Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 14 jan 2021 11:13

hopjes schreef: 14 jan 2021 10:55
"Cut"
In Azie weten ze het ook niet, maar daar hebben ze de ervaring dat als ze een echte lockdown doen en daarna veel sneltesten dat ze daarmee een uitbraak voorkomen.
"Cut"
In het Aziatische land waar de coronacrisis zijn oorsprong vindt gaan ze ook iets anders om met lastige/mondige burgers en groepen zoals Viruswaanzin.
Zo sturen ze ca 1/7 van de wereldbevolking hun gewenste richting op.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jan 2021 11:46

NicoNB schreef: 14 jan 2021 10:46
Over de avondklok.
Als je na 20:00 uur niet over straat mag betekent dat voor heel veel supermarkten dat ze om 19:00 dicht moeten zodat het personeel de dingen kan doen die na sluitingstijd moeten gebeuren en er dan als een speer vandoor om op tijd thuis te komen.
Ik neem aan dat we hier in Nederland bij een avondklok wel een waslijst uitzonderingen krijgen. Waaronder woon-werk verkeer voor mensen die werken in cruciale sectoren (zoals supermarkten).
Kan alsnog de sluiting om 19u worden.., om het winkelend publiek op tijd thuis te krijgen .., Met als gevolg, minder spreiding van winkelbezoek, want minder uren open.

Online bestellen dan maar.., vorig jaar januari aangemeld (pre corona) voor de picknick.., toen op plekje 800, ondertussen op plekje 250 van de wachtlijst. Dus met een beetje mazzel zijn we wel aan de beurt voor het einde van de pandemie ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jan 2021 11:58

lugosi schreef: 14 jan 2021 07:31
Het valt me op, als ik zulke zaken lees (de laatste maanden erg veel dus) hoe weinig mentale weerbaarheid veel mensen hebben. Je kan je toch gaan afvragen of de samenleving er niet gebaat bij zou zijn als er in opvoeding en vooral het onderwijs wat meer aandacht zou besteed worden aan het kweken van mentale weerbaarheid.
Dat vind ik in mijn situatie ook........ gezellig huis met een gezin en een basisschool die het top voor elkaar heeft, we worden ook niet belemmert in onze hobby.

Maar een alleenstaand iemand drie hoog achter, die nu niet kan werken omdat zijn sector gesloten is en normaal graag naar een sportclub gaat of horeca en nu geen tot weinig inkomen heeft, Ik weet niet hoe het dan met me zou gaan........

In de hele breedte ben ik het wel met je opmerking eens hoor, wat meer weerbaarheid is nooit erg.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 14 jan 2021 12:13

Ik ben het daar niet mee eens. Simpelweg mentale problemen afdoen als een gebrek aan mentale weerbaarheid. Nee jullie reacties zijn precies de reden dat mentale problemen nog altijd een groot taboe zijn in Nederland.

Als harden the fuck up je antwoord is op iemand die zijn problemen aankaart. Ja daar kan je echt weinig mee.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2021 12:19

In Frankrijk wordt er vanavond wellicht een landelijke avondklok vanaf 18:00 aangekondigd, meldt RTL Nieuws.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jan 2021 12:22

Dan kan de werkende mens gezellig massaal op zaterdag boodschappen gaan doen...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2021 12:22

Wat een rechtvaardiging allemaal... iedereen die zo vurig pleit voor alle maatregelen... zien je jullie nou dan echt in wat er allemaal te grabbel word gegooid?

Dit jaar zal nog meer een weggegooid jaar worden dan 2020..

Het pad wat we gaan volgen...


Geen evenementen meer, geen feestjes meer, minimaal horeca bezoek (als we al geluk hebben), blijvende avondklok vanaf 20:00, blijvende mondkapjes plicht, sportcompetities op recreatief niveau worden blijvend stilgelegd, sportscholen, zwembaden en sporthallen blijven dicht, samen buiten zijn zal verboden blijven, testen gaat semi verplicht worden want zonder een negatieve test ga je straks niet meer een overheidsgebouw, winkel of een iedere andere publieke ruimte binnen mogen komen. In het verlengde hiervan zal je straks semi verplicht zijn om je 2 keer per jaar te laten vaccineren. Een gecombineerde test/vaccin paspoort zul je nodig hebben om aan de maatschappij deel te nemen. Ouderen blijven geïsoleerd in verzorgingshuizen en bejaardenhuizen. De corona angst gaat nog heel veel meer verdeeldheid opleveren in de maatschappij. Mensen gaan andere mensen verraden, nog meer dan nu. Vakanties gaan dit jaar niet door tenzij je ergens in een isolatie situatie kan zitten vergelijkbaar met thuis. Horeca zal massaal zijn deuren (blijvend) sluiten. Kleine winkeliers/speciaalzaken zullen ook moeten stoppen. Kinderen zullen grotendeels online lessen moeten blijven volgen, de fysieke aansluiting met leeftijdgenoten raakt de jeugd kwijt
Ouderen worden blijvend bang voor contact met de jeugd. Er worden gigantische schulden opgebouwd. Iedereen, niemand uitgezonderd gaat hier voor opdraaien.

En dit allemaal omdat we hopen dat we het virus daadwerkelijk gaat verdwijnen...

Iedere voorstander, een fijn leven toegewenst.
Laatst gewijzigd door RVV op 14 jan 2021 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 12:24

Ernie C. schreef: 14 jan 2021 12:22 Dan kan de werkende mens gezellig massaal op zaterdag boodschappen gaan doen...
Net als vroegâh... :like:

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 jan 2021 12:27

RVV schreef: 14 jan 2021 12:22
Het pad wat we gaan volgen...
Is dit ook weer opzetje voor een van de vele "told you so's"? Wel fijn, een waarzegger op het forum. Als ik jouw onheilspelling lees dan vraag me af wie er nu eigenlijk bang is.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 14 jan 2021 12:32

@RVV, je benoemt een hoop feitelijkheden. Maar wat is in jouw beleving dan de oplossing om het virus te bedwingen? Gewoon de vrije loop laten gaan en maar afwachten wie er overleefd?
o'7o

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2021 12:33

Joseba schreef: 14 jan 2021 12:27
RVV schreef: 14 jan 2021 12:22
Het pad wat we gaan volgen...
Is dit ook weer opzetje voor een van de vele "told you so's"? Wel fijn, een waarzegger op het forum. Als ik jouw onheilspelling lees dan vraag me af wie er nu eigenlijk bang is.

Doe wat je er mee wilt.... maar roep nou niet over een jaar.... had ik het maar geweten :winkthumb:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 14 jan 2021 12:34

Ik denk niet dat dit een geval is van "told you so" maar RVV heeft wel een aantal rake punten en wellicht zal ook een groot deel waarheid worden. Toen ik in juli zei dat er misschien massa werkeloosheid aan zat te komen, en dat dit in ons land een bepaalde vorm van anarchie zal geven werd ik als paniek zaaier gezien.

Ik denk dat er een gek 2021 zit aan te komen.
Laatst gewijzigd door rene op 14 jan 2021 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gesloten