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"
…"
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7983
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik heb een Citroen C5 met 2.0 HDi blok ooit naar de 4.500.000 km weten te krijgen. Ver daarvoor een Citroen CX 2.5 turbodiesel met 4 ton op de teller weggedaan. Die motor heeft toen nog een aantal jaar dienst gedaan in een Fiat camper waarvan de ongeblazen turbo net te weinig koppel had om vooruit te komen. Die eigenaar heeft er nog zo'n 75.000 km mee rondgereden.
Dus een pleidooi voor de oudere dieselmotoren van PSA (en die van VAG dus blijkbaar) hoezo duurzaamheid
Dus een pleidooi voor de oudere dieselmotoren van PSA (en die van VAG dus blijkbaar) hoezo duurzaamheid
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"
…"
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7983
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
ah ja. Moet natuurlijk 4,5 ton zijn...
En ja, tweedehands kopen en nog lekker mee doorrijden loont inderdaad! Nooit anders gedaan. Het helpt als je zelf ook wat kan sleutelen
Kleinigheidjes als een uitlaat, raammechanisme, hydrolekslangen lampen of kleine beurt zelf doen bespaart een hoop
En ja, tweedehands kopen en nog lekker mee doorrijden loont inderdaad! Nooit anders gedaan. Het helpt als je zelf ook wat kan sleutelen
Kleinigheidjes als een uitlaat, raammechanisme, hydrolekslangen lampen of kleine beurt zelf doen bespaart een hoop
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"
…"
Jeetje, wat moeten jullie allemaal verheugd zijn met de komst van elektrisch: geen versnellingsbak die kapot kan gaan, mooie loop, koppel, je hoeft ze niet te "chippen" en de 2 ton lijken ze allemaal lachend te halen.........
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0