Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 jan 2021 17:33

De glazen bol van kuipers voorspelt 1750 ic bedden bezet eind maart.
We zien de bocht al aankomen, dus moeten alvast gaan remmen (wederom dat vergelijk alsof het virus een auto of anderzijds voertuig is... Doen rutte en de jonge ook steeds...).
Als 't aan kuipers ligt, moet nu elke mogelijkheid gepakt worden om het virus af te remmen. Dus naast de scholen dicht ook de avondklok.

Nu vind ik principieel die avondklok een enorme inbreuk op je vrijheid. Maar ook denk ik dat het een maatregel is die proportionele is dan de scholen dicht. Ja er is onderwijs op afstand, maar vanaf welke leeftijd werkt dat, en welke groep valt buiten de boot?
Maar de scholen tot eind maart (of nog langer) dicht houden is toch niet reëel?

Maar ja, voor de scholen geeft het omt het advies, en die gaan alleen tegen het virus.
Die avondklok is ineens een maatregel waar de veiligheidsregios wat over gaan zeggen. Een school dicht iss natuurlijk makkelijk handhaven, een avondklok is dat veel moeilijker.... Dat laten ze al doorschemeren.
Maar als die avondklok, mede, voor het signaal van de ernst is (zoals de scholensluiting de 1e 5 weken alleen was om ouders thuis te houden), dan is dan lastig te handhaven argument toch niet zo zwaar wegend?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 jan 2021 17:35

Nogmaals, ik moedig vanuit principe de avondklok niet aan. Maar tov de scholensluiting snap ik de weerstand niet zo. De negatieve impact lijkt me veel kleiner dan bij de kinderen. En Nederland kennende, zal die avondklok nog wel een aardige rits uitzonderingen gaan kennen om cruciale beroepen en honden uitlaten wel mogelijk te laten zijn.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 18 jan 2021 17:41

Jans schreef: 18 jan 2021 17:32 En dan hopen dat de Britse versie niet zo besmettelijk is dan nu aangenomen. Ik heb de presentatie van Kuipers net voor een deel bekeken, maar zoals steeds, het is allemaal gewoon heel onduidelijk.
Gelukkig hebben we dan nog steeds een SIO2 die wel zou weten hoe er geacteerd zou moeten worden.
Het enige dat ik weet is dat ze nu die scholen weer moeten openen. Vanuit allerlei (serieuze) hoeken komen smeekbedes om scholen zo snel mogelijk te openen (jeugd-GGZ, onderwijsdeskundigen, Amnesty). Maar het lijkt ze in Den Haag helemaal niet te interesseren. Kinderen hebben blijkbaar minder rechten dan 60+-ers.

Zo'n avondklok zal me verder een zorg zijn, hoewel het feitelijk een volkomen gestoorde maatregel is. Dat het uberhaupt in hun hoofd opkomt, zegt genoeg over de manier waarop onze regering denkt. Er schijnt trouwens 95 euro boete zonder aantekening op strafblad op te komen, dus daarvoor is (hier op het platteland) het risico van een hardlooprondje 's avonds in het donker prima aanvaardbaar.

i-mac

i-mac 18 jan 2021 17:54

Morgenvroeg krijg ik, samen met alle andere collega's die dat willen, een eerste (Pfizer) prik .... Niet verplicht, laat dat duidelijk zijn. Maar als je in een omgeving werkt waar het risico heel erg hoog is, lijkt me dat de beste oplossing. Alle artsen (toch een goeie 300) uit ons ziekenhuis nemen eveneens de prik.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8344
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 jan 2021 17:55

Ach SIO2 in heel veel landen zijn de scholen dicht. Dus overal zijn ze "gek". Dat het niet fijn is begrijp ik ook. Maar wat het dan weer met 60+'ers te maken heeft begrijp ik niet.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 18 jan 2021 18:04

Jans schreef: 18 jan 2021 17:55 Ach SIO2 in heel veel landen zijn de scholen dicht. Dus overal zijn ze "gek". Dat het niet fijn is begrijp ik ook. Maar wat het dan weer met 60+'ers te maken heeft begrijp ik niet.
Misschien moet je eens naar de leeftijdsverdeling van de overledenen en ziekenhuisopnames kijken, wellicht snap je het dan.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 jan 2021 18:12

SiO2 schreef: 18 jan 2021 17:41
Jans schreef: 18 jan 2021 17:32 En dan hopen dat de Britse versie niet zo besmettelijk is dan nu aangenomen. Ik heb de presentatie van Kuipers net voor een deel bekeken, maar zoals steeds, het is allemaal gewoon heel onduidelijk.
Gelukkig hebben we dan nog steeds een SIO2 die wel zou weten hoe er geacteerd zou moeten worden.
Het enige dat ik weet is dat ze nu die scholen weer moeten openen. Vanuit allerlei (serieuze) hoeken komen smeekbedes om scholen zo snel mogelijk te openen (jeugd-GGZ, onderwijsdeskundigen, Amnesty). Maar het lijkt ze in Den Haag helemaal niet te interesseren. Kinderen hebben blijkbaar minder rechten dan 60+-ers.
(...)
Jans heeft liever niet dat je zelf nadenkt. Ofzo. En dan komt ze met pseudo-sarcastische opmerkingen. Het liefst voorafgegaan door "ach.." (vergeten dit keer denk ik)

Schoolsluiting grenst aan misdadig. Misschien remt het de Britse variant een klein beetje af (Bewijs daarvoor is nogal dun; de situatie in het VK is een gevolg van een interactie tussen soepele regels met kerst, chronische ondercapaciteit van zkh in de winter, en een virusmutatie. Suggereren ook mensen als Marcel Levi), maar het leidt zonder twijfel tot ernstige schade bij een grote groep kinderen.

Ik herhaal nogmaals: als je dan nog vindt dat scholen (en dan met name basisscholen) sluiten een goed idee is, dan ben je in mijn ogen een minderwaardig mens. Mooier kan ik het niet maken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 jan 2021 18:14

i-mac schreef: 18 jan 2021 17:54 Morgenvroeg krijg ik, samen met alle andere collega's die dat willen, een eerste (Pfizer) prik .... Niet verplicht, laat dat duidelijk zijn. Maar als je in een omgeving werkt waar het risico heel erg hoog is, lijkt me dat de beste oplossing. Alle artsen (toch een goeie 300) uit ons ziekenhuis nemen eveneens de prik.
Zeer begrijpelijk!
Mevr 53x11 haalde haar prik het liefste gisteren. Maar wij hebben een minister van clownsschoenen die de 1e-lijns zorg (in casu huisartsen) niet belangrijk genoeg acht hiervoor en de vaccins liever in de vriezer laat liggen (in NL is momenteel 5 promille van de bevolking gevaccineerd, en dat ligt NIET aan de beschikbaarheid van de vaccins)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 18 jan 2021 18:15

53x11 schreef: 18 jan 2021 18:12 Ik herhaal nogmaals: als je dan nog vindt dat scholen (en dan met name basisscholen) sluiten een goed idee is, dan ben je in mijn ogen een minderwaardig mens. Mooier kan ik het niet maken.
Dat is nu wel duidelijk. Iedereen met een andere mening is (in jouw ogen) minderwaardig. Nodigt echt uit om nog standpunten en argumenten uit te wisselen. Zo houden we de broodnodige dialoog wel gaande :like:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 jan 2021 18:17

Wat betreft het scholen sluiten is een grens over gegaan ja.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 18 jan 2021 18:25

Maar goed dat jij met al je superioriteit die grenzen even duidelijk stelt dan. Hoeven we het daar niet meer over te hebben (sla hakken tegen elkaar en groet).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2021 18:27

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... aan-houden

Gelukkig hebben we niet alleen figuren als Sio2, 53x11, daniel1975 en rvv: de rest van NL zijn makke schaapjes als ik dit artikel moet geloven.

Benieuwd of deze (imho niet reeele getallen) ook zo zijn als de huidige dalende lijn van de positieve testen serieus door gaat zetten.
Less is bore

Gesloten