Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 jan 2021 09:43

Slowracer schreef: 20 jan 2021 09:39
Joseba schreef: 20 jan 2021 09:09 Vandaag wel een interessant stuk in het FD over het dilemma van werkgevers (sluit ook wel aan bij bedrijven meer een rol laten spelen bij het vaccineren van werknemers). Wat doe je als werkgever als je werknemers niet gevaccineerd willen worden?
daniel1975 schreef: 20 jan 2021 09:12 Kun je delen?
https://fd.nl/achtergrond/1370557/dilem ... coronaprik

Duitsland verlengt ondertussen de lockdown tot 14 februari, maar stelt geen avondklok in
Dat laatste is onjuist. De duitse deelstaten bepalen of er een avondklok is. En op sommige plaatsen is die er wel degelijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 20 jan 2021 09:51

thestudent schreef: 20 jan 2021 09:43

Dat laatste is onjuist. De duitse deelstaten bepalen of er een avondklok is. En op sommige plaatsen is die er wel degelijk.
Dat heb ik (nog) niet gelezen, alleen dat Merkel geen avondklok instelt.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 jan 2021 10:22

Enzzo schreef: 19 jan 2021 23:45 Vandaag in het Franse nieuws dat ook hier inmiddels 5 mensen zijn overleden na vaccinatie met het Pfizer vaccin.
In Noorwegen is al gebleken dat de doden daar (na vaccinatie) allen onderliggend lijden hadden en dat dit als doodsoorzaak wordt aangetekend.
De volgende vraag waren die mensen anders ook niet binnen een week overleden? Het waren allemaal ouderen met een samenstel van onderliggende ziektes. Ik weet bijna zeker dat mijn vader, als dat ter sprake gekomen zou zijn, zich een week voor zijn natuurlijke dood zich ook nog had laten vaccineren. (Hij overleed aan kanker, hartfalen, longontsteking, nierfalen, kies maar welke je hebben wilt).

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 20 jan 2021 10:34

Jans schreef: 20 jan 2021 10:22
Enzzo schreef: 19 jan 2021 23:45 Vandaag in het Franse nieuws dat ook hier inmiddels 5 mensen zijn overleden na vaccinatie met het Pfizer vaccin.
In Noorwegen is al gebleken dat de doden daar (na vaccinatie) allen onderliggend lijden hadden en dat dit als doodsoorzaak wordt aangetekend.
De volgende vraag waren die mensen anders ook niet binnen een week overleden? Het waren allemaal ouderen met een samenstel van onderliggende ziektes.
knip
Dat is inderdaad de juiste vraag Jans. Ik denk ook dat niet het vaccin de doodsoorzaak is maar het onderliggend lijden
Maar dat is dezelfde vraag die velen stellen bij het corona gebeuren, gaan er nu mensen naar IC door corona of door het reeds te zwak zijn.

Vandaar dat de juiste cijfers essentieel zijn. Wat gaat er dood en ligt er op IC, het is mensonterend dat er gedacht moet worden in nummers maar volgens mij de enige correcte manier. Probleem is dat we dan met onze privacy-regels zitten en waarschijnlijk snel de discriminatie kaart getrokken word waardoor we niet verder komen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jan 2021 10:42

Met alle respect: dat zijn dus compleet verspilde vaccins geweest. Daar had je ook mensen met perspectief mee kunnen inenten.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 jan 2021 10:49

Soms zijn we het dan weer eens, maar wie maakt de beslissing dan weer.

Dan "hoe goed" het in Frankrijk geregeld is. Ik las net van een 80 jarige dat ze eerst heel veel gangen door het ziekenhuis in Nimes moest voordat ze de vaccinatie ruimte gevonden hadden. (Ze was samen met haar dochter die al heel lang in Frankrijk woont, dus geen dwalend oudje). Ook lekker Frans dat het ene vaccinatie adres andere zaken doet (bijv. bloeddrukmeter) dan het andere. Er zat in ieder geval niet veel vaart in.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 jan 2021 10:54

:dislike:
Joseba schreef: 20 jan 2021 09:07
RVV schreef: 19 jan 2021 23:53 Had ik eerder niet genoemd dat ik een rotsvast vertrouwen in mijn eigen immuunsysteem heb? Maar dat werd weggezet als wappiepraat? *loopt fluitend weg*
Is het niet enorm frustrerend om voortdurend gelijk te krijgen in al je voorspellingen en overtuigingen en tegelijkertijd zo hard geraakt te worden door alle maatregelen? Dat fluitend weglopen lijkt me niet makkelijk.
Vooropgesteld weten we hier allemaal wel dat onze meningen en reacties 0,0 invloed hebben op de politieke keuzes.

Dit topic is voor mij ook een soort uitlaatklep. Elders op het internet ben ik niet met dit onderwerp bezig in de zin van actief deelnemen aan topics/social media etc. Wel lees ik elders het een en ander bij.

Ik, maar vooral mijn kinderen worden heel hard geraakt door alle maatregelen. Vooral dat laatste maak ik mij echt hele grote zorgen om. Nu mogen mijn dochters straks ook niet meer hun vrienden in de (weekend) avonden opzoeken. De hechte vriendengroepen waar ze in zitten in een tijd dat ze al niks mogen. Niet sporten (missen hun teamgenoten), niet even gezellig winkelen (zo belangrijk voor jonge meiden) niet even lekker een maccie pakken... geen sociale contacten meer op school, geen bijbaantje meer als vakkenvuller bij de Action wat ook een sociaal karakter heeft. en nu ook niet meer omgaan met hun vaste vrienden.. het voelt voor mij aan als een nekschot voor de jeugd.


Ik word hier zo verschrikkelijk verdrietig van...

Mijn reacties zijn inderdaad soms wat emotioneel. Maar soms vraag ik mij af in dit topic... zien jullie (alleen als je je aangesproken voelt) dan niet dat we elke dag als samenleving water naar de zee aan het dragen zijn?

Als je uitzoomt naar het grotere geheel en de hele pandemie overziet kom je je dan niet tot dezelfde conclusies die ik al een wat langere tijd verkondig?

Hoe kun je nu nog zoveel vertrouwen hebben in de overheid (overheden) als je gewoon ziet dat er sprake van 1 grote incompetentie? Iedere partij heeft zijn eigen agenda in dit verhaal. Het is inderdaad frustrerend als je dat benoemt en gelijk word weggezet als wappie.

Waarom mag een 80 jarige niet dood gaan maar een tiener wel?

Ik las in een reactie op nu.nl dat een hele bezorgde moeder haar depressieve dochter door de vingers zag glippen.. die dochter zei letterijk als de lockdown nog langer ging duren dat ze dit niet meer wilde meemaken. Zo triest..

Hoe kunnen jullie zomaar alle vrijheid die van ons afgepakt worden zonder morren accepteren?

Ik vind dat onbegrijpelijk. Het frustreert mij als ik in de supermarkt loopt en iedereen met een mondkapje op zie lopen.. niet het mondkapje zelf maar hoe makkelijk wij als samenleving wij ons laten beïnvloeden. We hebben de mond vol van een volgzaam Noord Korea. Maar hier gebeurd gewoon precies hetzelfde..

We staan er bij en kijken er naar... we worden als samenleving in een angstcultuur gedrukt. Diezelfde angst lees je hier ook doordrenkt op het forum.

En nu word het buiten fietsen in de avonduren bij (sommigen) afgepakt..

Verdorie dan komt het allemaal wel ineens heel dichtbij..

Die hypocrisie is inderdaad frustrerend. Net als keer op keer de steken onder de gordel te krijgen van sommige members. Die maar op de man blijven spelen En zelfs moderators maken zich hier schuldig aan :roll:

Toch blijf ik hier posten en mijn visie weergeven. Niet voor de “told you so” maar omdat iedereen een uitlaatklep nodig heeft ;) jullie hebben de pech dat dit voor mij het fietsforum is :lol:
Laatst gewijzigd door RVV op 20 jan 2021 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jan 2021 11:16

Er wordt nu geroepen dat de R op 0.98 ligt. Dat is de waarde van 1 januari. Ze gaan nu toch niet beweren dat ze daar op sturen? Ik durf er wel een heel serieuze weddenschap op te leggen dat die nu absoluut lager ligt. Kan niet anders gezien de lockdown en de dalende trend in de positieve testen.
Alles wordt door de overheid (en media!!) zo geframed dat in principe het meeste negatieve de toon vormt.

NOS zegt een document te hebben waarbij OMT 20.00 of 21.00 de starttijd zou moeten zijn. Als de overheid nu nog enigzins realiteitsgevoel heeft doen ze 21.00, al was het maar voor de sporters en de werkenden die 's avond nog hun ontspanning buiten zoeken.
Maar ik vrees het ergste met onze anti-beweeg-regering.....
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2021 11:17

daniel1975 schreef: 20 jan 2021 10:42 Met alle respect: dat zijn dus compleet verspilde vaccins geweest. Daar had je ook mensen met perspectief mee kunnen inenten.
Compleet mee eens.
Niet zoiets debiels als niet willen triëren bij IC bedden. En daarom tienduizenden verloren levensjaren accepteren om er enkele honderden te redden.
Rene ten Bos stelde dit heel scherp vond ik:
Ten Bos schreef:Niemand wil Bergamo-taferelen of triages. Ik denk dan bij mezelf: hoezo niet? Als je de reguliere zorg afschaalt, doe je in feite al aan triage – je maakt alleen niet zelf meer expliciet de keuze wie komt te overlijden.’
Hele verhaal linkte ik al eerder, maar staat hier: https://www.voxweb.nl/nieuws/filosoof-r ... tbezwering
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2021 11:20

daniel1975 schreef: 20 jan 2021 11:16 Er wordt nu geroepen dat de R op 0.98 ligt. Dat is de waarde van 1 januari. Ze gaan nu toch niet beweren dat ze daar op sturen? Ik durf er wel een heel serieuze weddenschap op te leggen dat die nu absoluut lager ligt. Kan niet anders gezien de lockdown en de dalende trend in de positieve testen.
Alles wordt door de overheid (en media!!) zo geframed dat in principe het meeste negatieve de toon vormt.

NOS zegt een document te hebben waarbij OMT 20.00 of 21.00 de starttijd zou moeten zijn. Als de overheid nu nog enigzins realiteitsgevoel heeft doen ze 21.00, al was het maar voor de sporters en de werkenden die 's avond nog hun ontspanning buiten zoeken.
Maar ik vrees het ergste met onze anti-beweeg-regering.....
Wat een avondklok wel gaat doen is het verenigen van mensen.

....In hun afkeer van deze maatregel en hopelijk daarmee ook in hun afkeer van de ingezette koers.


Soms vraag ik me af of de boel niet gewoon moet ploffen om uit deze idiote situatie te komen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jan 2021 11:21

@Jans en @hopjes:
ENZZO schreef:In Noorwegen is al gebleken dat de doden daar (na vaccinatie) allen onderliggend lijden hadden en dat dit als doodsoorzaak wordt aangetekend.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jan 2021 11:41

RVV schreef: 20 jan 2021 10:54 Vooropgesteld weten we hier allemaal wel dat onze meningen en reacties 0,0 invloed hebben op de politieke keuzes.

Dit topic is voor mij ook een soort uitlaatklep. Elders op het internet ben ik niet met dit onderwerp bezig in de zin van actief deelnemen aan topics/social media etc. Wel lees ik elders het een en ander bij.

Ik, maar vooral mijn kinderen worden heel hard geraakt door alle maatregelen. Vooral dat laatste maak ik mij echt hele grote zorgen om. Nu mogen mijn dochters straks ook niet meer hun vrienden in de (weekend) avonden opzoeken. De hechte vriendengroepen waar ze in zitten in een tijd dat ze al niks mogen. Niet sporten (missen hun teamgenoten), niet even gezellig winkelen (zo belangrijk voor jonge meiden) niet even lekker een maccie pakken... geen sociale contacten meer op school, geen bijbaantje meer als vakkenvuller bij de Action wat ook een sociaal karakter heeft. en nu ook niet meer omgaan met hun vaste vrienden.. het voelt voor mij aan als een nekschot voor de jeugd.


Ik word hier zo verschrikkelijk verdrietig van...

Mijn reacties zijn inderdaad soms wat emotioneel. Maar soms vraag ik mij af in dit topic... zien jullie (alleen als je je aangesproken voelt) dan niet dat we elke dag als samenleving water naar de zee aan het dragen zijn? ....

Toch blijf ik hier posten en mijn visie weergeven. Niet voor de “told you so” maar omdat iedereen een uitlaatklep nodig heeft ;) jullie hebben de pech dat dit voor mij het fietsforum is :lol:

:winkthumb: Vooral doen.
En een groot deel van bovenstaande is in mijn optiek een heel begrijpelijke emotie.

Het continu “aanvallen” van dezelfde persoon draagt ook weinig bij in deze discussie Wat dat betreft vind ik dat Joseba wat doorschiet hoewel ik het vaak ook wel met hem eens ben. Maar het telkens maar weer herhalen van die argumenten wordt soms wel wat vervelend. (Geldt overigens voor wel meer posts trouwens ;) )
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gesloten