Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 18 jan 2021 22:16

daniel1975 schreef: 18 jan 2021 22:12 Alleen doe jij voor deze keer waar je mij steeds van beticht: afbreken zonder zelf een goed alternatief voor te stellen.
Hoho.... het verschil is dat ik geen kritiek uit zonder een alternatief aan te dragen. Er hoeft niet altijd overal een alternatief voor te zijn. Geef de overheid de ruimte en het vertrouwen om hun werk te doen. Met alle bureaucratie die daar bij hoort. Houd je tenminste nog iets over om over te jammeren.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 18 jan 2021 22:17

senior schreef: 18 jan 2021 21:51 Zo, dat waren weer meer dan 10 pagina's gekanker op de overheid. Een overheid die overigens door diezelfde kankeraars in meerderheid is gekozen. Sterker, die deze mensen ook zo weer opnieuw zouden kiezen wegens zo goed voor het land en de economie. Doe mij maar een teiltje.
Aldus senior die kankert op mede forummers maar zich inhoudelijk beperkt.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 18 jan 2021 22:21

Als ik zie hoeveel reacties sommige mensen hier kunnen plaatsen, en de momenten van de dag dat ze dat doen, kan er nog wel wat thuisscholing bij, zou ik zeggen! :twisted:

Maar serieus, dat vaccineren in Nederland vind ik ook een groot schandaal. Dat heb ik al vele pagina's eerder aangegeven. De ziekenhuizen hadden het binnen 4 dagen geregeld voor het acute personeel, met slechts enkele dagen voorbereiding. Ook dat moeilijke gedoe over priklokaties; van Oss kan je overal in Nederland komen met een piepschuimen doos met wat droogijs. Ik zou ook liever hebben dat we nu wel tegen het einde van onze voorraad aanliepen. Wat er in zit, zit er in.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 18 jan 2021 22:23

Vicenza schreef: 18 jan 2021 22:21 Dat heb ik al vele pagina's eerder aangegeven.
Ik bespeur een trend in dit topic. Is het vooral belangrijk te verwijzen naar wat je al eerder hebt geschreven of voorspeld? Of vallen we nu gewoon definitief in herhaling :) ?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 jan 2021 22:25

Hoe zie jij eigenlijk jouw bijdrages aan dit topic?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 18 jan 2021 22:31

53x11 schreef: 18 jan 2021 22:25 Hoe zie jij eigenlijk jouw bijdrages aan dit topic?
Troltrollol

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jan 2021 22:46

hopjes schreef: 18 jan 2021 21:31 Ik heb dit reeds eerder aangegeven in dit topic, reeds in april. Dat hele lockdown gebeuren is een zegen voor mensen die niks willen... Niet willen werken, niet willen nadenken, niet willen sporten, gewoon niks doen, afwachten en roepen om een fukking vaccin ipv zelf ook maar iets nuttigs te doen aan gezondheid, leven, vrolijkheid en een betere wereld. Ook wat dat betreft heeft het virus ook wel de juiste slachtoffers, die zijn niet willekeurig...
Ben maar blij dat het overgrote deel van de bevolking min of meer doet wat er van hem/haar gevraagd wordt door de zelf gekozen overheid.
Dat we nu in een situatie zitten waarvan je kunt stellen dat het nu even niet zo goed uitkomt is dan misschien niet zo leuk maar wat mij betreft een noodzakelijk kwaad.

Kritiek op de zaken die slecht geregeld zijn is grotendeels terecht. Kritiek op de maatregelen ligt al wat lastiger met het aantal besmettingen die er nu nog zijn. Onze overheid is samen met zo ongeveer alle andere regeringen in een grote massahysterie terecht gekomen. In feite kunnen ze niet anders dan ongeveer hetzelfde als wat andere landen doen.

Tijdens de eerste golf hadden we één van de minst strenge lockdowns en de strengste maatregelen had het kabinet liever niet genomen maar moesten ze noodgedwongen nemen omdat het de enige stok was waar de oppositie, gesteund door de immer ontevreden bevolking nog mee kon slaan.

Ik ben het niet eens met te maatregelen maar ik snap dat regeren ook mensenwerk is waardoor de situatie waar we in zitten onvermijdelijk is. Willen we dat veranderen, dan moeten we onze mondkapjes afgooien en de straat op gaan. Doe je dat niet, dan ben je geen haar beter dan de mensen waar jij het over hebt
Campagnolo Ultra Dork

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 18 jan 2021 23:00

Ernie C. schreef: 18 jan 2021 22:46
hopjes schreef: 18 jan 2021 21:31 Ik heb dit reeds eerder aangegeven in dit topic, reeds in april. Dat hele lockdown gebeuren is een zegen voor mensen die niks willen... Niet willen werken, niet willen nadenken, niet willen sporten, gewoon niks doen, afwachten en roepen om een fukking vaccin ipv zelf ook maar iets nuttigs te doen aan gezondheid, leven, vrolijkheid en een betere wereld. Ook wat dat betreft heeft het virus ook wel de juiste slachtoffers, die zijn niet willekeurig...
Ben maar blij dat het overgrote deel van de bevolking min of meer doet wat er van hem/haar gevraagd wordt door de zelf gekozen overheid.
Dat we nu in een situatie zitten waarvan je kunt stellen dat het nu even niet zo goed uitkomt is dan misschien niet zo leuk maar wat mij betreft een noodzakelijk kwaad.

Kritiek op de zaken die slecht geregeld zijn is grotendeels terecht. Kritiek op de maatregelen ligt al wat lastiger met het aantal besmettingen die er nu nog zijn. Onze overheid is samen met zo ongeveer alle andere regeringen in een grote massahysterie terecht gekomen. In feite kunnen ze niet anders dan ongeveer hetzelfde als wat andere landen doen.

Tijdens de eerste golf hadden we één van de minst strenge lockdowns en de strengste maatregelen had het kabinet liever niet genomen maar moesten ze noodgedwongen nemen omdat het de enige stok was waar de oppositie, gesteund door de immer ontevreden bevolking nog mee kon slaan.

Ik ben het niet eens met te maatregelen maar ik snap dat regeren ook mensenwerk is waardoor de situatie waar we in zitten onvermijdelijk is. Willen we dat veranderen, dan moeten we onze mondkapjes afgooien en de straat op gaan. Doe je dat niet, dan ben je geen haar beter dan de mensen waar jij het over hebt
Ik ben het eens met je maar voor mij blijft staan dat ik om me heen ervaar dat mensen die weinig willen/doen achter de extreme corona maatregelen staan... En ik hou me ook wel enigzins aan de maatregelen want ik wil niet teveel provoceren en heb ook een voorbeeld functie. Ik loop niet weg voor mijn eigen verantwoordelijkheid, geen zorgen. Ik heb m'n eigen corona beleid, net als velen... De één wacht geduldig alles af en de ander is wat vrijer. Ieder z'n ding. Maar het lijkt me dat we dat wel gewoon mogen uiten ipv alles weg moffelen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2021 23:03

Probleem is dat de huidige protesten van dien aart zijn dat ik mij daar totaal niet fijn bij voel. Dus ga niet tussen zo’n groep op het Museumplein staan ofzo.

Floor Breemer gaf vanavond aan bij Jinek dat er vandaag als een malle is gelobbyd om iedereen op de avondklok te krijgen.
En OMT lid Illy gaf aan dat OMT had geadviseerd om basisscholen per week te bekijken ipv ineens 2 weken te verlengen. Wat ook meest logisch is imho.
Dus als het de regering uitkomt luisteren ze wel en een andere keer niet..... die keuze voor 2 weken verlengen is echt een teken dat werkelijk alles moet wijken voor de corona statistieken.
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 18 jan 2021 23:11

In Amerika werd iemand met corona ter dood veroordeeld...

Kan zo de statistieken in als coronadode..

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jan 2021 23:14

amclassic-fan schreef: 18 jan 2021 13:12
RVV schreef: 18 jan 2021 12:34 Experts: Niemand is bestand tegen 15 procent van het jaar binnen zitten

https://www.nu.nl/coronavirus/6102503/e ... itten.html
Wat een kolder, dit was de situatie in bijv Spanje vorig voorjaar, ik Nederland hoeft bijna niemand binnen te zitten de afgelopen 2 maanden, enige uitzondering is quarantaine of isolatie. Je mag ook gewoon je sociale contacten onderhouden, enkel met de hele vrienden groep samen komen mag niet meer, dan moet je 1e met de groep toetreden tot een zwarte kousen kerk.

Overigens voor diegene die graag wat anders willen stemmen in maart, ja21 heeft z'n programma gepresenteerd. Voor mij zijn er een aantal hele grote struikelpunten.
Het binnen zitten is maar een klein stukje van deze situatie. De gekweekte angst dat andere mensen eng en vies zijn lijkt mij op de langere termijn het grootste probleem te gaan worden op psychisch gebied (naast de schuldenlast voor veel mensen). Al met al genoeg redenen om niet te lichtzinnig over deze situatie te denken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16213
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jan 2021 23:14

RVV schreef: 18 jan 2021 23:11 In Amerika werd iemand met corona ter dood veroordeeld...

Kan zo de statistieken in als coronadode..
Lethal injection? :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten