Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jan 2021 13:29

Het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs. Maar het leidt wel lekker af van het totaal falende vaccinatiebeleid.

Inmiddels zitten we qua percentage zelfs onder het wereldwijde gemiddelde. Hierbij zijn ook alle 3e wereldlanden, die niet eens vaccins hebben, meegerekend.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2021 13:31

havana schreef: 20 jan 2021 13:29 Het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs. Maar het leidt wel lekker af van het totaal falende vaccinatiebeleid.

Inmiddels zitten we qua percentage zelfs onder het wereldwijde gemiddelde. Hierbij zijn ook alle 3e wereldlanden, die niet eens vaccins hebben, meegerekend.
Wat dan weer onvoorstelbaar is dat dit niet breder opgepikt wordt, want dankzij dat falende beleid zien de doemdenkers geen andere oplossing dan vrijheden NOG meer inperken
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 jan 2021 13:33

Keezx schreef: 20 jan 2021 11:42
RVV schreef: 20 jan 2021 10:54
Vooropgesteld weten we hier allemaal wel dat onze meningen en reacties 0,0 invloed hebben op de politieke keuzes.

CUT
Toch blijf ik hier posten en mijn visie weergeven. Niet voor de “told you so” maar omdat iedereen een uitlaatklep nodig heeft ;) jullie hebben de pech dat dit voor mij het fietsforum is :lol:
Ik vind het prima hoor, je uitleven op een forum...maar ik behoud me het recht voor om er ook maar eens met gestrekt been in te gaan...moet je tegen kunnen.
Hoop zieligdoenerij, maar sta je wel eens stil bij de gang van zaken all over the world?
Beetje historisch perspectief zegmaar....
Vergeleken bij hoe pakweg driekwart van de mensheid moet leven is het in NL, of voor mijn part West Europa ,zelfs met corona, nog steeds een echt paradijs,..
Mensen zijn heel erg flexibel en passen zich meestal moeiteloos aan bij de omstandigheden, mits ze niet hopeloos jaren in de watten zijn gelegd, en zelfs dan zijn ze nog steeds in staat om snel om te schakelen, dat is niet iets om huilerig over te doen, maar om trots op de soort te zijn.
Het "rijke westen"is zo langzamerhand in een bubbel beland waarin elk lulligheidje als
"aanslag", aantasting van weetikveel, ieder mogelijk stapje terug wordt te vuur en te zwaard bestreden.
Mwaoohh ik vind het prima dat je er met een gestrekt been in gaat.

Maar jij hebt je leven ook al gevormd. (60 plusser toch? No offence verder) Dan is het ook allemaal wat makkelijker relativeren.

Maar wat heeft de jeugd dan daar aan? Is het hun schuld dat ze een “product” zijn van de hedendaagse maatschappij waar ze in leven? Wie ben jij om te bepalen of een kind/jongere zichzelf wel of niet zielig mag vinden? Ik vind dat behoorlijk arrogant. In de 2e wereldoorlog had de jeugd in het normale dagelijkse leven heel wat meer vrijheden dan nu. Dan kun je je afvragen wie het beter hadden.

Het sociale leven voor jongeren/jeugd word in deze periode van het leven gevormd. Omgangsvormen die ze nu opdoen zijn bepalend voor de rest van hun leven. De normale omgangsvormen worden hun massaal afgenomen. En weggezet als abnormaal gedrag.

Het ergste is dat we hun als maatschappij daarbij ook continue een schuldgevoel aanpraten.. een lerares zei tegen mijn dochter een tijdje terug op school dat ze geen rekening wilde houden met haar zieke vader omdat ze geen mondkapje droeg.. WTF als haar vader ziek is zou ze in de eerste plaats helemaal niet haar vader moeten willen opzoeken als ze bang is om corona over te brengen.

Dit illustrerend voorbeeld is ook datgene wat we keer op keer in de media zien georchestreerd door Rutte en de Jonge en hun OMT clubje wat alleen maar uit virologen en IC artsen lijkt te bestaan.

Angst en schuld gevoel aanpraten aan een generatie die ons straks uit de stront moet trekken. De stront die wij notabene veroorzaken als ouderen.

Je mag dit allemaal als lulligheidje weg zetten. Prima hoor. Maar dat kun je ook vanuit je eigen luxe doen dat je het allemaal prima voor elkaar hebt en je schaapjes op het droge hebt staan.

Bubbel 1)
Voor iemand die 10 miljoen euro heeft is 10000 euro een schijntje...

Bubbel 2)
Voor iemand die 1 euro heeft is 10000 euro grote rijkdom...

Ik weet wel in welke bubbel jij zit.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 jan 2021 13:57

daniel1975 schreef: 20 jan 2021 11:43
Ik ben bang dat er teveel makke schapen zijn die dit allemaal prima vinden. Die niet zelf aan waarheidsbevinding doen, die alleen NOS & RTL horen/lezen en heel naief gewoon oneindig vertrouwen hebben in het bepalen van de enige juiste koers door de regering.
Dit is dus waar ik moeite mee heb. Wat geeft jou het recht om andersdenkenden/voelenden aan jouw eigen criteria te onderwerpen en ze te diskwalificeren? Wat maakt jou (en anderen hier) superieur? Hebben deze mensen geen recht op een mening? En als het andersom gebeurt is de wereld te klein. Je kan ook mensen die zich minder verdiepen (of daar geen behoefte aan hebben) in hun waarde laten in plaats van ze als bange makke schapen weg te zetten toch? Zij zijn niet zoals jij, is dat erg?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 jan 2021 14:04

Joseba schreef: 20 jan 2021 13:57
daniel1975 schreef: 20 jan 2021 11:43
Ik ben bang dat er teveel makke schapen zijn die dit allemaal prima vinden. Die niet zelf aan waarheidsbevinding doen, die alleen NOS & RTL horen/lezen en heel naief gewoon oneindig vertrouwen hebben in het bepalen van de enige juiste koers door de regering.
Dit is dus waar ik moeite mee heb. Wat geeft jou het recht om andersdenkenden/voelenden aan jouw eigen criteria te onderwerpen en ze te diskwalificeren? Wat maakt jou (en anderen hier) superieur? Hebben deze mensen geen recht op een mening? En als het andersom gebeurt is de wereld te klein. Je kan ook mensen die zich minder verdiepen (of daar geen behoefte aan hebben) in hun waarde laten in plaats van ze als bange makke schapen weg te zetten toch? Zij zijn niet zoals jij, is dat erg?
Je maakt een denkfout... al die mensen die zich er niet in (willen) verdiepen (de schaapjes) zijn de vrijbrief om het beleid er door te drukken.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2021 14:06

Joseba schreef: 20 jan 2021 13:57 (...) Je kan ook mensen die zich minder verdiepen (of daar geen behoefte aan hebben) in hun waarde laten in plaats van ze als bange makke schapen weg te zetten toch? Zij zijn niet zoals jij, is dat erg?
Prima hoor als je jezelf er niet in verdiept
(knap onbenullig als het zulke ingrijpende kwesties betreft, maar ok...)

Maar hou dan gewoon je mond als de grote mensen praten
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 jan 2021 14:09

Rutte vraagt ons dringend, vooral s ochtends de boodschappen te doen, als met een avondklok de supermarkten ook eerder dicht gaan..,.
Dat is dus, wanneer we aan het werk zijn normaliter.., Dan blijft over, de zaterdagochtend of de zondagochtend. Dat zijn nou bij uitstek niet de rustigste momenten in de supermarkt. :lol:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 20 jan 2021 14:14

53x11 schreef: 20 jan 2021 14:06 Prima hoor als je jezelf er niet in verdiept
(knap onbenullig als het zulke ingrijpende kwesties betreft, maar ok...)
a) aanname b) bijzonder beledigend

53x11 schreef: 20 jan 2021 14:06 Maar hou dan gewoon je mond als de grote mensen praten
Als dit het niveau is dan ga ik dat zeker doen :shock:
Laatst gewijzigd door Joseba op 20 jan 2021 14:20, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2021 14:14

Hoe hard wordt er op dit moment op de D66'ers. PvdA'ers en GL'ers ingepraat op dit moment denken jullie? Hoeveel druk wordt er gezet, en welke middelen worden ingezet om ze over de streep te krijgen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2021 14:16

Joseba schreef: 20 jan 2021 14:14
53x11 schreef: 20 jan 2021 14:06 Maar hou dan gewoon je mond als de grote mensen praten
Als dit het niveau is dan ga ik dat zeker doen :shock:
Quote dan even de hele tekst:
Prima hoor als je jezelf er niet in verdiept
(knap onbenullig als het zulke ingrijpende kwesties betreft, maar ok...)

Maar hou dan gewoon je mond als de grote mensen praten
Laatst gewijzigd door 53x11 op 20 jan 2021 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jan 2021 14:17

Dus we moeten nu werken, kinderen thuis les geven, sporten en shoppen overdag. Dam’n, ik denk dat de dagen te kort worden ;-)


Maar ze doen het weer goed op de pers-co: een enorme golf voorspellen zodat ze straks kunnen vertellen dat de lockdown een fantastisch idee was!
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 jan 2021 14:29

Hugo de jonge:
Je kan achteraf wel zeggen "too little too late" maar je kunt niet zeggen achteraf, "we hebben teveel gedaan het had wel met wat minder gekund"
Dus daarom is de maatregel niet te zwaar.., je kunt maar beter wat teveel gedaan hebben..


ongelovelijk.

Gelukkig stellen de journalisten alleen vragen over de gevolgen mbt het virus., en niet over alle nevenschade etc.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gesloten