Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2021 12:38

Douglas schreef: 14 jan 2021 12:32 @RVV, je benoemt een hoop feitelijkheden. Maar wat is in jouw beleving dan de oplossing om het virus te bedwingen? Gewoon de vrije loop laten gaan en maar afwachten wie er overleefd?
Beste Douglas, ik heb in dit topic nu een keer of 5 vrij uitgebreid beschreven wat in mijn beleving een oplossing zou kunnen zijn. Ik vind het zo wel goed..verder no offence

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jan 2021 12:50

Als je maar gewoon veel blijft roepen blijkt er altijd wel iets uit te komen. Hetzelfde als personen die altijd roepen dat er een economische crisis aankomt, ieder jaar herhalen, krijg je vanzelf een keer je gelijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2021 13:01

Feit is wel dat er momenteel nog harder dan vorig jaar aan onze vrijheden en rechten wordt getrokken.... en dat is zeer zorgelijk!
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 13:02

RVV schreef: 14 jan 2021 12:22 Wat een rechtvaardiging allemaal... iedereen die zo vurig pleit voor alle maatregelen... zien je jullie nou dan echt in wat er allemaal te grabbel word gegooid?

Dit jaar zal nog meer een weggegooid jaar worden dan 2020..

Het pad wat we gaan volgen...


Geen evenementen meer, geen feestjes meer, minimaal horeca bezoek (als we al geluk hebben), blijvende avondklok vanaf 20:00, blijvende mondkapjes plicht, sportcompetities op recreatief niveau worden blijvend stilgelegd, sportscholen, zwembaden en sporthallen blijven dicht, samen buiten zijn zal verboden blijven, testen gaat semi verplicht worden want zonder een negatieve test ga je straks niet meer een overheidsgebouw, winkel of een iedere andere publieke ruimte binnen mogen komen. In het verlengde hiervan zal je straks semi verplicht zijn om je 2 keer per jaar te laten vaccineren. Een gecombineerde test/vaccin paspoort zul je nodig hebben om aan de maatschappij deel te nemen. Ouderen blijven geïsoleerd in verzorgingshuizen en bejaardenhuizen. De corona angst gaat nog heel veel meer verdeeldheid opleveren in de maatschappij. Mensen gaan andere mensen verraden, nog meer dan nu. Vakanties gaan dit jaar niet door tenzij je ergens in een isolatie situatie kan zitten vergelijkbaar met thuis. Horeca zal massaal zijn deuren (blijvend) sluiten. Kleine winkeliers/speciaalzaken zullen ook moeten stoppen. Kinderen zullen grotendeels online lessen moeten blijven volgen, de fysieke aansluiting met leeftijdgenoten raakt de jeugd kwijt
Ouderen worden blijvend bang voor contact met de jeugd. Er worden gigantische schulden opgebouwd. Iedereen, niemand uitgezonderd gaat hier voor opdraaien.

En dit allemaal omdat we hopen dat we het virus daadwerkelijk gaat verdwijnen...

Iedere voorstander, een fijn leven toegewenst.
Dit mag jij allemaal best verwachten hoor maar geef dan ook even aan waarom. Ik zie niet in waarom de avondklok (als ie er al komt) blijvend zou zijn in 2021. Net zo min als dat we het gehele jaar niet op vakantie kunnen (vorig jaar ook lekker gefietst in Eifel en Vogezen). Waarom sportscholen, horeca en winkels permanent gesloten?

Baseer je je ook ergens op of is het echt alleen jouw verwachting (zonder verdere onderbouwing)?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 13:04

daniel1975 schreef: 14 jan 2021 13:01 Feit is wel dat er momenteel nog harder dan vorig jaar aan onze vrijheden en rechten wordt getrokken.... en dat is zeer zorgelijk!
Eens, maar mijn (naïeve?) gedachte is wel dat dit met een doel gebeurd in plaats van een soort complottheorie of burgertje/ondernemertje pesten o.i.d.

Vrijheden en rechten, hoort daar ook nog iets anders bij denk je?
Laatst gewijzigd door Joseba op 14 jan 2021 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2021 13:05

Ik heb een glazen bol, weet je toch. Niet iedere keer naar de bekende weg vragen ;)

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 13:07

RVV schreef: 14 jan 2021 13:05 Ik heb een glazen bol, weet je toch. Niet iedere keer naar de bekende weg vragen ;)
Dat vermoeden had ik al maar goed dat je het even bevestigt. Doemdenkende luchtfietserij dus (waarmee niet is uitgesloten dat het uit kan komen zoals amclassicfan al aangaf).

P.S. hoe is het met je beleggingsportefeuille? Kan je al met pensioen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jan 2021 13:11

@Joseba

Mijn cynische gedachte is dat dit gebeurt zonder het doel en de gevolgen echt goed voor ogen te hebben, en vooral door paniek ingegeven (waarbij de kans op electoraal gewin en verlies zeker bij zal dragen in de besluitvorming)

Ik vind jouw vertrouwen in de overheid (als ik dat goed interpreteer) inderdaad naïef. Dat vrijheden zo gemakkelijk opgegeven worden voor (schijn)veiligheden vind ik ronduit schokkend. Ik geloof niet dat er een masterplan of complot zit achter het inperken van die vrijheden, maar maak me wel heel veel zorgen over of en wanneer die vrijheden weer teruggegeven worden aan de burgers. Blijkbaar wijkt mijn insteek (en mijn bubbel) heel erg af van de gemiddelde mening.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jan 2021 13:22

Maar wanneer stoppen we nou eens te denken dat overheden/management etc het wel weten?
Er komt hier ook regelmatig een opmerking voorbij, mensen willen het niet snappen, Nee mensen snappen het echt niet. Heeft niets met willen te maken. We schatten veel te vaak mensen veel te hoog in.

Kijk even op je werk, in mijn geval bv, tot mijn zeg 30ste had ik altijd sterk het idee, als ik er niet uitkom hebben we het management nog, maar ook die weten het niet. Dat zullen er hier toch meer hebben en dan hadden wij echt nog wel een goed management.

Het gaat erom de juiste rollen in een team te zetten en heel goed af te spreken wat en hoe je het gaat doen en communiceert.

Je ziet dat bv zo'n OMT dus kennelijk totaal niet gewend is in een "groot project" te werken, want we geven vaak Hugo de schuld, maar dat OMT moet ook zijn mond houden in de pers en als er al personen vanuit het OMT ergens in een programma gaan zitten, dan doen ze dat vanuit hun titel en kunde en geven ze daarbij heel nadrukkelijk geen advies!!! Maar puur een opsomming van de feiten. Daar gaat het hier steeds mis.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2021 13:23

Joseba schreef: 14 jan 2021 13:07
RVV schreef: 14 jan 2021 13:05 Ik heb een glazen bol, weet je toch. Niet iedere keer naar de bekende weg vragen ;)
Dat vermoeden had ik al maar goed dat je het even bevestigt. Doemdenkende luchtfietserij dus (waarmee niet is uitgesloten dat het uit kan komen zoals amclassicfan al aangaf).

P.S. hoe is het met je beleggingsportefeuille? Kan je al met pensioen?
Ik wil nog niet met pensioen ;)

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2021 13:26

Deze fitte 40-er gaat eens even wat corona preventie doen #staptopdefiets

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2021 13:41

daniel1975 schreef: 14 jan 2021 13:01 Feit is wel dat er momenteel nog harder dan vorig jaar aan onze vrijheden en rechten wordt getrokken.... en dat is zeer zorgelijk!
Je wilt vast niet meer gezien worden in dat land waar ze helemaal geen rekening meer houden met de vrijheden van de mens, Frankrijk. (Nee hoor, zo voel ik het niet). Of is het niet zo belangrijk meer als je er met vakantie wilt?

Gesloten