Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 21 jan 2021 11:20

Jans schreef: 21 jan 2021 10:59 Ik weet niet of avondklok gaat helpen, maar wat dan wel?
Denk niet alleen maar het is een combinatie van, en het is volledig terecht dat deze maatregelen nu ook in NL worden genomen.

Dit wil je niet;

https://www.hln.be/buitenland/portugal- ... ~a1fb44db/
YFood !!!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jan 2021 11:23

Jans schreef: 21 jan 2021 11:11 .......Maar goed ook velen vinden sommigen dit onzin. En hoeveel afstand? 1 meter, 2 meter?
Ik denk juist dat de meesten niet zo'n probleem hebben met de basisregels.
Voor jou misschien 2 meter maar in België gaan we er vanuit dat anderhalve meter genoeg is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jan 2021 11:24

Interessant coronadebat. D66 lijkt om, wisselgeld nog niet bekend.

Diverse partijen hameren op harder afdwingen thuiswerken (incl. sancties voor bedrijven zoals het intrekken van staatssteun).

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 jan 2021 11:35

csteenbe schreef: 21 jan 2021 11:20
Jans schreef: 21 jan 2021 10:59 Ik weet niet of avondklok gaat helpen, maar wat dan wel?
Denk niet alleen maar het is een combinatie van, en het is volledig terecht dat deze maatregelen nu ook in NL worden genomen.

Dit wil je niet;

https://www.hln.be/buitenland/portugal- ... ~a1fb44db/
Extreem dun bewijs dat dit exclusief aan die Britse variant is te wijten.
Los daarvan is het extreem twijfelachtig dat die avondklok ook maar iets helpt
Los daarvan is de nevenschade als gevolg van klok en overige maatregelen gigantisch
Los daarvan is er ook een oplossing die nauwelijks pijn doet aan de maatschappij: vaccineren. Maar daar doen "we" het slechter dan gemiddeld op de wereld (dus inclusief alle landen die geeneens een vaccin hebben, zoals Havana onlangs terecht opmerkte)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 jan 2021 11:36

csteenbe schreef: 21 jan 2021 11:20
Jans schreef: 21 jan 2021 10:59 Ik weet niet of avondklok gaat helpen, maar wat dan wel?
Denk niet alleen maar het is een combinatie van, en het is volledig terecht dat deze maatregelen nu ook in NL worden genomen.

Dit wil je niet;

https://www.hln.be/buitenland/portugal- ... ~a1fb44db/
Je wilt het niet.., maar het gebeurd hier toch ook al?
Al zijn het niet de artsen die in het heetst van de strijd die besluiten hoeven te maken op dit moment nog.
Maar op een ander niveau wordt wel bepaald dat reguliere zorg afgeschaald wordt. Het is minder pijnlijk en minder zichtbaar.., maar zou onder de streep wel eens een stuk schadelijker kunnen zijn in aantallen levensjaren dat verloren gaat.
En dan heb ik het nog niet eens over niet medische schade, zoals leerachterstanden, blootstelling onveilige thuissituaties, vereenzaming etc.
Allemaal onderwerpen de minder in beeld zijn, die minder heftig over komen omdat ze minder accuut plaats vinden. Maar in mijn ogen niet te verwaarlozen.

Het laatste wat je wilt is de situatie nu in portugal. Zeker.
En ookal heb ik iets principieels tegen de vrijheidsbeperking van een avondklok. Voel ik langzaam maar zeker wel meer voor korter, harder ingrijpen ipv voortsudderen.

En ik verbaas me er ook over waarom dit onderwerp door de kamer heen moet. Terwijl een scholensluiting en verlenging. Of advies thuisbezoek, gewoon tussen OMT en demissionair kabinet met een pennenstreep bezegeld kan worden. Het begint allemaal steeds meer een politiek geneuzel te worden in een sprint naar de verkiezingen toe. Waar geven we weerstand op, waar komt een compromis naar voren, waar zetten we achter de schermen wat druk, hoe passen we onze "communicatie strategie" toe.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jan 2021 11:39

20:30 gaat het niet worden lijkt het. D66, SP en PvdA willen een later tijdstip. PvdA wil "geen koehandel over halve uurtjes". Benieuwd waar het uit uit zal draaien. 21:00? Of toch 22:00?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 jan 2021 11:41

all-in op Jetten et al gaan om: 22u, geen harde toezegging over einddatum.

Vrees ik :-(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jan 2021 11:43

Jetten zit in een lastig parket, want Kaag heeft al toegezegd. Alles wat hij eruit haalt meer dan 20:30 is in zoverre al knap.

22:00 vind ik persoonlijk wel een forse verbetering. Vooral mensen die na het werk nog willen hardlopen of tennissen zijn hier erg mee geholpen. Ook jongeren kunnen dan tot later sporten.
Laatst gewijzigd door havana op 21 jan 2021 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 21 jan 2021 11:44

53x11 schreef: 21 jan 2021 11:35 Extreem dun bewijs dat dit exclusief aan die Britse variant is te wijten.
Los daarvan is het extreem twijfelachtig dat die avondklok ook maar iets helpt
Los daarvan is de nevenschade als gevolg van klok en overige maatregelen gigantisch
Los daarvan is er ook een oplossing die nauwelijks pijn doet aan de maatschappij: vaccineren. Maar daar doen "we" het slechter dan gemiddeld op de wereld (dus inclusief alle landen die geeneens een vaccin hebben, zoals Havana onlangs terecht opmerkte)
:shock: of het nu aan de Britse variant ligt of niet....

Nevenschade....., ik denk overbelaste zorginstellingen is het ergste wat ons kan overkomen.

En de strategie die NL uitvoert m.b.t. vaccineren is gericht op het ervoor zorgen dat dit soort beslissingen zoals in Portugal niet hoeven gemaakt worden.
YFood !!!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jan 2021 11:52

Lcsmet schreef: 21 jan 2021 11:23
Jans schreef: 21 jan 2021 11:11 .......Maar goed ook velen vinden sommigen dit onzin. En hoeveel afstand? 1 meter, 2 meter?
Ik denk juist dat de meesten niet zo'n probleem hebben met de basisregels.
Voor jou misschien 2 meter maar in België gaan we er vanuit dat anderhalve meter genoeg is.
Het gaat mij erom dat het helemaal niet duidelijk is. In Frankrijk is het maar 1 meter, maar daar staan ze bij de kassa gewoon tegen je aan. Dus moet je je een beetje strategisch opstellen. (Karretjes zijn in veel winkels niet verplicht, dus die barrière is er dan ook niet).

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 21 jan 2021 11:58

Ik neem toch aan dat we inmiddels wel inzien dat wij Corona, mutaties daarvan en andere luchtweg virussen niet kunnen controleren.

Waarom wordt er in de debatten niet gesproken over het verhogen van de ziekenhuis capaciteit? Wij kunnen 2.500 corona patienten op een bevolking van 17.000.000 mensen niet aan, daar zit natuurlijk het probleem.

Ook snap ik niet dat wij daar geen personeel voor hebben. Er werken 220.000 mensen in de ziekenhuizen en een heel groot deel van de normale zorg in ziekenhuizen ligt plat. Als we dan in een noodsituatie zitten (waar ik aan twijfel), dan moeten er toch mensen van andere plekken in de ziekenhuizen inzetbaar zijn voor deze patienten?

Ik las ergens dat 1.000 extra plekken 1 miljard kost. Dat is natuurlijk een kleine kostenpost.... zeker waar we recent nog 10 miljard aan KLM hebben geschonken.

1.000 extra corona bedden, bescherm de kwestbaren en gooi de rest gewoon open. We moeten ermee leren leven, dit gaat nergens meer over.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 21 jan 2021 12:00

Er zit hier veel onderwijs op het forum, zijn er hier mensen die gisteren ook de live stream "Impact 2021, wetenschap met impact" gevolgd hebben?
Ook daar kwam corona natuurlijk voorbij en hoe hier door diverse universiteiten op in is gespeeld.
Ook hier tussen de regels door wel de onvrede dat politiek en media niet tot nauwelijks naar de wetenschap luistert cq het gesprek aan gaan.

Ik ken inmiddels diverse wetenschappers die behoorlijk gefrustreerd zijn over het feit hun resultaten heel relevant zijn als het gaat over de coronamaatregelen die opgelegd worden maar zij zien dat die maatregelen dus contra productief zijn. Hun onderzoek wijst immers iets anders uit,
thestudent schreef: 21 jan 2021 09:34 Jammer genoeg is iedere rationeel afgewogen betoog van een wetenschapper gedoemd te sterven
Het ging tijdens Impact 2021 ook over de ondernemende vaardigheden.
Jezelf en je verhaal op een juiste manier weten te verkopen is daar ook onderdeel van.
Veel wetenschappers zijn toch nog een beetje die wereldvreemde mensen die allemaal moeilijke woorden roepen en drukke powerpints vol met formules en grafieken geven.
De mensen voor wie de boodschap bedoelt word snappen er niks van en haken al direct af.

Gesloten