Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 jan 2021 20:38

Je moet niet teveel van die wappies verhalen lezen joh ;-)
Afijn dat is filosoof nr 5 die ik tegen kom met die onzin..
Misschien maar eens een filosoof in het OMT?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2021 20:39

NicoNB schreef: 19 jan 2021 20:29 @53x11
Tnx for sharing, geweldig artikel
Je zou bijna vermoeden dat die denkers des vaderlands zich laten inspireren door ons forum te bezoeken. :lol:
Ze zijn er wel, verstandige mensen. Je moet alleen steeds beter zoeken lijkt het. :-(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 19 jan 2021 21:14

Enzzo schreef: 19 jan 2021 15:02Je doet weer allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn: Mensen met een donkere huid maken juist minder vitamine D aan door zonlicht.
@Enzzo, nu doe jij precies hetzelfde waar je Hopjes van ‘beschuldigd’. Eigenlijk drop jij hier iets als stelling wat niet juist is.

Mensen met een donkere huis maken niet minder vitamine D aan door het zonlicht. Donkere mensen maken minder vitamine D aan omdat er bij hen melanine in de huid aanwezig is.

Vitamine D en de donkere huid
Braun Beauty SL Dedacciai

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 jan 2021 21:18

Benieuwd wat de regels worden/uitzonderingen voor de avondklok.
Werkgeversverklaring gaat geen probleem worden.
En hoe gaan ze dat controleren, gok dat genoeg mensen zelf gaan maken, als ik al zie dat thuisbezorgd jassen opeens heel hard gaan via marktplaats...

Maargoed via Enhuizen naar huis fietsen zal vast niet meer mogen dan opeens, maar waar ligt de grens want ik ga echt niet de meest directe lijn fietsen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jan 2021 21:35

GPS thuis laten. Dan ben je gewoon verkeerd gereden.
Campagnolo Ultra Dork

bever
Forum-lid
Berichten: 2120
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 19 jan 2021 21:36

DDX schreef: 19 jan 2021 21:18 Benieuwd wat de regels worden/uitzonderingen voor de avondklok.
Werkgeversverklaring gaat geen probleem worden.
En hoe gaan ze dat controleren, gok dat genoeg mensen zelf gaan maken, als ik al zie dat thuisbezorgd jassen opeens heel hard gaan via marktplaats...

Maargoed via Enhuizen naar huis fietsen zal vast niet meer mogen dan opeens, maar waar ligt de grens want ik ga echt niet de meest directe lijn fietsen.
ja moeilijke kwestie. Ik heb ook een verklaring van vitaal beroep bij me en zal echt niet heel overhaast naar huis fietsen om maar op tijd thuis te zijn, maar om hem nou te gebruiken om maar na 20:00 op straat rond te lopen vind ik ook weer niet helemaal kloppen...

Laten we hopen dat de curfew wordt opgeheven als het langer licht blijft :like:

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 19 jan 2021 21:44

Tot op heden ontbreekt het aan handhaving van opgelegde regels. Ik verwacht niet dat met de avondklok er wel ineens mankracht is om flink te gaan handhaven. En mocht er wel gecontroleerd worden, dan verwacht ik niet dat de eenzame fietser de eerste is die ze staande houden.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2021 21:46

Die uitzonderingen op de avondklok wordt een giller. NL is natuurlijk hét land van de polderoplossingen, dus er kunnen straks een miljoen mensen nog de straat op.
Arme boa/agent die dat moet gaan controleren. Dus de mensen die over de regeltjes heen stappen zullen dat doen en de brave burger zit thuis.
Blijf nog wel nieuwsgierig of ze echt die 20.00-04.00 aan blijven houden. 22.00-06.00 zo meer logisch zijn imho.
Zag dat verschillende sportkoepels ook al aan de bel trokken dat het beetje sport wat er is nu nog meer onder druk komt te staan. Die eenzame fietser zullen er niet veel zijn, jongeren club-sport wel.
Enkel en alleen daarom zouden ze al moeten verschuiven naar een later tijdstip. Dan heb ik tenminste nog de illusie dat ze nog iets nadenken.
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 jan 2021 21:54

DDX schreef: 19 jan 2021 21:18 CUT

Maargoed via Enhuizen naar huis fietsen zal vast niet meer mogen dan opeens, maar waar ligt de grens want ik ga echt niet de meest directe lijn fietsen.
Zigzag route , moet je toch aan de kilometers kunnen komen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 19 jan 2021 22:18

Lcsmet schreef: 19 jan 2021 19:23 Om even over na te denken:
Weet iemand het?

Als ik gevaccineerd word:

1. Kan ik stoppen met het dragen van het mondmasker?
- Nee.

2. Kunnen ze restaurants, winkels en het hele MKB etc. heropenen en werkt iedereen weer normaal?
- Nee.

3. Ben ik bestand tegen COVID-19?
- Misschien, maar we weten het niet precies, het zal je waarschijnlijk niet stoppen om het te krijgen.

4. Ik zal tenminste niet meer besmettelijk zijn voor anderen?
- Nee, je kunt het nog steeds doorgeven, misschien, niemand weet het. Zelfs de WHO niet.

5. Als we alle kinderen vaccineren, zal de school dan weer normaal functioneren?
- Nee.

6. Als ik gevaccineerd ben, kan ik dan stoppen met het sociaal distantiëren?
- Nee.

7. Als ik gevaccineerd ben, kan ik dan stoppen met het desinfecteren van mijn handen?
- Nee.

8. Als ik gevaccineerd word en mijn (groot)vader ook, kunnen we elkaar dan knuffelen?
- Nee.

9. Worden bioscopen, theaters en stadions opnieuw geopend dankzij vaccins?
- Nee.

10. Zullen de gevaccineerden zich kunnen verzamelen?
- Nee.

11. Wat is het werkelijke voordeel van vaccinatie?
- Het virus zal je niet doden.

12. Weet je zeker dat het mij niet zal doden?
- Nee.

13. Als het virus me statistisch gezien toch niet zal doden, waarom zou ik me laten vaccineren?
- Om anderen te beschermen.

14. Dus als ik gevaccineerd word, zijn de anderen 100% zeker dat ik ze niet besmet?
- Nee.

15. Wanneer ik gevaccineerd ben, zal ik dan nooit meer positief getest worden middels de pcr?
- Nee. Sterker nog, je zal nog sneller positief getest worden met een pcr-test.

15. Wanneer ik gevaccineerd ben, loop ik dan geen risico op ernstige (dodelijke) bijwerkingen?
- Dat weet nog niemand, dat is volgens de WHO en het RIVM nog te vroeg om over te kunnen oordelen.

Waarom moeten we ons eigenlijk laten vaccineren? Weet iemand het?
Het gaat niet alleen om jou, het gaat om een voldoende grote groep.

En waar haal je dat antwoord op je eerste (!) vraag 15 vandaan?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 jan 2021 22:23

De heer Smet weet dat ook wel, maar heeft soms een wat popie jopie-achtige houding.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 19 jan 2021 22:30

53x11 schreef: 19 jan 2021 14:41
    Over de voorspelde doemscenario's waarop alle draconische maatregelen gebaseerd zijn:
    Ioannidis et al., 2020 schreef:Epidemic forecasting has a dubious track-record, and its failures became more prominent with COVID-19. Poor data input, wrong modeling assumptions, high sensitivity of estimates, lack of incorporation of epidemiological features, poor past evidence on effects of available interventions, lack of transparency, errors, lack of determinacy, consideration of only one or a few dimensions of the problem at hand, lack of expertise in crucial disciplines, groupthink and bandwagon effects, and selective reporting are some of the causes of these failures.
    Hele artikel: https://doi.org/10.1016/j.ijforecast.2020.08.004

    Geschreven door een meneer met meer inzicht in zijn kleine teen dan het hele OMT samen denk ik zo langzamerhand
    Never fall in love with your pet hypothesis 53x11, want liefde verblindt, dat zou jij toch ook moeten weten. Dat stuk gaat niet over de doemscenarios, althans, het gaat over alle scenarios die hebben gefaald, ook over de te rooskleurige.
    Overigens verliest Ioannidis de laatste tijd toch wel veel van zijn glans. Hij kan alleen nog maar schrijven dat alles k*t is, maar komt vervolgens zelf ook nooit verder.

    En nu ik toch bezig ben:
    Een andere pet hypothesis is die Great Barrington Declaration, allereerst biedt dat geen alternatieve oplossing, behalve dan alles gewoon maar loslaten, maar bovendien geeft het de illusie dat er wetenschappelijke discussie is over de maatregelen, die is er praktisch niet behalve van een paar randfiguren zonder geweldige H-indexen waar je erg aan schijnt te hechten, wel werken ze aan de universiteiten met de juiste namen. Die verklaring is ook niet onderbouwd met enige vorm van wetenschap. Het is alleszins meer een libertarisch economische verklaring dan een volksgezondheidsverklaring. De denktank waar het geschreven is, is niet helemaal onomstreden (heeft o.a. studies geschreven over de voordelen van sweatshops, downplayed global warming, en is bovendien gesponsord door oliemaatschappijen en de Koch broers (ik lijk wel een complotwappie!))

    Gesloten