Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 jan 2021 19:04

bever schreef: 18 jan 2021 18:38
53x11 schreef: 18 jan 2021 18:14
Mevr 53x11 haalde haar prik het liefste gisteren. Maar wij hebben een minister van clownsschoenen die de 1e-lijns zorg (in casu huisartsen) niet belangrijk genoeg acht hiervoor en de vaccins liever in de vriezer laat liggen (in NL is momenteel 5 promille van de bevolking gevaccineerd, en dat ligt NIET aan de beschikbaarheid van de vaccins)
waar ligt het dan wel aan, zou je haast vragen
Bizar toch dat die vraag nauwelijks gesteld wordt in de media?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2021 19:07

Lcsmet schreef: 18 jan 2021 18:57 Vandaag in België een besmetting in een school.
School dicht en ongeveer 5000 mensen in quarantaine.
1 school dicht? Daar lachen we om in NL :P
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 jan 2021 19:21

53x11 schreef: 18 jan 2021 19:04
Mevr 53x11 haalde haar prik het liefste gisteren. Maar wij hebben een minister van clownsschoenen die de 1e-lijns zorg (in casu huisartsen) niet belangrijk genoeg acht hiervoor en de vaccins liever in de vriezer laat liggen (in NL is momenteel 5 promille van de bevolking gevaccineerd, en dat ligt NIET aan de beschikbaarheid van de vaccins)
waar ligt het dan wel aan, zou je haast vragen
[/quote]

Bizar toch dat die vraag nauwelijks gesteld wordt in de media?
[/quote]

Ik heb de laatste tijd wel degelijk een paar artikelen gelezen over dat onderwerp in voorzover ik me herinner zeker NRC en Volkskrant.
De strekking was dat er een algemene perceptie bestaat van Nederland als goed georganiseerd land, maar dat dat geen realiteit is.
Er komen diverse sprekende voorbeelden aan de orde, hier een bloemlezing van joop:
https://joop.bnnvara.nl/opinies/het-is- ... -gang-komt
Het alleen naar ome Hugo de Clown kijken is wat te kort door de bocht....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 18 jan 2021 19:39

Alle doemscenario's die nu over ons uitgestort worden blijken GEEN rekening te houden met het dempende effect van vaccineren. :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 18 jan 2021 19:54

Begint er op te lijken dat er toch een paar mensen wakker beginnen te worden...

Pas maar op voor je het weet ben je een wappie :-)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 18 jan 2021 19:56

53x11 schreef: 18 jan 2021 19:04
bever schreef: 18 jan 2021 18:38
53x11 schreef: 18 jan 2021 18:14
Mevr 53x11 haalde haar prik het liefste gisteren. Maar wij hebben een minister van clownsschoenen die de 1e-lijns zorg (in casu huisartsen) niet belangrijk genoeg acht hiervoor en de vaccins liever in de vriezer laat liggen (in NL is momenteel 5 promille van de bevolking gevaccineerd, en dat ligt NIET aan de beschikbaarheid van de vaccins)
waar ligt het dan wel aan, zou je haast vragen
Bizar toch dat die vraag nauwelijks gesteld wordt in de media?
Nederland, en vooral organisaties als ministeries en wat er omheen hangt zijn managers.
Die kunnen alleen maar managen wat er is. Iets nieuws bedenken is niet alleen ver buiten het bereik van hun competenties. Met nieuwe dingen komen ook risico's. Binnen veel bedrijven en organisaties kun je beter gewoon je ding doen en vooral niet buiten de lijntjes kleuren.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6054
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 jan 2021 20:05

Jans schreef: 18 jan 2021 17:55 Ach SIO2 in heel veel landen zijn de scholen dicht. Dus overal zijn ze "gek". Dat het niet fijn is begrijp ik ook. Maar wat het dan weer met 60+'ers te maken heeft begrijp ik niet.
Als een ander in de sloot springt, spring jij er dan achter aan?

Laat ik het omdraaien. Als andere landen een bepaalde maatregel nemen, is dat dan bewijs of argument om diezelfde maatregel hier ook door te voeren?
In Engeland rijden ze links, misschien moeten wij dat ook maar gaan doen. In China stoppen ze mensen in heropvoedingskampen, ook maar doen? Bepaalde Aziatische landen lopen in de open lucht met mondkapjes op, hier ook maar doorvoeren?
Klinkt allemaal vrij absurd, want in al die gevallen is een heel duidelijke reden waar zij het daar wel doen en wij het hier niet doen. (voor die Aziaten is het de slechte luchtkwaliteit in overbevolkte steden.., om die even in te vullen. ter vergelijking: onze grote drukke stad Amsterdam heeft ongeveer 1 miljoen inwoners op een oppervlakte waarop Parijs 4 miljoen mensen heeft wonen en een stad als Tokyo nog eens het dubbele...)

En die andere landen, in europa, die ook de scholen dicht hebben gedaan. Hebben die een vergelijkbaar klimaat? vergelijkbare gezinssamenstellingen (wel/niet ouderen inwonenden)? Vergelijkbare bevolkingsdichtheid? Vergelijkbare overige set aan maatregelen? Zitten die in dezelfde fase van de pandemie, met neerwaardse besmettingsaantallen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 18 jan 2021 20:08

53x11 schreef: 18 jan 2021 19:04
bever schreef: 18 jan 2021 18:38
53x11 schreef: 18 jan 2021 18:14
Mevr 53x11 haalde haar prik het liefste gisteren. Maar wij hebben een minister van clownsschoenen die de 1e-lijns zorg (in casu huisartsen) niet belangrijk genoeg acht hiervoor en de vaccins liever in de vriezer laat liggen (in NL is momenteel 5 promille van de bevolking gevaccineerd, en dat ligt NIET aan de beschikbaarheid van de vaccins)
waar ligt het dan wel aan, zou je haast vragen
Bizar toch dat die vraag nauwelijks gesteld wordt in de media?
De Nederlandse media loopt al sinds maart als makke schapen achter de regering aan. Volkskrant-hoofdredacteur Pieter Klok gaf in het begin aan dat "dit niet het moment was om kritisch te zijn". Tja, wanneer dan wel? Juist in dit soort tijden is het belangrijk om een scherpe en kritische pers te hebben. Men publiceert liever paniek-quotes van Didier Gommie of die kale, dan dat er eens serieus wordt onderzocht waarom we er in Nederland zo'n bende van maken. Nieuwsuur is trouwens een positieve uitzondering wat mij betreft, die krijgen best vaak goede dingen boven tafel.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 18 jan 2021 20:10

53x11 schreef: 18 jan 2021 19:02
Joseba schreef: 18 jan 2021 18:25 Maar goed dat jij met al je superioriteit die grenzen even duidelijk stelt dan. Hoeven we het daar niet meer over te hebben (sla hakken tegen elkaar en groet).
:roll:
Ik doelde eigenlijk vooral op de mensen die voor die schoolsluiting overwegen te besluiten, of die daar een grote invloed op hebben. Maar voel je gerust aangesproken.
Ik weet niet waar jij "eigenlijk" op doelde. Ik lees gewoon wat jij schrijft. Of ik me aangesproken voel doet er verder niet zoveel toe vind ik.

53x11 schreef: 18 jan 2021 18:12 Ik herhaal nogmaals: als je dan nog vindt dat scholen (en dan met name basisscholen) sluiten een goed idee is, dan ben je in mijn ogen een minderwaardig mens. Mooier kan ik het niet maken.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 18 jan 2021 20:12

SiO2 schreef: 18 jan 2021 20:08 Men publiceert liever paniek-quotes van Didier Gommie of die kale
Lekker volwassen hoor... Voer je thuis en op je werk ook op deze manier een discussie?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 jan 2021 20:15

SiO2 schreef: 18 jan 2021 20:08
waar ligt het dan wel aan, zou je haast vragen
Bizar toch dat die vraag nauwelijks gesteld wordt in de media?
[/quote]

De Nederlandse media loopt al sinds maart als makke schapen achter de regering aan. CUT
[/quote]

Nee, de media LOPEN.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2021 20:16

NicoNB schreef: 18 jan 2021 19:56 Nederland, en vooral organisaties als ministeries en wat er omheen hangt zijn managers.
Die kunnen alleen maar managen wat er is. Iets nieuws bedenken is niet alleen ver buiten het bereik van hun competenties. Met nieuwe dingen komen ook risico's. Binnen veel bedrijven en organisaties kun je beter gewoon je ding doen en vooral niet buiten de lijntjes kleuren.
Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als ze de vaccins vrij op de markt zouden zetten. Ik weet zeker dat wij als bedrijf in no-time de boel geregeld zouden hebben en iedereen die wil een prik heeft gehad. Sommige dingen zijn in de commerciele wereld veel efficienter te regelen dan door een stel 9-5 ambtenaren.
Wij hadden ook al heel snel een eigen teststraat icm Erasmus om personeel te testen, want gezonde medewerkers onnodig thuis in quarantaine laten zitten is voor functies die niet thuis kunnen werken veel te kostbaar. En iedereen maakt er dankbaar gebruik van, ook familieleden. Tot op heden binnen een paar honderd man slechts een enkele zieke gehad, meerendeel door oudere pubers thuis en nul overdracht op het werk.
Dus als iemand een lijntje heeft naar die knakkers in Puurs dan hoor ik het graag ;-)
Dan zal ik voor de vorm bij het eerste prikje even clownsschoenen aantrekken.....
Less is bore

Gesloten